Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20
Ödet!
Grattis!
Hahahaha, det där ödet alltså
Jag tror på ödet
Tack snälla alla ni! Vi är både skitglada och skiträdda
Har världens bästa svärföräldrar, vi ringde hit svärmor ikväll, eftersom hon alltid har varit ett sådant otroligt stöd med Milton och därför kändes det helt rätt för oss båda att prata med henne om det, och hon blev givetvis direkt jätteglad och att det var väl inget att snacka om?! Så känner ju vi också, absolut inte abort, men det kändes bra att höra från någon annan och veta att vi har stöd
Modett: Jag ville ju ha ett sensommarbarn (påminn mig om det när jag går och gravid-svettas hela sommaren, tack....
) så det är jag jätteglad över. Men samtidigt är jag lite nervös över sommaren. Nu är vi där med ekonomin igen. Jag behöver jobba i sommar, så är det bara. Går jag tillbaks till gammalt jobb, så är det inom vården, natt (2-3 nätter i veckan) vilket jag tror att jag fixar, om jag mår som jag gjorde med Milton. Då jobbade jag mina sista nätter i slutet av april = en månad innan han föddes, vilket var tungt men helt okej ändå.
Fast helst vill jag sitta på kontor. Alltså jag läser ju försäljning/marknadsföring och tänkte höra med min bästa väns pappa som är ekonomichef i kommunen, både efter praktikplats nu i februari och kanske då senare jobb i sommar. För då tror jag att jag utan problem hade klarat hela sommaren.
Nu håller vi tummarna för att sambon får det där jobbet han har sökt, för då är det inget att fundera över, rent ekonomiskt alltså.
Sedan sa vi som så att spjälsäng, skötbord och duovagn har vi. Vi har sparat massor av Miltons finaste kläder och givetvis köps nytt, men det känns ändå bra att det finns lite helt enkelt =)
Nu är det bara det absolut svåraste kvar - at berätta för mina föräldrar, hua......