Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Hoppas du fick sova något!! Här somnade vi runt kl 3 och sov sen i ett sträck till 06.45. Det va skönt. Nu är sambon uppe med M och jag har bäddat ner mig med C igen. Skulle vara skönt om han ville sova lite till. :)

Vi glömde ta in hästarna igår när vi gick och lade oss :o:o:o
Nu när jag och fnul gick upp så sa M att hästarna var inne. Jaha, tänkte jag och såg lite frågande ut på honom för han släpper ju inte ut några hästar på mornarna. Då har M smugit upp i pyjamasen vid 23.30 och släppt in hästarna i stallet :o Jag hörde inte ens när han gick ut så jag sov skönt jag, stackars hästarna.

Sedan så har vi en tröskel in till köket som vi inte har gjort ordning och jag tror att mössen (lät som vi har massa möss som springer runt här men nej inte riktigt så) tar sig in via tröskeln. I natt har vi haft en mus inne och katterna har haft det jätteroligt :cool: Bara det att musen har sprungit in bakom en garderob och katten har således rivit sönder tapeten i sin iver att få tag på musen :(
Spela roll egentligen för hallen ska renoveras i framtiden men det känns himla tråkigt ändå. Det är ju inte så fint med sönderriven tapet.

Hoppsan! Tur att M kom på det, ingen skada skedd då :) Själv glömde jag en kvällsfodring en gång för rätt många år sedan.. Hästarna hade preciiis börjat komma in på nätterna och jag hade inte alls återtagit till mig den nya rutinen. Kom på på morgonen att F*N - jag hade ju kvällsfodring igår! Ringde stallägaren som var lite sammanbiten men vi är vänner än idag, så jag blev ursäktad ;) Hon hade kommit hem sent den kvällen men hästarna hade bara stått tysta och stilla i mörkret. Hade de bara frustat eller gnäggat till lite hade de fått komma in och äta..

Trist med tapeten! Själv vaknade jag vid 04 av att det lät som att något klättrade upp för sängen vid min kudde. Trodde först att det var en katt, lät så på ljudet, men katterna är inte i vårat sovrum. Så då vart jag övertygad om att det var en mus som tagit sig in i sovrummet och klättrade upp för sängen! Låg där på helspänn och kände något röra sig. Spratt till och daskade bort det. visade sig dock vara H´s hand ;) Tror nu i efterhand att jag antagligen hörde katterna utanför sovrummet, de har både klöspelare och lite annat de klöser och klättrar på.

Stackars H, blir daskad på fingrarna sådär tidigt på morgonen när man är helt oskyldig ;) Ibland kopplar ju hjärnan så himla konstigt :D

Nu ska jag skriva inhandlingslista och åka till affären innan alla mellandagsrea-handlare vaknar till liv!

Men fy, jag hade fått en hjärtattack och dött om jag trodde att en mus var på väg upp i sängen. Sånt klarar jag verkligen inte av. Det var en spindel som klättrade upp i sängen och över min hand en gång när jag låg och läste en bok och jag vägrade lägga mig i sängen den natten. Moget värre. :D

*kl*

Underbar morgon här, -5, sol och INGEN blåst!!! Vet att det ska storma igen på torsdag, men jag ska passa på att njuta idag iaf. S gick upp till mormor och morfar och jag tänkte röja i huset. Skönt att städa övervåningen, vår "städerska" har julledigt, men det har inte hundarnas hår och tassavtryck...

Jag laddade också ner appen direkt, perfekt för virrpannor som mig...

Här ser det ut att vara helt stilla och sist jag såg termometern var det -3 ute. Nu ska jag och M gå och käka frukost, sen ska jag till läkaren och kolla upp min konstiga huvudvärk.

P Tracker är riktigt bra, kanske lite för bra, den räknar ju ut ägglossnig å sånt också. Var den vi gick efter nu när lillebror blev till, tydligen så prickar den in rätt bra :o

Skulle också fått tummen ut å ringt VC ang min hals. Ska till BM i morgon så hon kanske kan fixa tid lite fortare :angel:

*kl*
Jag och T ligger i soffan, han har fortfarande feber och är rätt slö men äter och dricker så jag känner mig rätt lugn. Han har lite hosta och täppt i näsan så det finns nog inte så mkt mer att göra än att avvakta.

Själv känner jag mig mer som det vrak. Sovit halvkasst eftersom T är risig och då sovit i vår säng, foglossning, den där konstiga torra känslan i halsen, strulande visdomstand och blåsor på tungan, allt på vänster sida :grin:

Nu tycker jag att du gnäller, det är väl bara att tugga med den högra sidan... :angel:

*kl*

Har också haft spindlar i sängen; daddy longlegs och sedan en såndär svart, snabb, fet och stor spindel *ryser* Jag har inte några fobier mot spindlar men de är ju inte mysiga direkt :crazy:

Ni med iphones (på tal om appar m.m.) hur ofta bör man synka sin fån (paddan också för den delen) med itunes på datorn? Jag gjorde det precis och då började en muttra om att den var tvungen att radera och ändra m.m. Tror det var mina kontakter som jag har fixat med i fånen :o

Sedan så är jag nog lite irriterad på mig själv. Var och handlade med Isabella här på förmiddagen och så skulle jag ta små mozarella-bollar att ha i salladen på nyår, tror ni inte att jag fick ögonen för cream cheese istället och glömmer bollarna?! Jag tog dessutom i bollarna!! Blir så trött på mig själv.
Skulle åka förbi systemet också för att köpa en asti till tolvslaget och ja det kom jag på när jag redan hade åkt ut på E18... :cool:

Kl

Vabbar här igen, liten har streptocker...så nu ska vi också testa oss, efter att vi tvingat oss på vc..och det här med telefontider är helt skumt!! Jag fatta net nu när vi ringde, vadds, man ska boka tid för att få tid..säkert en smart tanke för msn slipper sitta o kö, men irriterande att inte få rådgivning eller tid bokad på morgonen så mm kan planera sin dag...

Sen var dom otrevliga mot mig , o jag som är så mesig och inte alls väntat mig de bemötandet när jag ville kolls upp oss också eftersom vi har samma symptom men inte lika kraftig hosta som liten, blev bara paff..

Sen ringde sambon som har mer skinn på näsan och boks in oss :cool::p

Nörd man e.

Lottch, vad kul med en liten flicka till :) jag vill faktiskt också ha en flicka till igen..men visst en av varje är ju skoj, fast jag ser mig nog mest som en flickmamma nu;)

Läste om er på Facebook, fy vad tråkigt beteende på vårdcentralen. Blir mer och mer trött och irriterad på sjukvården faktiskt.....

Kl
Själv sitter vi och myser framför brasan nu och kollar på Ronja Rövardotter, Milton sover så sambo och jag skafföttes under täcke, herrejisses så mysigt!
Fast jag år lite trött på mig själv.. Vill inte fira nyår med folk, alls. Bara med sambo och Milton. Hår hemma i lugn och ro. Men för några veckor sen bestämde vi med lite vänner och alla ska vara här. Vill inte och har verkligen ingenting att skylla på :o Fasen vad tråkigt, vill inte alls :(

kl

Har äntligen fått tillbaka uppkopplingen efter stormen!!! Plus att jag inte surfat sen den 23dec... Redan ny tråd med flera sidor att läsa ikapp. PUST!

Känner du dig inte lite magsjuk då? Lagom till nyår... ;)

@juzzen: tack! Jag hade gärna haft en av varje, mest för sambons skull faktiskt, för mig spelar det ingen större roll. Men sambon konstaterade att det var ganska skönt med bara tjejer, han inbillar sig att det kommer bli lättare när de blir större. Ho, ho, ho säger jag bara, vänta du. :p

Hahahaha, funderade på det för med magsjuka, men vet inte om jag har mage att göra så (hahaha, mage!!!) :D
Har iaf sagt till vänner att inga raketer skall skjutas och alkohol till maten gäller. Kanske löjligt men med en skittrött hund och ett barn i huset så känns detta bäst för oss. Men usch nej jag vill inte ha folk här.....

Svarar Lottch

Är det någon här som varit gravid efter ett ks? Jag har en grym smärta i mitt ärr vid vissa rörelser, är det någon som upplevt det? Första gången blev jag livrädd och trodde att det var mini i magen, men det sitter i ärret. Är rädd för att det är ärrvävnad och att moderkakan fastnat där, då kan det ju bli problem.

jag har känt av vid ärret, och BM tyckte inte det var någon fara med det. Jag har känt på ena sidan som om det hugger till.

Första gången sedan jag var 15 som det blir ett lugnt nyår för mig och det känns sååå skönt. Bara lilla familjen. Som det ser ut nu, hips vips bjuder någon in sig själv ;)

Jag är en partypooper som inte åker iväg någonstans på nyår, vägrar ta in hästarna så tidigt som det skulle bli om jag gjorde det innan vi for, och har dem ju definitivt inte ute tills vi skulle komma hem. Plus att det vore besvärligt att åka iväg med H, drar mig för det nu för tiden ;) Då måste man försöka söva där, och hur lätt är det när han är på okänt ställe och antagligen upptrissad. Sen ska man få hem honom utan att han vaknar..

Eftersom vi inte vill ha någon röjarfest med H i huset så försvinner de flesta vänner vi har som är utan barn, de vänner som har barn är ju i samma sits som vi = tycker att det är besvärligt att åka iväg (vilket jag bara antar, har inte ens frågat eftersom det känns skönt att ta det lugnt :D). De senaste 6 åren har vi firat nyår med H´s gudföräldrar och de hade ju kunnat komma eftersom hon är gravid och inte vill på något vilt party, men de ska vara med släkten i år.

Shit vad långt det blev, men en välbehövlig liten rast. Har jobbat på sedan lunch så behövde vädra hjärnan!

Hur blir det imorgon, är det några som kommer? Vilgot kommer inte iaf. 40,4 var febern uppe i på em... :crazy:

Jag har haft en riktigt bra dag idag och jag har promenerat så mycket att benen känns helt konstiga nu. På fm var jag och hälsade på en kompis som är hemma över jul, hon bor långt upp i Norrland annars. Sen åkte jag bara hem och lämnade Albin och sen åkte jag till frisören. Nu har jag precis kommit hem, slängt ihop en västerbottenpaj som står i ugnen och nu sitter jag i soffan och matar Albin. :)

Haha jag vet inte alls jag, jag har inte hört nåt från någon om de ska komma förutom från dig.

Stackars Vilgot :( ska ni avvakta till på fredag iaf med läkare?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka