Sv: Vårmammor 2010 del 12!
A äter också krokar på fester och middagar. Nästan för många, han är fruktansvärt effektiv. Jag har nog inte tänkt så mycket på hur jag ska göra på kalas, vi går ju inte på barnkalas, på vuxenkalas finns inte så mycket att sukta efter. Jag tänkte att barnkalas blir något att fundera över när han är 3-5 år eller så men jag tänker kanske fel. Godis på kalas som jag nämnde att jag tycker är självklart är ju när jag tänker på skolålder.
Folk ser de där majskrokarna och så blir det stackars barn som bara får majskrok men det är inte så bara för ett litet barns smaklökar. En majskrok uppfyller barnets "sötsug" lika mycket som en kaka för de söta båda två bara att den ena inte innehåller "sötningsmedel".
Kalas är kalas men så länge barnet inte har behov av en kaka och frågar efter kakan så finns det ingen anledning att ge en kaka. I år kommer det inte vara några problem att gå på kalas för majoriteten av alla kalas är nu i april Nästa år räknar jag nästan med att hon kommer äta bullar men jag tänker låta henne dricka mjölk/vatten på kalas så länge det är möjligt. Det gjorde min kusin, hon gillade inte saft/läsk och drack alltid vatten eller mjölk, tänk om Bellan också kan göra så
A äter också krokar på fester och middagar. Nästan för många, han är fruktansvärt effektiv. Jag har nog inte tänkt så mycket på hur jag ska göra på kalas, vi går ju inte på barnkalas, på vuxenkalas finns inte så mycket att sukta efter. Jag tänkte att barnkalas blir något att fundera över när han är 3-5 år eller så men jag tänker kanske fel. Godis på kalas som jag nämnde att jag tycker är självklart är ju när jag tänker på skolålder.