Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

3 sorter då.... :D

Jag gör helt enkelt små portionspajer i aluminiumformer med lite olika smaker. Då hittar nog alla något som passar. :idea:

Nu ska jag gå och baka klart semlorna!

Det blir jätte bra det med!
Va evigheter sen jag gjorde en paj så vet inte om jag törs göra en och ta med till er.

3 sorter då.... :D

Jag gör helt enkelt små portionspajer i aluminiumformer med lite olika smaker. Då hittar nog alla något som passar. :idea:

Nu ska jag gå och baka klart semlorna!

Oj va duktig du är! Men du behöver inte göra en massa olika bara för min skull. Dom andra är säkert också jätte goda!

rulla som en boll :rofl:

Jag tycker ju matlagning är kul. Borde ha blivit kock! Men nu får min man (och ni) ta del av det istället!

Det lät ju lite spännande... Fast jag vet inte om jag vill ha mintsmak i en torr kaka... hmmm. Tål att tänkas på :)
Jag ska också göra semlor idag- men jag fuskar o köper bullarna :)

Just nu väntar jag på att Ebba vill roa sig själv en stund så att jag kan ut o montera cykelstol på cyklen :) Här är alldeles underbart väder idag :)

Jag gjorde saffransbiscotti i julas, det var mumsigt :d kan tänka mig polka till en kopp kaffe i vårsolen :)

Emelie: Här har vi bara is :( skulle vara rena självmordsuppdraget och ge sig ut på cykel.

kl*

Som vanligt har jag inte möjlighet att läsa ifatt:(
Har ju en mkt rörlig bebis som behöver jagas hela tiden:p

Jag tänkte slänga in frågan om dagis, hur har ni gjort? Har ni hälsat på en massa olika eller visste ni vilket ni skulle ta?

Hoppas alla mår bra iaf!

själv har vi värsta problemet med försäkringskassan, eler att få ihop det..dom säger enm sak per telefon och sen står dte helt annat på nätet:confused:
Vi ska på möte där och reda upp allt så det blir rätt..för som det verkar nu kan sambon nog inte vara hemma..vi har helt enkelt inte råd..Vi sak försöka lösa det för sambon vill ju ha tid med sin dotter och det känns sjukt om vi skulle behöva skippa det ..

Här oxå =) vågar nästan tänka att det är vår!

*kl*
Jag blir snart tokig på hantverkarna, det har dragit ut så på tiden med renoveringen hemma. Fick ju huset den siste december och vi har fortfarande inte flyttat in... Den siste mars tar de nya ägarna över lägenheten o vi måste vara ute. I huset ser det ut som en byggarbetsplats, så där måste städas, lägenheten ska flyttstädas, allt möblemang o prylar ska flyttas och nästa helg ska jag börja jobba på mitt nya jobb (fre-sön). Börjar känna mig stressad!

Jag kan återkomma om det smakar bra, men degen gjorde det :angel:

Michellan:
Om du är snäll äsch jag menar eftersom du är snäll så tar jag med några så du får provsmaka.

Jag har ett skal på telefonen, fast det täcker ju bara baksidan.. Dumt, jag vet, men nu har jag snott sambons skinnfodral och det kommer användas flitigt :D

Men vad roligt med huset, grattis - om man vågar säga det innan papperna är skrivna!! Fantastiskt roligt och jag håller tummarna för att allt ska gå er väg med huset =)
Angående besiktning så har vi det så bra att sambons kusin besiktigade det åt oss :angel: Han är snickare i grunden, men har besiktigat ett antal hus innan vårt, så det kändes okej för oss.

Tycker också fortfarande att det är jobbigt med förlossningsprogram, sambon tycker detsamma. Det var därför vi bara vågade oss på att se de sista 20 minuterna och inte ens allt det såg vi, utan slog över till andra kanaler mellan varven..
Jag skulle så gärna vilja uppleva en sådan där underbar och lagom lätt förlossning som många pratar om, men det är bara att inse att det aldrig kommer bli så. Jag har haft en vanlig förlossning som var hemsk, nästa blir planerat snitt oavsett. Sambon känner ännu starkare för förlossning än vad jag gör och tycker det är ännu jobbigare, stackaren..

Tyckte det var bra gjort av dig att känna igen henne fast du låg och var rädd, hade ont och var "hög". Jag tror aldrig att jag såg henne faktiskt, för jag blundade hela tiden och hörde henne bara som en dimma långt bort. Sen när Vilgot var ute, så tittade jag bara på honom. :love:

Det där med dagis. Jag skrev bara på pappret vilket jag ville ha som förstaval, de andra skrev jag inte i för jag vill bara ha den förskolan :o Jag har ju arbetat på alla förskolor i byn så för mig var valet lätt och jag har inte behövt åka ut och hälsa på på olika förskolor. Dock hade jag nog rekommenderat att åka ut och hälsa på, ser hur det ser ut och se vad som är bra/mindre bra för just er och ert barn.
Sover barnen ute eller inte? Både ock?
Hur är avdelningarna uppdelade, åldrar på barnen? Föredrar man blandade åldrar på avdelning eller t.ex. 1-2 åringar på en, 3-4 på en och 5-6 på en?
Vad arbetar de efter för pedagogik? Spelar kanske mindre roll för alla förskolor arbetar ju efter samma mål. Men det finns ju t.ex. friskvårdsförskolor där barnen är ute mycket.
Hur ser det ut på förskolan? Utemiljön? Hur är avdelningar uppbyggda miljömässigt? Trevlig och inbjudande miljö för barnen etc.
Och viktigast, vilket bemötande får ni och framför allt ert barn av personalen för förskolan?

Lite olika frågor jag har ställt mig kring valet av förskolan, vet ju inte om det hjälper eller om det ens är rätt, men så har jag gjort (eller vi, men sambon har i denna fråga låtit mig välja, eftersom jag har koll). Sen är det väl klart att valet av förskola kanske inte kan leva upp till alla ens kriterier, men mer eller mindre kanske. Jag hade till exempel gärna sett att barnen sovit ute, men på förskolan jag har valt åt Milton så finns inte den möjligheten, tyvärr. Det är i stort sett det enda negativa =)

Jag kan återkomma om det smakar bra, men degen gjorde det :angel:

Michellan:
Om du är snäll äsch jag menar eftersom du är snäll så tar jag med några så du får provsmaka.

:love: shit vad jag kommer få fjäska för dig :D

Tyckte det var bra gjort av dig att känna igen henne fast du låg och var rädd, hade ont och var "hög". Jag tror aldrig att jag såg henne faktiskt, för jag blundade hela tiden och hörde henne bara som en dimma långt bort. Sen när Vilgot var ute, så tittade jag bara på honom. :love:

Värst var nog att jag funderade på att byta henne för jag fick för mig att hon var en patient till oss, glad att vi inte bytte bm. Jag tittade ganska mycket under förlossningen, försökte hålla koll på bm att de inte gjorde något dumt :o

Ucsh, nu får du mig att känna mig jätteoseriös som bara väljer dagis efter närhet. :crazy: ;) Det vi har att välja på är 150 meter hemifrån, 5 km åt helt fel håll via kringelikrokvägar eller nån inne i stan i något "sämre" :o område. Annars blir det ännu längre bort. Och väljer vi inte närmaste så är det ju absolut nödvändigt att byta bort bilen vi nyss köpt.

Här är alla kalas likadana: kakor, bullar och tårtor i alla dess former oavsett om kalaset är för ett barn eller en vuxen.

Emelie: Allt som fastnar i tänderna är dåligt för tänderna: russin, limpor, majskrokar, chips, riskakor osv.

Ah, låter gott! våra "kalas" verkar mest vara stek, vin och efterrätt eller buffé med lax o sådant och efterrätt.

(om man inte bjuder väninnorna på the såklart)

Suck får väl köpa ny tandborste igen antar jag, för att borsta bort krokarna. (han tappar bort dem hela tiden och vi är urusla på den biten och så vet vi inte om vi vågar ha fluortandkräm i Uppsala eller inte. Har väldigt mycket fluor i vattnet här.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 999
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar