Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Hmmm ja- jag har ju ut 7000 i månaden nu.... vilket skämt man är....

O inte får man börja jobba heller... är ju hur lång tid som helst kvar här hemma utan pengar... Mitt sparkonto kommer gråta innan jag är klar...

Det kunde ha varit jag som skrev inlägget rakt av! :eek: Jag är jättenoga med bilarna och jag har tvättat min bil rätt ofta. Maken tvättade aldrig sin gamla bil, utan jag tvättade den åt honom nån gång per år för att den såg för jäklig ut.

Nu har vi ju två gemensamma bilar, även om jag mest kör den stora och han den lilla av naturliga skäl. Igår och idag har jag tvingat honom att tvätta bilarna! Han har alltså kört en sprillans ny bil i ganska precis 4 månader och har inte tvättat den en enda gång. :confused: Förrän idag alltså. :grin:

Ja, då förstår jag :)

Ska iaf bli skönt med en full lön... Men vet faktiskt inte om det känns värt det ;) Det är ju segt å gå till jobbet å sakna Tuvslan hela dagarna ;)

Jag känner nästan tvärt om. Det blir ju rena semestern att vara på jobbet. Tänk bara att få gå på toaletten i lugn och ro! :idea: Vilket lyx!

Men jag får inte lov att börja jobba förrän i aug om jag inte tar hem sambon... Tar jag hem sambon så får vi väl ännu mindre pengar över ;)
Jag hade inte brytt mig om jag visste att det var övergående... Men blir jag sen sjuk så blir det inte kul....
Men jag klagar inte. Jag får 7000:- för att gå hemma med mitt barn :) Det är ju snällt det :)
Och jag behöver eg ingenting... köper ju redan kläder till sommaren till Ebba för att ha ngt att göra om dagarna ;)

Det kunde ha varit jag som skrev inlägget rakt av! :eek: Jag är jättenoga med bilarna och jag har tvättat min bil rätt ofta. Maken tvättade aldrig sin gamla bil, utan jag tvättade den åt honom nån gång per år för att den såg för jäklig ut.

Nu har vi ju två gemensamma bilar, även om jag mest kör den stora och han den lilla av naturliga skäl. Igår och idag har jag tvingat honom att tvätta bilarna! Han har alltså kört en sprillans ny bil i ganska precis 4 månader och har inte tvättat den en enda gång. :confused: Förrän idag alltså. :grin:

Det är väl märkligt och jag förstår inte alls hur de resonerar? Min sambo köpte ju inte en ny bil, men en ny bil för oss, då var den väl 3 år gammal en skitfin liten Beetle :love: Det var roligt en vecka, då tvättades den typ tre gånger och dammsögs lika många gånger. Sedan skits det i och istället för att tömma bilen, när man liksom ändå går upp till lägenhet eller var man nu ska, nej då trycker man in det i kofferten :confused: Eller låter det ligga i baksätet.
Jag kommer köpa egen bil sen igen så ska han få ha en gammal skruttig bil som han kan skita i bäst han vill, men det får vara tills jag har pluggat klart. Men att det ska behövas, jag menar vuxna människor?! Och det spelar ju ingen roll om han bara får ha en skitbil, jag står ju ändå där och får sköta fin-bilen, för det är ju den som familjen åker i etc. Jag blir verkligen skogstokig och förstår att du blir detsamma, din man har ju dessutom en helt ny bil :eek:

Men den nya grejen att kopiera på fb är
Vik hädan viktväktarna, det finns ett nytt sätt att banta!!
Det är: JAG HAR INTE RÅD MED MAT FÖR JAG HAR PRECIS TANKAT BILEN-dieten..! Kopiera och sätt på loggen om du är trött på det HUTLÖSA bensin priserna!!!!!

Så jag kanske ska tanka bilen o köra runt o hälsa på er :) Då har jag ju inte råd med allt skit jag stoppar i magen ;) OBS! Ni får ju absolut inte bjuda på ngt heller ;)

När jag får min första fulla lön i september så ska jag köpa prylar, jag ska bada i prylar! Men jag kan göra dig sällskap men inte för klädernas skull utan för alla prylar :love:

Åååh! En Beetle ville jag ha förut!! :love: Men de var alldeles för dyra för mig.

Jag håller verkligen med dig till fullo, det är jättetråkigt att ensam behöva sköta bilen/bilarna. :(

Ja jag älskade den bilen!! Underbar att köra och sååå söt :love: Dock alltid en massa småfel, men det kan ju faktiskt lika gärna vara slarv-sambons fel som bilens :grin:

Hoppas bara att jag får min semester i pengar i april, för annars kommer jag inte att få nån lön alls. Jag fick ju både lön och från fk första månaden jag var hemma, men dom pengarna är ju liksom borta nu.

M skulle få semester utbetald och det var tydligen en del men vi ska ju renovera köket så det försvinner, fast till en god sak :)

I augusti får jag ingen lön alls mer än semsterdagarna jag tar 1-14 augusti.

Senast ändrad:

Hihi! Vad för prylar???

Jag behöver verkligen INGENTING... ändå älskar jag att handla... Man är så löjlig... Ett år senare kör man ju skiten till tippen iaf...
Men en Kitchen Aid hade inte varit fel :)

Ett nytt kök är inte fy skam! Vi behöver ju ny soffa och tv-bänk, men det lär få vänta ett bra tag.

Nej för tusan! Vit :love: :love: :love:

Blandat%2Baugusti%2B042.JPG

Åh allt möjligt! Inget jag behöver bara sånt jag vill ha, sånt jag har gått och suktat efter i ett års tid nu.
Såna här onödiga saker som en disktrasa från Eva Solo, Globalknivar och listan kan göras mils lång!

Oregano: nej nytt kök är underbart roligt, som jag har längtat sen vi flyttade hit sep. -07 :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V