Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Stort Grattis! Vad roligt :)
Känns som att "alla" blir gravida nu. Dessutom tror jag att en vän födde hemma igår, lät så på kommentarerna i hennes blogg. Hon hade skrivit ett inlägg om att vattnet börjat sippra och hon skulle ändå ringa in för överburenhetskontroll 40 min senare, så hon funderade på om hon skulle bli inkallad på kollen iaf eller om de skulle vänta tills det kommer igång. I en kommentar från barnens farmor stod det något om att nyblivna storasystern fått agera stöd och pappan barnmorska för att det gick så fort. Ska bli spännande att höra sen när de har landat lite.

Imorgon är det dags för mig att jobba igen, nu har jag några stenhårda veckor med jobb innan bokslutet är klart. Vi fick idag hem en lapp om 18-mån koll, M fyllde 18 mån 20 dec och blev kallad till den 17/1, men jag antar att det inte spelar någon större roll för vaccinationens skull. Hennes utveckling är jag inte orolig för, den går ju i en rasande fart! Dock ska det bli kul att se hur stor hon har blivit :)

Vi ska på 18mån koll på fredag. Tycker också att det ska bli spännande att se hur stor hon blivit :)

Michellan, då kommer vi gärna :) Vi planerar att åka hemifrån mellan elva och tolv. Tar väl knappa 2 h att köra. Pmar du var du bor? :)

Det går i vågor det där med att sova i sitt egna rum. Men nu va det ett bra tag sen sist. Fungerar bra om jag sover inne hos honom, men jag får så ont i ryggen av hans säng då blir det att han får sova mellan oss.

Åh jag hade sååå gärna velat komma men jag ska släppa ut hästarna för första gången sedan de sprängde hagen i söndags. Eller var det i måndags... Har inte vågat släppa ut dem och så åka till jobbet. Så jag vill vara hemma och kolla så de håller sej inne i hagen. Hoppas verkligen de gör det oxå. Nu har de ju stått ute och laddat energi i några dagar....

GRATTIS Armani, jag känner mej faktiskt lite avis jag oxå. Fast jag ska absolut inte ha någon mer!!! Men det är ju sååå mysigt.

Äntligen ska jag vara ledig några dagar igen. Har bara jobbat tisdag och onsdag den här veckan men jag är helt slut. Är det någon mer som känner sej extra trött. Kan det vara vädret, mörkret, avsaknaden på snö?? * Ia* går nu ut till köket och trycker i sej lite vitamintabletter och hoppas det hjälper*

Kl 14 låter bra.

Leta dig inte fördärvad efter skålarna, hittar du dem så tar jag gärna dem!

Armani_

Grattis! Sena augustibarn gillar jag;)

Sök på fler ställen, kan ju mycket väl tänkas att företagen behöver sommarvikarier! I alla fall inom försäljning .Säger jag utan att ha jobbat som säljare, men som marknadsförare vet jag att det ofta tar ett tag att sätta sig in i det du ska marknadsföra. Fast äh, det varierar ju såklart där med så lyssna inte så mycket på mig förutom den första meningen i inlägget ;)

H fick sin 5-månaders sent. När de inte hört av sig då han var drygt 6 mån ringde jag och var jobbig förälder. Vårt bvc säger att det inte behöver vara så exakt men jag vet att andra bvc här i stan är noggrannare. Inte lätt att veta vem man ska lyssna på.

Favorit i repris på gång kanske för vi har inte fått någon kallelse än och han blir 18 månader den 9:e.

Åååh, vad kul!! Grattis!! Vad glad jag är för er skull!

@macken: pratade med min bror om det, han är ju läkare, och han sa att det är väldigt vanligt. Moderkakan hade inte satt sig vid ärret iaf, satt i bakkant, så det blir inga problem vid snitt med den iaf. :) ska du ha planerat snitt denna gång eller blir det naturlig födsel?

Jag lär få föda naturligt ifall inget inträffar, det är i anna fall vad BM har sagt. Men vi får se när det närmar sig, ökar trycket lär det bli snitt...

Ja jag får väl inte vara för kräsen iaf i sommar, dock vill jag inte stå som säljare i butik :o Eller rättare sagt vill jag inte ha de arbetstiderna......! Då går jag hellre in och jobbar mina tunga nätter inom vården faktiskt = jobbar mindre och tjänar bättre ;)
men det finns ju olika typer av säljarjobb, ska kolla runt lite, tack för tipset!

Vi var på 18-månaders 2/11 och hon blev 19 månader 5/11 så det gör nog inget får vi hoppas :D

Zazza: jag pmar! :)

Kan säkert se olika ut beroende på var i landet man befinner sig men åtminstone här finns det förhållandevis MYCKET säljjobb. Såklart olika roliga/intressanta/seriösa men för dig som läser en utbildning inom området kan ju även ett "mindre kul" kneg vara en merit för framtiden :) Finns ju vissa butiksjobb som följer kontorstider, tänker på grossisterna. H's bonusfarfar jobbar på ett sådant ställe, verkar soft :D

Det ordnar sig säkert ska du se :)

Ja det löser sig säkert, ska sätta mig nu i veckan och försöka ordna en praktikplats i första hand inför våren. Och har jag tur finns ju möjlighet till sommarvik just där, vilket hade varit kanon! Om de vill ha någon som är så gott som höggravid :o
Annars får det ju bli den där nedrans vården i sommar igen ;)

Hmm, nu har jag tänkt lite. Bellan fick tre-mån sprutan när den skulle tas, här har vi sedan sex-mån spruta i min kommun som hon fick som sju-månaders. Det enda jag har hört är att det ska gå minst sex månader mellan andra och tredje sprutan så den fick hon sedan när hon var 13-mån.
Så för Bellans skull får vi väl hoppas att det inte är så noggrant :crazy:

Tänk till ett extra varv i valet av praktikplats och välj något ställe där de verkar ha behov av folk även på sommaren, klart de tar dig då som redan är inlärd :bump: Kom bara ihåg att vissa lägger ner helt eller delvis under sommaren (vi har tex stängt hela huset i juli) och kolla åt något annat håll!

Mich: Det är säkert inte så noga då, i sådana fall skulle de ju begå någon sorts tjänstefel tycker jag. Vaccinationsprogrammet känns som något de värnar om!

det var därför jag tänkte att kommunalt vore toppen. En kompis till mig brukar jobba extra på ekonomiavdelningen på somrarna. Nu läser jag ju en del ekonomi, men det är ju inte mitt starkaste ämne direkt, så just där skulle jag inte vilja vara :D Men jag vet ju inte alls vad kommuner brukar ha för olika avdelningar, finns det marknadsavdelningar, kommunikation etc. i kommunen? :o OJ vad jag har dålig koll på detta känner jag!

En informations/kommunikationsavdelning eller -funktion har nog så gott som varje kommun idag :) Vad denna gör kan förstås variera rätt kraftigt, det är ett stort område. Här i faggorna har jag inte sett kommunerna söka marknadsförare utan då är det informatörer, men jag har långt ifrån koll på alla tjänster, vet bara på ett ungefär vad som legat ute ;)

Spontant känns det som att de måste ha marknadsavdelning och eller kommunikationsavdelning. De måste ju producera sitt material som går ut till invånarna någonstans. Och styra webb, olika brev hit och dit. En del kommuner ger ju dessutom ut tidningar, någon måste ju sitta och koordinera det. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka