Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Skönt med vagnen!! Och vikten. ;)

Vi har fullt ös här hemma, Selma går runt me sin övagåvagn och hundarna far runt med en pipleksak Och jag vill allra helst bara krypa ned i sängen och sova...

Ingen som har en viloknapp till bebisar att trycka på?

Var faktiskt nere på volvo och ville kika på en xc90, men de hade ingen inne. Vi var väldigt nära att köpa en xc70 tidigare i år, innan vi blev gravida igen, bestämde oss för att avvakta och spara lite pengar över sommaren först. Tur det för den hade varit för liten...Snart så tar sambon fram sin gamla älskade opel igen och kör med den till jobbet, så då har jag bil på dagarna igen.
Är inte så sugen på en buss egentligen så alla andra förslag mottages tacksamt!

Sambon jobbar inte heltid ännu, säsongen har inte kommit igång för fullt. I sommar ska jag med jobba, har inte bestämt hur mycket ännu. Max 75% och 25% föräldrarledig. Eller 50 och stämpla 25 och fl 25. Är nämligen tveksam till om jag kommer fixa 75 procent med min rygg. Annars får jag kanske sjukskriva mig 25 %, det fungerar kanske om jag har en 75 procentig anställning. FK är inte särskilt förstående för de som inte har fast jobb har jag lärt mig. Men min "chef" var positiv till att skriva min anställning året ut eller iaf oktober, då borde kontakterna med fk vara lättare om det skulle bli aktuellt. Kanske kan söka havandeskapspenning dessutom :banana:

Åååh! XC90 låg överst på min vill ha lista när vi va ute efter en ny bil!
Körde en på körskolan när jag tog körkort. Helt underbar:love:
Men den va för dyr för oss så det blev en svenssonbil, V70.
Men den duger fint den med, men vad jag saknar höjden! Känns som man släpar häcken på vägbanan när man kör veesjuttin:D

Michellan! Jösses vad fint bordet blev:love:
Och vad läcker soffan kommer bli när den fått samma behandling!

Har som sagt var inte sett någon "live" på närmare håll. Flera här inne verkar dock tycka att det är en bra bil så det blir kanske en tur för att kolla läget framöver :)

*kl*

A är sjuk, helt täppt i näsan och feber. Innan han somnade så tog han sig om örat :crazy: Nu sover han halvsittande i sängen bredvid mig. (jag var så förutseende så jag tog med mig datorn :D)
Vill inte ha en öroninflammation till :mad:

Jag fick ett 2010-chassi. :banana: Jag hade ju en 2009 och det var ju därför jag fick den så billigt. Så det var ju en riktigt bra affär trots allt! :angel: Lite tråkigt bara att de satt på mina gamla hjul och gamla sittdelen. Hade ju åtminstone hoppats på att 2009-sittdelen inte skulle passa på 2010-chassit, men sån tur hade jag inte. :p

Om du hittar den där knappen, är du snäll och meddelar var den sitter då? :angel:

I skrivande stund sitter dottern här hemma och försöker bygga torn med sina "bugs". Det är magneter i båda ändarna så att det ska vara ganska lätta men när det inte riktigt fungerar så la hon en spindel på en annan leksak för där låg den tydligen mycket bättre :D
Jag är helt :love: första gången hon försöker stapla dem :laugh:

Michellan! Jösses vad fint bordet blev:love:
Och vad läcker soffan kommer bli när den fått samma behandling!

Ja jag har ju Modett's soffa som förebild till min så jag längtar tills det är dags att slänga ut soffan så den kan slipas och målas :D

Lite tråkigt bara att de satt på mina gamla hjul och gamla sittdelen. Hade ju åtminstone hoppats på att 2009-sittdelen inte skulle passa på 2010-chassit, men sån tur hade jag inte. :p

Attans otur!

Senast ändrad:

Här är en som behöver köpa kläder till sig själv snart. :crazy: Precis som med heminredning är jag urusel på att hitta och matcha snygga kläder. Jag vill också vara snygg och cool, men lyckas verkligen aldrig. :cry: Skulle verkligen behöva en personal shopper...

Jag ska ta alla presentkort jag fick i 30-årspresent å boka en personal shopper på Åhléns. Kostar gratis :) Ska bli jätteroligt! För jag känner verkligen igen mig i din beskrivning :)

Då tycker jag verkligen att ni ska kolla på en xc90. Vore jag er så skulle jag ta en diesel. Jag önskar att jag kunde rekommendera touareg, men det bagageutrymmet gör ingen glad, men ack så skönt man åker i den. Den underbaraste bil jag haft.

Om ni tycker att xc90 är för liten så finns det amerikanare som är större, bl.a. Chevrolet tahoe eller navigator, men det är ju monsterbilar. Xc90 är ett bra och säkert alternativ. Skulle inte köpa någon beg som är äldre än 3-4 år dock, det är en stor och tung bil och delar slits fort. :) jag har haft xc70n, men precis som du skriver skulle den nog bli för liten för er, likaså xc60.

Vad häftigt! Jag vill också! :banana: Men jag skulle vara rädd för att de ska pracka på mig saker som är fel för min ålder och sen för dyra saker. Jag behöver verkligen inte ha märkeskläder, men jag vill vara snygg.

Lova att berätta mer mer sen om det! Jag kanske skulle ta tåget till Stockholm nån dag! :angel:

Absolut! En kollega, som också är 30, gjorde det för några veckor sedan. Hon är verkligen supernöjd.

Man sitter ned i ungefär en timme innan och pratar om vad man är ute efter. Sen plockar "PS:en" ihop massa grejer och man får prova dom i en personalshopping lounge.

Man kan ju då säga att man inte vill ha jättedyra grejer osv. Men, för att det ska bli så bra som möjligt vill de att man ska ha en budget på minst 5000. Men, själva tjänsten är gratis :)

Berättar mer när jag testat själv. Blir troligtvis i början av april :)

De rekommenderar en budget på minst 7000 kr... Hm... Det blir till att vara en riktigt bra fru riktigt länge... :angel:

Ah, då har dom ändrat det sen min kollega beställde sin tid. Tur att jag fick sju i present :) Och förhoppningsvis kan jag kanske lägga till nån tusing själv också om det behövs... Nu när jag få en full lön igen :bump:

Du hann före, jag gjorde välling medan jag skrev inlägget. :D

Det var länge sen jag var på Åhléns, men har de inte bara märkeskläder där eller finns det "vanliga" kläder också?

Du får också berätta hur lång "kö" det är för att komma dit.

Hehe.... Jag kanske kan sälja in idén med motiveringen att jag inte köpt en klädtrasa på två år och att jag snart börjar tjäna pengar igen. :banana:

Dom har en bra blandning av märken. Både svindyrt och billigare. Deras egna märke, Wera tror jag det heter, är väl aningens dyrare än HM om jag inte har fattat fel... Men det var hundra år sen jag köpte kläder... Så jag vet inte riktigt... Önskade mig presentkort på just Åhlens för att de har ALLT. Om jag inte bara vill ha kläder, utan skor, smink å väska å så också (och kanske kläder till Tuva ;) hihi)

Ja, visst ska det bli underbart att få full lön igen!?!?! :banana: Och det bästa av allt är att jag har 7000 mer i lön nu än innan jag gick hem! Vi hade reducerad tid/lön pga finnanskris + löneförhöjningar efter det.

Hahhahaha! Där har vi 7000 direkt ju! :angel:

OMG 7000 skillnad??? Och du får väl ny tjänst nu ockås (om allt går i lås) alltså kanske du kan räkna med ändå mer? Bara å sätta sig på tåget till huvudstaden nu! Finns inga ursäkter för att inte göra det!!! ;)

Ja, visst ska det bli underbart att få full lön igen!?!?! :banana: :

jaa, jag har tänkt på det mkt nu..åh vad jag vill ha löööön, så man kan leva som man gjorde innan..Nu hade jag ju inte jättehög lön, men iaf ut 13-14 000 kr..jäkla skillnad till nu..

Hoppas bara man kan hitta nåt jobb som ger en okej lön..Eller rägtare sagt, det SKA jag:D

*inställningen gör mkt, posistiva tankaaar positiva*

Även jag tänker faktiskt, för en gångs skull, gnälla på min sambo idag.. Idag hade han bilen, han har ju inte den i vanliga fall i veckorna så mycket eftersom han jobbar i stan, men skulle idag på utbildning med jobbet.
Kommer hem och så efter en stund ska jag sticka till hästarna och ta bilen. Kommer ner och den är as-skitig. Det var väl inte direkt någon nyhet, men eftersom han har varit ledig fredag, lördag, jobbat 4 timmar söndag, ledig måndag och så kort dag idag så kan jag ju tycka att han kan köra och tvätta bilen. Vår, sommar och höst tvättar jag bilen för hand (sambon hade ju annan bil, men den såldes i höstas, men den tvättades typ aldrig) och nu vintertid kör jag i sådan där självtvätt.
Jag står alltså och tvättar bil, inte min sambo. Han ser inte sådant och det retar ihjäl mig. Senaste tre gångerna har jag tvättat del i självtvätten med Milton sittande i bilen (alltså inte tvättautomat, utan sådan där man lägger i poletter och sedan tvättar själv). Kan ju tycka att han kanske skulle kunna offra sig att tvätta bilen någon gång, speciellt om han ändå kommer hem tidigt, har bilen utan barn i och det är superfint väder. Bilen är ju liksom nu mera VÅR och inte enbart MIN eftersom det är den enda bil vi har..

Till råga på allt så är den jättestökig inuti. Jag har låtit det gå långt för jag har nog med att bära upp Milton till lägenheten varje gång vi har kört, någon annan skulle kanske kunna tänka sig att tömma den? Idag rann det över eftersom hans flak öl har stått i baksätet sedan lördags och ja han hade ju som sagt bilen idag och kunde ju kanske tagit upp det.

Får panik på sådant här.. Jag är egentligen väldigt noga med bilen, allt håller ju längre om man sköter det och håller efter det. Jag slår vad om att jag står där till våren och byter däck också utan hjälp från sambo (jag brukar byta själv, sambon får alltid hjälp av sin pappa med bilen han hade tidigare).

Jaja, nog med gnäll, men jag blir så :devil: förbannad...........!

Du får ta med i beräkningen att jag var ganska underbetald innan och sen 85% av den lönen så var det inte så mycket alls. Sen när nya personalchefen insåg hur fel lön vi hade fick allihopa 3500 kr i höjning direkt. Sen har det varit ordinarie lönehöjning 2 ggr också.

Så jag har ändå svårt att tro att en ny befattning skulle generera ytterligare höjningar direkt. På sikt kanske.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 015
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V