Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Det var jag som känner till Goss... Då tror jag att jag kan ha klippt din nya häst ;) Den var snäll då :)

Nu är det dags för gråtkalas. En unge i minuten börjar nu på 4an:D;)

Ja jisses vad jag grät stundtals! Och då tittade jag bara sista 20 minuterna :D Det är hemskt, jag får rysningar och mål riktigt dåligt av att se processen. Samtidigt så är det vackert och när bebisen väl är ute så känns det så bra i min mage :love: Och musiken i bakgrunden i programmet gör ju säkert sitt till, lite gråt-musik sådär ;)

Kl
Nu har jag läst ikapp dagens inlägg. Jag och syrran har varit i Malmö och fått glaset på min iPhone lagad. Tappade ju den igen... Så nu var glaset hel-kört och var tvungen till att lagas, lade jag telefonen mot örat så fick jag glasskärvor mot kinden, hahaha! Kändes dock så konstigt att göra såhär och förmodligen gjordes det svart. Jag rekommenderar väl inte det, men men.. Vi träffade en kille vid centralstationen (syrran var snabb med att skriva ner hans reg. nr på bilen på sin telefon, hehe..), lämnade min telefon och han åkte iväg. Då tänkte jag att nu är det kört, han har snott min telefon! En timme senare ringer han till syrrans telefon och säger att han är färdig, kommer ner igen till stan och lämnar min telefon, jag betalade 600 kr och det var värt varenda krona!!

Western-Ivy - grattis till sambons jobb och flytten, vad spännande och var fort det har gått!!

Michellan - jag vill också se före- och efterbilder på det du målar!

Macken - din gamla fina häst är verkligen så vacker! Jag blev verkligen berörd av bilderna och totalkär i honom. Förstår att detta är fruktansvärt jobbigt, det du går igenom, men ni verkar ha fantastiska minnen som du får bära med dig.

Modett - här är en till med en gubbmagad lurvarab :D han ser väl mer ut som en islandkorsning, men go är han i alla fall ;) Det jobbiga är ju fällningen som kommer allt närmare. Jag hatar när han fäller och funderar på att klippa honom :o

Plack - en film/beläggning av bakterier. Enkelt beskrivet bakteriernas kiss och bajs efter att de har festat på allt du har stoppat i munnen under dagen ;) Fräscht va? :p

Olika människor har faktiskt olika benägenhet att "skapa plack". Det har med salivens buffringskapacitet, alltså hur bra din saliv är på att återställa ph-balansen efter en måltid. Munnens ph ska vara så nära 7 som möjligt och ju lägre ph du har desto mer plack ---> mer kariesbenägen.
Jag ligger på skrämmande låga ph 3-4 och det är kanske vad en "normal" person kommer ner till efter en måltid = nästan obefintlig buffringskapaciet. Fluor är min vän :D

Men borde inte din saliv vara rent skadlig för dina tänder då eftersom syra fräter på emaljen? :eek:

Jag tittade också på Ett liv i minuten och känner mig nu än mer ovillig att skaffa ett barn till, trots en relativt odramatisk förlossning. :angel: Men det där med tårarna när de små liven föds känner jag igen!

Kände igen en av föräldrarna och tyckte det var lite jobbigt att se. Kanske inte ska fortsätta följa programmet eftersom jag är uppvuxen i länet och risken att det dyker upp någon mer man känner är ju inte obefintlig. :crazy:

Han har rest sig upp i sängen i lite mer än 2v kanske? Minns inte riktigt :o Mot allting annat en halv vecka kortare kanske. Jag ska testa det där tipset om att lära honom att sätta sig som någon tipsade om.

AKB: Jaa jag kollade också på En unge i minuten :love: Jag vill så gärna igen!! Så underbart när bebis kommer ut och en alldens ny liten individ ligger och snusar på en! :love: Hon omföderskan, hjälpte henne att krysta i varje värk :angel: haha! Sen tyckte jag så synd om hon förstföderskan och hennes kille när dom inte hängde med när det gick så fort :cry: Jag är livrädd för att bli sövd om det skulle bli snitt. Usch kommer bli dönervös om vi får ett barn till sen inför förlossningen kommer tro att allting ska gå fel, eller nått! Fast ser ändå fram emot det för jag vill så gärna föda barn igen!

Western_Ivy: GRATTIS!! Va kul men det blev verkligen snabba puckar! Nu kan du springa på IKEA lite när du vill, hihi! Hur gick det med din intervju? Sa du som det va?

Armani__: Skönt å höra att din iPhone är hel igen! Har du inget skydd som lindrar stötarna lite? Har resten av telefonen klarat sig bra?
Sen tänkte jag höra har ni besiktat erat hus? Vilka anlitade ni då isåfall och vad kostade det?

*kl*
Sen har det varit en bra dag även här idag! Den andra familjen som va intresserade av "vårat" hus fick nej från banken :banana: Jag är så GLAAAAD! Så då kom vi och säljarna fram till ett pris, möttes på halva vägen var ungefär! Så nu ska det planeras tapeter här med! Yeey!
Fast först ska vi besikta huset och hoppas att det inte är något större fel men det borde det inte vara! Dessutom så han som va intresserad av lägenheten förut är fortfarande det så det går också i lås! PERFEKT med andra ord! Huset är tomt så bara allt är klart så kan vi flytta för han som ska köpa vårat kan flytta in direkt!
Dock sa mäklaren att nån besiktningsfirma hade fullt upp nu men jag hoppas dom kan klämma in oss!

Hoppas nu att huset är i bra skick! Jag väntar med grattis tills ni skrivit papperna! :D

Kl
Jag såg också en unge i minuten och blir ännu mer fascinerad över att jag inte minns nånting. Jag känner inte ens igen mig. Jo, receptionen, men när vi kom var jag ju hyfsat medveten iaf. Jag tror att jag hade den bm som omföderskan hade. För visst hette hon Lena? Jag minns iaf hennes ordval och sätt att prata på. Ryggbedövningen såg jätteotäck ut och jag är så glad att jag slapp den fast jag hade som absolut krav att få en sån. :p Nä, det där med förlossning var en konstig grej, kan inte beskriva det på något annat sätt.

Jag förstår inte hur ni klarar av att se på det, jag får verkligen panikångest. Förra gången jag såg det låg jag och grät hela natten. Jag som trodde att jag "kommit över" vår förlossning...

Det verkar inte som om ni får någon västerbottenpaj på torsdag. :( har haft feberfrossa hela natten och Selma har också varit varm och gnällig, så hon fick sova mellan oss. Är glad över att det enda jag ska göra idag är att ta emot våra nya köksstolar, för hade jag varit tvungen till att ta hästarna idag hade det blivit katastrof. :(

*kl*
Fick mitt ps3 att fungera igår. :love: är så glad över det. Hann även tömköra min lilla B. Han håller verkligen på att bli sååå duktig (jag med :angel: ). Han gjorde till och med skänkelvikning ut på rakt spår igår. :D min kompis som hjälper mig tyckte jag skulle följa med henne och tävla och försöka kvala in till 4års någonting. Jag har aldrig tagit mig ut och tävlat, bara ridit hemma och tränat för min egna skull, men hon tycker det är slöseri när jag har en bra häst. Så nu sitter min sambo och tittar på c-körkortsintensivkurser och lastbilar vi kan köpa. :grin:

Följde med mor min till en jaktaffär, hon skulle köpa ett par stövlar, men de fanns inte i hennes storlek, men hon var så gullig och köpte ett par till mig. :eek: :love:

Nu ska vi krypa ur sängen, byta blöja och släpa oss nedför trappen. :/

Western_Ivy: GRATTIS!! Va kul men det blev verkligen snabba puckar! Nu kan du springa på IKEA lite när du vill, hihi! Hur gick det med din intervju? Sa du som det va?

Grattis till huset, hoppas allt klaffar med besiktningen med :)

Tack :)
Jo, det går väldigt fort, men kanske lika bra det, ingen tid att fundera :p
Japp, gillar att ha nära till Ikea :D Tyvärr lär jag vara ganska låst hela sommaren då vi bara har en bil än...
Jag genomförde intervjun och på slutet sa jag att vi ev skulle flytta.
Fick veta senare av svärmor som jobbar där att jag skulle fått jobbet om vi inte flyttat ;)

Här har det precis börjat fällas, så snart har jag långa vita hår överallt. Drygt.. Halvblodet fäller alltid snäppet tidigare men hans hår både syns och märks mindre!

Aneka: åh så spännande, hoppas verkligen att besiktningen går bra!

Neeej, vad tråkigt... :( Inte för pajens skull utan för att vi inte får träffa dig. Men då måste vi tänka om lite... Kan någon som skulle göra fika ta med sig en paj istället? Planerar resten av gänget fortfarande att komma? Vore synd om fler hoppade av nu.

Hade det blivit det minsta konstigt vid min förlossning hade nog jag också fått panikångest av att titta. Det mest konstiga som hände var att hjärtljuden gick ner, barnläkaren kom springandes och bm la bedövning för sugklocka. Men sen tryckte jag på (det hade jag inte gjort innan eftersom jag inte ville att det skulle göra ont :o) och då var han ute på några minuter utan hjälp av sugklocka. Just då brydde jag mig ingenting faktiskt. Hela jag bara stängde av allt, det var det som var mest läskigt.

Jag hade också Lena som förlöste mig men jag hann ju med två andra tidigare också ;) Lena och jag har stått i samma stall och har träffat henne både på strömsholms tävlingarna och ica maxi :D

Nu har jag sett ett avsnitt och kommer nog inte fortsätta se de andra, tycker det är jobbigt att se faktiskt.

Jag vill helst inte göra några matpajer, tveksamt om de blir ätbara :o

eyz: Min saliv är inte farligare än att jag lättare får hål om jag missköter tandvården. Hur mina tänder överlever min låga ph-nivå kan jag inte förklara men de klarar det ändå :) bra skötsel och mycket fluor.

Jag klippte honom i går.. Verkade skeptisk till det. Haha trodde inte han blivit klippt. Men det gick bra.

Jag har tänkt göra en kalkonpaj och gör jag en så kan jag lika gärna göra två (fast en av en annan sort) om ni andra är matlagningsskygga ;)
Vad gillas/ogillas?

Broccoli
Mangochutney
köttfärs med tacco
Kantareller
Skinka
Skaldjur
Västerbottenost
Brieost
Funderar på vad jag mer har hemma....
Fetaost

Nå? Nå?

Kändes det inte konstigt att bli förlöst av någon du kände sen innan, från ett helt annat sammanhang? Det hade nog jag tyckt. Fast man kanske inte bryr sig just då.

Nu ska jag åka till Maxi och handla dricka och sallad och sånt inför torsdagen. :banana:

Jag har förresten också mailat min HRA, så snart kanske jag får svar ang mitt jobb. :laugh:

Men inte behöver du göra två pajer. Tycker ändå att det räcker med två "efterrätter", jag orkar iaf inte äta tre st även om jag älskar efterrätt. Jaja, vi får se om nån offrar sig. :D

:angel: Västerbotten :angel: Västerbotten... :angel: ;)

Det kanske räcker med en paj om jag gör den i en större form, äh eller så slänger jag ihop två. Omväxling förnöjer!

Broccoli -gott
Mangochutney - gott
köttfärs med tacco - gott
Kantareller - gott
Skinka - gott
Skaldjur - mindre gott
Västerbottenost - ingen aning :o
Brieost - gott
Fetaost - gott

:D
jag är nog inte så skygg men pajer är inte min starka sida :p

Oregano: Just där och då när de skulle byta bm var jag hög på lustgas och tyckte bara att jag kände igen henne. Sedan så var jag väldigt smärtpåverkad och rädd så jag tänkte inte så mycket. Senare hade jag ratat lustgasen och låg och försökte ta emot värkarna men de var jävliga. Rädsla och smärta har ju aldrig varit någon hit.
Sedan när allt var klart så började vi tillsammans luska fram varför vi kände igen varandra och jag tror hon mindes min häst mer än mig ;)

Jag röstar för köttfärs med taco! :)

Ang huset så hoppas jag med att allt går i lås annars blir jag nog galen på riktigt. :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar