Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

+ modett - nu gav ni mig lite idéer och hopp om praktik och sådär, tack snälla ni!! Då är jag kanske inte helt ute och cyklar då helt enkelt. Har ju läst en del kommunikation tidigare också plus det jag sysslar med nu, så kanske det finns möjlighet för mig.
Ska träffa min bästa vän imorgon och höra mig för. Hon jobbar extra i kommunhusets reception och har därmed koll på allt och alla ;) Det är hennes pappa som är ekonomichef, alltid bra med inside personer ;)

*kl*

*gääääsp* Sitter på en halmbal och lammvakar. Tackan verkar föda närsom, men kniper för att jag är här. Blir nog till att gå in för mig. Får hålla tummarna att hon fixar det själv, har ju blivit lite överbeskyddande om mina små fårisar.

Kontakter är baske mig det viktigaste du kan ha när du letar jobb så slå honom en signal så snart du kan, så han kan hooka upp dig med rätt person! Och så tycker jag att du ska vara rak och fråga om möjligheten till sommarjobb, inte bara praktik. Fast det kanske är så du tänkte :)

AKB: vaka är tungt! Hoppas det gått bra för fåris.

Nä, vi får hoppas att det inte gör något, förhoppningsvis har de koll på det. Nu är det jobbdags!

*kl*

Känns väldigt underligt. Sitter och väntar på att få komma in till bm. Jag har nog fortfarande inte fattat att jag är gravid, hehe. Ska få lyssna på hjärtslagen för första gången. Nu var vi ju på ul i tisdags så jag vet ju att hjärtat slår och bebis lever, så nu är jag inte alls nervös. Oj, nu ska jag in.

Jaha, då har vi haft fullrulle sedan 7 idag, jag har sovit lite och det märks på humöret.
Har ganska precis åter igen slagit ner rumpan i soffan för andra gången idag.
Bottenvåningen är dammsugad och även fönsterbrädorna dammsög jag idag, tycker dammning är så tråkigt. Hästarna är utslängda och nu väntar det golvmoppning och en dusch när Isabella har somnat. Bör väl kanske baka också så att det inte bara blir en slät kopp kaffe/te till fikat :o ;)

Ska bli så roligt att träffa er som kommer idag, hoppas vi alla i tråden kan träffas i sommar hos Lottch om det blir av :laugh:

Jag har absolut fattat att du är gravid men inte att du är så långt gången :D Fast du är ju bara ett par veckor efter H´s gudmor och hon är mer än halvvägs nu..

Michellan: fubbigt att ni ska träffas igen ;)

Usch, blev deppig här på förmiddagen.. Lyssnade på P# och årslistan över kriminella händelser. Mycket deprimerande att så sammanfattat. Pedofilnätverket med kvinnorna, serievåldtäktsmannen i Örebro (?), läkaren på AL´s barnsjukhus, kvinnliga väktaren som slogs ihjäl på fängelset.. :(

Tackan fick vara i fred till nu på morgonen, men fortfarande inget lamm. Juvret är sprängfyllt och rumpen är supersvullen, så det bör bli vilken sekund som helst!

Lottch: Har inte heller fattat att du är så långt gången! Det va ju inte längesen du skrev om att ni försökte :)

Mich! Ska bli jättekul att ses!! Är det ok att vi kommer lite tidigare? Tänkte ge Luv lunch vid elva, så åker vi efter det? Visst är det så att du har katt? Bara så jag vet :)

Ska vi ta med någonting?

Men Armani, GRATTIS!!!!! Vad roligt och passande om man kan säga så?! :bump: Nu behöver du inte fundera så mkt mera, det ekonomiska läser sig alltid ska du se och ni har ju kvar de dyraste sakerna och lite kläder så!

Lottch
Hoppas bm besöket gick bra?! Jag ska också dit i dag, tycker min mage blivit stor så får se ifall det bli något extra UL, är lite orolig at få en ännu större bebis den här gången.

Så, nu har vi bänkat oss framför tvättmaskinen och tittar när Heffa badar! Dagens hittillsa höjdpunkt :)

Haha, vad sött! Vi har också beskådat tvättmaskinen, men Stellisen föredrar att slita ut allt jag plockar i. Hon är en tillgång när tvätten är klar, men innan vette tusan. ;)

Just nu springer hon runt med en tom chokladkartong och knackar på locket, säger "min tur" och börjar sjunga. :D Jag tror hon saknar sångsamlingen på förskolan..

Och jag sitter och blänger på den lilla del av hagen jag ser från huset. Typiskt att det ska blåsa halv storm när hästarna får gå första gånger på flera dagar. Så nu far de som dårar därute.... Hoppas de kan hålla sej från stängslet den här gången.....

Jag hade fel, var tydligen inte tillräckligt långt gången för att få lyssna på hjärtljud. :p Dock gick inte besöket som planerat. :(

Vägde lika mycket som när jag vägde in mig, vilket jag tycker är bra med tanke på hur mycket jag gick ned under 3 månader. :) dock så var det ju det här med järnvärdet... Jag har ju misstänkt att det gått ned, då jag känt mig lite tröttare än vanligt, mycket riktigt hade det gått ned, från 144 till 106 på 2 månader, trots bra järndepåer och att jag äter rätt. Bm trodde ju inte att jag skulle behöva äta järn denna förlossning för att allt såg så bra ut. Troligen är det något fel på mig, så om 3 v ska jag dit och göra mer tester och antagligen börja med järninjektioner om det har gått ned ännu mer och i värsta fall få blod innan förlossningen, vilket känns sådär. Jag har fortfarande dåligt samvete för att jag fick två påsar blod efter förra förlossningen, då jag inte kan ge blod då jag har dåliga blodvärden. Ska försöka igen när mini är ute.

Känns skönt att ha en förklaring till varför jag mått som jag mått , men det känns inge vidare då jag mådde så dåligt av det förra grav. :(

Håller på att natta min lilla busunge, vi blev lite sena med lunch och ligger efter hennes rutiner, så hon är lite hyper just nu. Men det känns helt ok, jag är ändå så trött att jag inte orkar göra något annat. :p

/lottch - som för första gången på 3 månader klarade av att borsta tänderna, med tandkräm, utan att kräkas. Wie!

På tal om blåsten... Hittade inte mina i hagen nu när jag kom hem och gick och letade. Hittade dem på deras skogsö, där småponnysarna lagt sig i lä bakom några täta buskar och mitt "havande" sto stod och vakade över dem som en hök. Det var något av de sötaste jag sett. :love: S blev överlycklig av att kunna krama dem från marken. :D

Nej, vad trist :( Fast samtidigt är det ju bra att få reda på det, och inte ska du ha dåligt samvete för att du behöver få blod! Det är ju det donationerna är till för. Du kan ju ge på andra sätt om du vill lindra ditt dåliga samvete!

Lite sent svar kanske men det är bara att komma! :laugh:
Vi har två katter, en inne- och en "ute"katt. Innekatten får man se om hon är på bra humör och den andra är översocial. Katträdda?

Nej tror inte att ni behöver ta med ngt :)

Tycker som Modett, inte ska du ha dåligt samvete för att du inte kan ge blod men får blod. Alla kan inte allt. Du får anmäla dig till organregistret istället, det behövs det med :)

Hoppas det går bra iaf med dina värden och du slipper få blod :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
25 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka