Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

kl

nu är vi där igen :o Ingen mens i sikte än och jag har skitdålig koll på när senast var. Jag har för mig att jag tänkte vid förra mensen att jag skulle ha mens över julen och var lite bitter över det, men än är den inte här och jag börjar bli lite nervös.
Å ena sidan vill jag inget annat än att ha en bebis till. Vill ta ett års studieuppehåll och njuta av barnen för att sedan återuppta skolan, sista rycket innan examen och barnen gjorda och sedan direkt ut i arbetslivet.

Å andra sidan blir jag så orolig över ekonomin. . . Vi har ju en tight budget ändå med mig som student ibland med hästar, jakter, etc. och jag får ju ännu sämre med föräldrapenning än CSN :( Även om Milton blir 15-timmarsbarn så kommer dagisavgiften finnas där eftersom han är för ung för öppen förskola (heter det så?).

Ja det är för slarvigt av oss kan tyckas :o Men vi har inte hittat något p-medel som fungerar och ja, vi kör "så säkert som det går".

Jaja, nog om det, behövde bara skriva av mig :D

+ Oregano
Jag ska absolut ta reda på hur det ligger till. Jag har visst blivit den "jobbiga" föräldern som faktiskt säger till när något är fel. Jag brukar vara mycket mer tillbakadragen, antar att det är någon gömd tigermamma i mig som inte kan vara tyst när det gäller M :o. Får jaga kommuntanten imorgon igen och om hon inte är intresserad av att prata med mig kanske kommunals fackförbund eller arbetsförmedlingen som jag antar betalar är intresserade av att praktikanterna blir utnyttjade och utbildade människor inte får förlängt.

Jaha, nä, jag och huvudvärken ska nog gå och lägga oss så vi orkar köra till läkaren imorgon.

Oj då :o

Men jag har för mig att du skrev här förra gången den strulade ? Du får leta igenom de gamla trådarna !

Jobbig väntan! Vi kör med samma metod så jag ska absolut inte döma! Kanske du ska köpa ett test och kolla? Om inte annat så om en vecka? Min mens har blivit så oregelbunden, innan var den som en klocka på 28 dagar,nu är den typ 26-32 dagar.

Oj då :o

Men jag har för mig att du skrev här förra gången den strulade ? Du får leta igenom de gamla trådarna !

Ja, men det hjälper ju inte mig nu, eller hur menar du? Förra gången det strulade var ju ett par tre månader sen :o
Sambon har ju inte fått besked angående jobbet han sökt än, hade det varit klart så hade den ekonomiska biten varit löst..

Jäklar vad tiden går, jag var säker på att det inte var mer än en månad sedan du tog upp det förra gången!!

Ja vi får ju skylla oss själva, så att säga :D Funderar på om min mens också blivit oregelbunden sedan Milton föddes. Har dålig koll på det (no shit ;) ), men innan var den också jättepunktlig.
Jag har ett gravtest i skåpet, men tänkte vänta några dagar till. kanske testar jag på nyårsafton, det är ju ändå sambons och min Årsdag, 9 år :love: Vore ju en fin present, om det skulle vara så. Även om det just nu är med blandade känslor och en liiiiiiten uns av oro..................!!

Jag har också jättedålig koll på när jag ska ha men har tidigare i år haft mens när jag helst skulle ha sluppit så då har det vart lätt att räkna ut, de senaste gångerna har det inte var så, då har jag bara kommit ihåg vilken veckodag den kom förra gången men inte vilken vecka, nu har jag skrivit upp, gillar inte otrevliga överaskningar!

Och du, har det hänt så brukar det mesta ordna upp sig, sambon din har ju isf ett tag på sig att hitta jobb osv.

Jag har också jättedålig koll på när jag ska ha men har tidigare i år haft mens när jag helst skulle ha sluppit så då har det vart lätt att räkna ut, de senaste gångerna har det inte var så, då har jag bara kommit ihåg vilken veckodag den kom förra gången men inte vilken vecka, nu har jag skrivit upp, gillar inte otrevliga överaskningar!

Och du, har det hänt så brukar det mesta ordna upp sig, sambon din har ju isf ett tag på sig att hitta jobb osv.

Tror att jag också ska börja skriva upp, vore ju inte så dumt kanske att försöka hålla koll på det :)
Sambon har ju ett fast jobb, vilket är underbart. Dock ger jobbet han sökt betydligt högre lön, än det han har nu. Nu är han butikssäljare, jobbet han sökt innebär utesäljare till företag, eller något sådant. Han skulle fått besked på det nu i december, men de hörde av sig och ville skjuta på det till januari-februari. Så vi får se helt enkelt, hatar att inte veta! Vill veta nu, nu, nu :D

Ok, jag fick för mig att han var varslad eller så, vad skönt att han har fast, men jag håller tummarna för att det andra jobbet såsmåningom har positiva nyheter :)

Nä, sängen var det...

Du får ladda ner Period Tracker appen så är det bara att trycka på en knapp när mensen startar och slutar och sen räknar den ut när det borde vara dax nästa gång! :)

Du får ladda ner Period Tracker appen så är det bara att trycka på en knapp när mensen startar och slutar och sen räknar den ut när det borde vara dax nästa gång! :)

Men tack, vad smart!! Det ska jag göra på en gång!

Kaktus: Nej han är inte varslad och kommer inte bli =)

jag känner mig väldigt utanför som inte har någon iphone ;)

*kl*

idag har jag slagit världsrejord i bajsblöjebyte :D
Vi har fått något form av maggrej, ja alla utom H då. (som vanligt) Jag har mått lite skumt och varit kass i magen, sambon med. A har levererat ett par fina blöjor idag och E verkar vara mest drabbad. 10 ggr har jag bytt bb på henne idag. Vi är pigga för övrigt och ingen kräks (jo E, men det gör hon alltid ;)) E kan vara gnällig en stund innan han bajsar sen är hon som vanligt igen.

jag känner mig väldigt utanför som inte har någon iphone ;)

*kl*

idag har jag slagit världsrejord i bajsblöjebyte :D
Vi har fått något form av maggrej, ja alla utom H då. (som vanligt) Jag har mått lite skumt och varit kass i magen, sambon med. A har levererat ett par fina blöjor idag och E verkar vara mest drabbad. 10 ggr har jag bytt bb på henne idag. Vi är pigga för övrigt och ingen kräks (jo E, men det gör hon alltid ;)) E kan vara gnällig en stund innan han bajsar sen är hon som vanligt igen.

Klart du ska ha en iPhone - jag älskar min!!
Räligt med alla de där bajsblöjorna, suck.. Det är så tråkigt :D

Håller med Armani__ klart du ska ha en iPhone! :) förstår inte hur jag har klarat mig alla år innan jag fick(köpte) en.

Blää för bajsblöjor. Hoppas det är snabbt övergående. Här har C börjat kräkas idag. Funderade tidigare idag på när M började kräkas å när det skulle visa sig om C blir ett kräkbarn och TADAA en timme senare kommer första kräket. :grin:

E kräker mindre nu än vad hon gjorde innan, men fortfarande mycket mera än vad bröderna gjorde. Det syns på kläderna, jag har aldrig fått kräkfläckar på dem som inte försvinner i tvätten tidigare.

E vägrar att komma till ro så jag sitter och glor på en dålig film. Hon sover i 10 min sen vaknar hon igen och snurrar runt och har sig. Det blir en spännande natt

Här är en till liten en som vaknade till precis när jag somnat. Nu gick vi upp i soffan så jag kan hålla mig vaken. Nickade bara till i sängen. Fy va trött jag är.

Jag har inte kommit tlil sängen ännu, men funderar på att lägga mig snart även om hon inte somnat.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka