Sv: Vårmammor 2010 del 12!
Även jag tänker faktiskt, för en gångs skull, gnälla på min sambo idag.. Idag hade han bilen, han har ju inte den i vanliga fall i veckorna så mycket eftersom han jobbar i stan, men skulle idag på utbildning med jobbet.
Kommer hem och så efter en stund ska jag sticka till hästarna och ta bilen. Kommer ner och den är as-skitig. Det var väl inte direkt någon nyhet, men eftersom han har varit ledig fredag, lördag, jobbat 4 timmar söndag, ledig måndag och så kort dag idag så kan jag ju tycka att han kan köra och tvätta bilen. Vår, sommar och höst tvättar jag bilen för hand (sambon hade ju annan bil, men den såldes i höstas, men den tvättades typ aldrig) och nu vintertid kör jag i sådan där självtvätt.
Jag står alltså och tvättar bil, inte min sambo. Han ser inte sådant och det retar ihjäl mig. Senaste tre gångerna har jag tvättat del i självtvätten med Milton sittande i bilen (alltså inte tvättautomat, utan sådan där man lägger i poletter och sedan tvättar själv). Kan ju tycka att han kanske skulle kunna offra sig att tvätta bilen någon gång, speciellt om han ändå kommer hem tidigt, har bilen utan barn i och det är superfint väder. Bilen är ju liksom nu mera VÅR och inte enbart MIN eftersom det är den enda bil vi har..
Till råga på allt så är den jättestökig inuti. Jag har låtit det gå långt för jag har nog med att bära upp Milton till lägenheten varje gång vi har kört, någon annan skulle kanske kunna tänka sig att tömma den? Idag rann det över eftersom hans flak öl har stått i baksätet sedan lördags och ja han hade ju som sagt bilen idag och kunde ju kanske tagit upp det.
Får panik på sådant här.. Jag är egentligen väldigt noga med bilen, allt håller ju längre om man sköter det och håller efter det. Jag slår vad om att jag står där till våren och byter däck också utan hjälp från sambo (jag brukar byta själv, sambon får alltid hjälp av sin pappa med bilen han hade tidigare).
Jaja, nog med gnäll, men jag blir så
förbannad...........!