Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Men fy vad äckligt!! :eek: Men att det där med bakterier visste jag iofs, men socker måste ändå vara en avgörande faktor. Jag får inte så mycket plack så länge jag äter vanlig mat, men det räcker att bara titta på en pralin eller nåt så tjockar det på direkt och känns äckligt i munnen.

Vad synd att jag inte har nåt lackmuspapper hemma, det här var ju intressant! :D Men om det nu är "kiss och bajs" på tänderna, borde det inte funka som ett skyddande lager istället för att göra hål? Eller är det ett extra mysigt tillhåll för bakterierna?

Westwrn_Ivy
Gud vad roligt och vad spännande med flytt.

Macken22
En riktigt vacker pålle. Det är rätt att han får sluta sina dagar innan han bara är en skugga av sin glans dagar.

Nej det är mysi-pys för bakterierna att bo där och bor de tillräckligt länge så blir det små hårda hus = tandsten :D
Visst är socker avgörande, ju mer socker desto mumsigare tycker kaires och baktus och äter mera och det blir ännu fler kompisar ;)

Ska googla bilder när jag kommer åt en dator, men antar att han är efter Lill Sham ;) kul stam!

Vilka vackra bilder från Skagen, fina minnen! Det är ju så man vill minnas sin häst.

Hur mycket har han vuxit då? :) Jag är väldigt nyfiken på hur stor Isabella har blivit men det är nästan 2 veckor kvar :(

jag tittar med, men börjar utveckla förlossningsrädsla :crazy: Känner mig mera orolig denna gång än de två andra...

Sen han föddes eller sen sist?! Han vägde 4690g när han föddes och var 53 lång. Men bara sen sist har han vuxit 4 cm, hade dock "bara" gått upp 840g Var ungefär 1 1/2 månad sen.

Nu är det dags för gråtkalas. En unge i minuten börjar nu på 4an:D;)
Oj oj, kikar också. Man måste väl vara lite knäpp som nästan på nåt konsgt sätt hoppas att man får uppleva detta en gång tull. Men jag är ju lite knäpp när det gäller just den där frågan :D

Är så avundsjuk på dem;) Vill oxå vara där och dra i mig massa underbar lustgas:D
Men en del av mig svimmade lite när de la EDAn på den där tjejen!
Det va lätt den värsta delen av hela min förlossning. Aldrig nånsin mer.
Skulle jag behöva snittas så kommer jag kräva nedsövning!

Och jag är fortfarande sur för att jag inte fick min EDA ! Känner redan nu att jag vill ha en :D

Och mig fick de övertala för att ta den:D Ville absolut inte, men de tyckte att jag hade gått med värkar såpass länge att jag behövde en för att slappna av lite.
Och sen att den inte tog alls på två försök gjorde det inte bättre direkt:mad:

Tack! Vist var han vacker på den tiden. Nu är han lite mer tjock och "ponny".

Min man kommer fota så jag slipper. Han får fixa ut bilden och allt... Jag hade tänkt gå med Zadac till platsen och sen lämna över där. Vill inte hålla i när de ska bulta.

Ja han är efter Lill Sham och han har gått galopp... Någon frågade ifall jag kände Charlotte Goss, kommer inte ihåg vem men han har stått i träning hos henne.

Men guuu vilken fin häst!! Vilken utstrålning!! Å vad lyckliga ni ser ut att vara tillsammans. Så himla trist att er saga inte får fortsätta mer :cry: men du får minnas alla de goda minnen du har med honom..

Skickar en stryrkekram från det som komma skall..

jag har ju fått EDA båda gångerna. Underbart säger jag :D Skulle inte klarat mig utan den, fast det är klart, allt tog ju så lång tid första gången med EDA´n eftersom det stannade upp allt... Men skönt var det!

Jag hoppas verkligen att jag får eda denna gång om jag vill. Senaste gången vill de inte ge mig någon pga mina ryggproblem efter olyckan. Jag har fortfarande ont men är nu röntgad och bm säger att det inte ska vara något problem :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 233
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar