Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Min mamma kom och passade A en stund så att jag kunde köra och handla helt själv :laugh:

A har blivit snorig, var väl därför han var rosslig igår. Han håller dessutom på att få de två tänderna uppe så han snorar och dreglar hela tiden. Trevligt ;)

Jag är avundsjuk på er som ska träffas på torsdag, det vill jag med! Vi har pratat om det förut men då har det runnit ut i sanden. Vilka i södra sverige vill träffas och var?

Efter att ha sett reprisen av sjukhuset idag så har jag beställt en sådan förlossning som det sista reportaget visade :angel:

A har också en sådan nu :D fast en pyjamas, den är jättetrevlig (den har knappar i nederdelen men inga över hela magen!). Jag klädsnobbar och Pamperssnobbar. Men bara att jag tycker att kläderna ska vara snygga, de behöver inte vara dyra. (Lindex hade fina randiga, såklart, nu senast!) Och pyamasar har större spelrum (men bara tillräckligt för Hello Kitty pyamasen från HM, alla andra var så fula att jag inte klarade att köpa dem alls.)

Och jag har precis klickat hem snobbkläder från villervallas hemsida. Skulle bara titta :angel:

Älskar villevallas mjukisbyxor och overall som vi köpte i vintras. Har inte vågat titta på vårkläderna ännu :D

Nu är polkabiscottin klara, :d blev det. En mild mintsmak.

2011-03-08143551.jpg

2011-03-08143618.jpg

Klickade hem en pyjamas/heldress, en klänning och en body. Storlek 80 så hon kan väl ha det på 1-årsdagen eller nåt ;) Blir kanske mjukisbyxor till nästa beställning. Var på väg att klicka hem en likadan klänning i annan färg som hon redan har men jag hann hejda mig :)

Bollen: Vad fina de blev, smakar säkert gott också :d

Tänk vilken skillnad lite vitfärg kan göra!!

*typ kl*
På tal om färg, vem i tråden var det som målade om golvet för ett tag sedan (Lottch?)? Blev det bra? Vad var det för sorts golv? Bilder?

Här är en som behöver köpa kläder till sig själv snart. :crazy: Precis som med heminredning är jag urusel på att hitta och matcha snygga kläder. Jag vill också vara snygg och cool, men lyckas verkligen aldrig. :cry: Skulle verkligen behöva en personal shopper...

Ja det blev riktigt bra, nu längtar jag efter att få göra ordning köksoffan och de andra stolarna.

Min garderob är jätte tråkig, jag har inga roliga kläder till mig själv. Fördel med att uniform på jobbet, det gör inget att den egna garderoben är lite tunn...

Det var ett lackat furugolv. Nu har hela huset satt sig efter renoveringen, så vi skulle behöva spackla, slipa och måla på vissa ställen, men det är tydligen ingen idé att göra det förrän 2 år efter renoveringen. Suck!

Målade även en linoliummatta i samma färg, det blev faktiskt också bra. Kan ta kort och slänga in när Selma druckit upp sin välling. :)

Jag hade ganska mycket kläder, men kommer knappt i ett enda plagg efter grav... Drygt! Verkar som om min bröstkorg blivit bredare, har er också blivit det? Det är som att revbenen blivit uttryckta. :/

Haha, förstår dej helt. Därför ligger så mycket som möjligt i glasburkar här. Lite plastburkar oxå.

Vore jättesnällt! Har en ful linoleummatta i rummet jag ska göra om nu, funderar så smått på att ta golvet också.

Jag hade ganska mycket kläder, men kommer knappt i ett enda plagg efter grav... Drygt! Verkar som om min bröstkorg blivit bredare, har er också blivit det? Det är som att revbenen blivit uttryckta. :/

Så blev det för mej oxå förra grav. Det här gången har jag mest blivit allmänt fetare :p

Mammor är bra att ha ibland ;)

Har ni kollat på Volvo xc90? Angående bil tänkte jag, om ni vill slippa köra buss. Då kan ni ha en stol fram, en stol i mitten bak och sen tre bra vuxenplatser den har ett bra och stort bagage också. Min mamma hade en sån förut och kg brukade sno den när jag skulle åka och handla på Ikea. :D

Ja bröstkorgen är vidare på mig också, den ökar väl i omfång för att bebisen ska få plats? Jätte synd på alla fina skjortor och koftor, de glipar nu över brösten fast brösten bara är lite lite större än innan.

vi vill gärna träffas :bump: kan i princip närsom. Några mer som är sugna på att ses? Vart någonstans?

Jag har också blivit lite bredare, men inte så mycket tror jag. Men så är alla kilon + ett extra borta. Eftersom det här blir ett litet egoinlägg :angel: så gör det ju inget om jag skryter på lite extra! ;) Jag har slarvat lättemycket med maten sista tiden och ätit glass och kladdkaka och västerbottenpaj och allt möjligt, så jag har inte vågat ställa mig på vågen. Men imorse gjorde jag det. Det är lite sjukt, men ju sämre jag äter, destå mindre väger jag. :idea: Fast det är ju inte bra att äta dålig mat, men att inte gå upp.

Inom loppet av 10 minuter ringde både min chef och Barnens Hus. Jag ska träffa chef, hans chef + HRA på fredag och diskutera framtiden! :idea:

Och Barnens Hus meddelade att Teutonia hade skickat ett helt nytt chassi till mig!! :banana:

Det finns hopp om livet! :bump: :bow:

Härligt :) min vikt står stilla men jag gör inget åt den. Är relativt nöjd, brukar räkna BMI på mig själv och tror att det kan stämma eftersom jag inte tränar ett smack. Flum i hästsadeln och små barnvagnspromenader är ju inte direkt träning.

Min vikt står stilla av samma anledning som för dig. Jag vet att det kommer att bli skillnad om jag skulle sätta igång och röra på mig, men det har varken funnits tid eller ork. Jag och sambon ska försöka hämta mitt löparband den här veckan och då blir det lättare. Har fått ett hemmaträningsschema av mamsens pt också, så jag har egentligen ingenting att skylla på efter det, förutom lathet då...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 270
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 012
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar