Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Idag såg jag nåt fränt!
Ett pensionärspar satte sig i en Beetle på parkeringen och körde iväg, inget konstigt med det.
Det roliga va att bilen va knalligt limegrön med en enorm rosa Play boy kanin som täckte hela bakrutan:D:D

Idag såg jag nåt fränt!
Ett pensionärspar satte sig i en Beetle på parkeringen och körde iväg, inget konstigt med det.
Det roliga va att bilen va knalligt limegrön med en enorm rosa Play boy kanin som täckte hela bakrutan:D:D

:rofl: :rofl: :rofl:
Hahahahaha, det måste vara spännande! Undrar om de har lånat bilen av ett barnbarn eller om de precis köpt den av en ungdom och inte hunnit ta bort den, eller om de helt enkelt vill ha det så?! Intressant det där :D

Vad söööt han var!! :love:

Ja ellerhur :D Där var han nytvättad och nystädad inför försäljning, typ första gången sen inköp. En saknad liten bil, när jag blir äldre och barn är utflugna så ska jag ha en ny liten beetle, som sambon aaaaaldrig ska få ha ;)

Sambon var faktiskt rar och köpte en vit, för jag ville ha det. Han hade en svart på gång, men valde att vänta och hittade sen en vit, så lite söt kan sambon vara ibland :D

När vi skulle köpa stor bil fanns det massor av svarta och mörkblåa bilar, men det sa jag tvärnej till. Mörka bilar måste vara nytvättade för att vara snygga, så det blev en grågrön istället.

När vi skulle köpa stor bil fanns det massor av svarta och mörkblåa bilar, men det sa jag tvärnej till. Mörka bilar måste vara nytvättade för att vara snygga, så det blev en grågrön istället.

Smart drag det där, jag vill väldigt gärna ha en champagnefärgad bil som nästa mycket av den anledningen. Min är mörkblå, vilket är skit - blått är ju inte ens snyggt :o

Hmmm ja- jag har ju ut 7000 i månaden nu.... vilket skämt man är....

O inte får man börja jobba heller... är ju hur lång tid som helst kvar här hemma utan pengar... Mitt sparkonto kommer gråta innan jag är klar...

Stämmer helt in på mig med, allt du skriver!

De har säkert bara lånat den eller precis köpt den. Men coolast hade ändå varit om det är de som satt dit den där:D

// - blått är ju inte ens snyggt :o

Vad är det jag läser?! :mad: Inget fel alls på blått. Min fina Ocean Race-blåa Volvo kräver en ursäkt! :mad: ;) :p bara färgen gör att min bil faktiskt håller värdet bättre än alla andra likdana bilar fast i annan färg. Så det finns positiva saker med blått också :idea: :D

Jag bara älskar den blåa färgen! Satt och spanade länge efter nån som uppfyllde våra krav med just den färgen.
Men fann ingen, så nu kör jag omkring i en vanlig, dödstråkig silver:grin:

Hihi! Fördelen med att jobba i restaurangbranchen kanske... Vi fick globalknivar i julklapp ett par år :) Sen så när jag fyllde 30 fick jag knivställ, skärbräda o lite sånt av jobbet :)
Så jag har bara köpt en lite skalkniv själv. Och det får inte plats fler i stället så jag behöver inte sukta heller...
Fast jag förstår att du ville köpa kökssaker om du nu ska byta kök. Jag bytte ut i stort sett allt när jag bytte kök :) Sååå kul!!!

Ang bilfärg så har jag en silvrig och en guldig... Den guldiga är super med smuts ;)
Men den är inte super just nu... den tar ner rutorna hela tiden när den står stilla... vadå elfel... skit med... Fick ta in barnstol o hela skiten ikväll. Fuktigt ute med...
Så det är tur man bor som man gör med rutorna nere ;)

Och min berömda cykeltur jag skulle ta ligger nere. hur f*n sätter man dit en cykelstol??? ska googla... haha...
Men det blev en underbar tur med vagnen ner till sjön :) Hundarna var heltokiga :) Mysigt!

(Har inte hunnit läst ikapp alla sidor utan svarar lite såhär i mitt i annars hinner jag glömma av allt jag ska vara på)

Jag har också haft en Beetle! :love:
63368_1219744542.jpg

Dock lite äldre men jag älskade den iaf! Tills det vart för mkt service som behövdes då sålde jag den.

Kul med vagnen. Men lite bittert att dom inte kunde bjuda på nya hjul, fast det va ju bra att du fick ett helt nytt chassi! :) Så nu kan du ge dig ut på stan igen utan att skämmas! :)

Här är en till som ramlat ner i vikt utan att göra något speciellt. :banana: Så har faktiskt nått min delvikt nr1 iaf! Magrutorna tar sig dom med. Skulle jag börja orka träna den så skulle nog det med gå frammåt lite fortare. Jag har också glömt av att lägga in barnvagnspromenaderna och ridningen på funbeat.
Ang loppet va det 5km? Är det någon seriös tävligt lagen imellan? Tänker för jag kommer inte orkar springa så mkt men vill inte dra ner för er andra :(

Michellan95: Bordet vart jätte fint! Så kul att lite vit färg kan göra om något fult till fint! :)

Humm va något mer jag skulle svara på...aja!

*kl*

Sitter och inspirations laddar på stylroom.se nu! Jag vill tapetsera och måla NU! Fast vette tusan när jag ska ha tid och göra det sen när jag lär jaga bebis hela tiden. Tur sambon är ledig mkt! :)

Vad häftigt med namn på bilen! :laugh:

Nä, det är ingen seriös tävling, utan laget är enbart till för att få kassen med picknick efteråt. Tävlingen är individuell och det finns 5 & 10 km med tidtagning samt 5 km "promenadklass" utan tidtagning.

Armani: Jo, det är jättesnyggt med svarta och mörkblåa bilar, men de måste vara rena hela tiden. Ibland när jag är ute och åker kan jag se snygga bilar och tänka "en sån vill jag ha!" men så är det en Passat, fast en mörk. Det ser liksom mer exklusivt ut med mörk färg än grönsilver. :p

Egentligen är jag inte så förtjust i den blåafärgen men den sticker ut lite och jag älskar bilen. M's lilla golf är silver, jag tycker det är jättetråkigt med silver för den har blivit för vanlig. När jag var liten ville jag ha en silverfärgad bil :love:

Emelie: Jag har knivstället men jag har inga knivar :cry: Är uppväxt med globalknivar och det är väl därför jag så gärna vill ha just dem. Finns ju massa bra knivar ute på marknaden men jag har tittat in ett sett för 3700 för fem knivar att starta med :)
Det känns lite som att när man får ett helt nytt kök från golv till tak så vill jag inte ha en vanlig disktrasa framme. Jag vill inte ha våra fula knivar som är så omatchande och slöa att det enda de duger till att samla damm. Jag vill inte ha herr plastic-fantastic brödrosten även om den bara tas fram vid behov. Allt som kan bytas ut kommer att bytas ut nu ;)

*kl*
Idag ska jag baka kladdkaka och jag lär väl baka något mer åt min man om jag ska lyckas smussla ut kladdkakan och ha den oäten till imorgon ;) Vet inte riktigt vad jag ska göra bara. Stora muffins kanske? Går ju fort att både röra ihop och grädda?

kl

Sitter och funderar på om vi ska masa oss iväg till Öppna en sväng eller inte. Stora, svåra beslut man har att brottas med..

Ja det skulle jag kunna göra :) var lite inne på blåbärsmuffins först. Har tydligen lika stora och svåra beslut som modett :p

kl

Sitter och funderar på om vi ska masa oss iväg till Öppna en sväng eller inte. Stora, svåra beslut man har att brottas med..

Då brottas vi med samma problem idag... Jag har iofs bara 100 m dit. Men Iggy hade feber i måndags, men inget igår eller idag så det borde vara ok att gå idag. Men är lite sugen att åka och rida mammas häst i det fina vädret idag. Ja ja vi får väl se vad som händer...

Vad ska jag baka till imorgon då? Vi lär ju inte behöva mer choklad... Skulle inte både Michellan och aneka göra något med choklad? Funderade på citronpaj för att få något syrligt men då blir det ju en paj till.... Och cheesecake är ju lite svårt att frakta.

Hade bestämt mig för att stanna hemma men börjar vackla igen :D Kanske ska fara ändå, H brukar ju tycka att det är så kul. Då ska väl inte trötta mamma komma och sätta sig på tvären, kan hälla i mig några koppar kaffe på plats så vänder det väl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 287
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar