Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Vi valde Lf för de har lägre (inga) avgifter på kort och internetbank samt att vi får mer rabatt på alla försäkringar. Räntorna verkar ligga på ungefär samma. Vi fyllde i en intresseanmälan på hemsidan, sen blev vi uppringda för tidsbokning.

Jag fick en telefontid på vårdcentralen till slut och fick komma direkt. Nu är vi på väg hem. Urinprov ok, snabbsänka mycket lägre än i förrgår men 39,9 grader feber. Pga sänkan trodde läkaren att han ändå var på bättringsvägen. Vi fick iaf en ny tid på fredag om febern fortfarande är kvar.

Tänk att det går snabbare att få vård på vårdcentralen än akuten! :confused:

Det är faktiskt smart att kolla runt efter andra banker. I värsta fall offrar man bara lite tid på ett möte som inte ger nått. Men i bästa fall så kan man tjäna tusenlappar.

Vi har också LF, där får man extra bonus (guldkund) om man samlar allt i banken, så där tjänar vi några extra tusen per år. Nu hade de ju missat oss vid en del räntehöjningar, och därför blev jag lite sur. Och hotade med att byta bank. Men jag älskar min banktant hon är verkligen guld värd!! Och nu hoppas jag ju kunna göra som Oregano (fast med en extern värdering dock) och att värdera upp gården så att vi minskar ner vårt topplån. För vi hade också lånat 15% i topplån.

Som flera sagt, så är det faktiskt jättesmidigt att byta bank. Bankpersonalen får jobba och ni får bara sitta hemma och njuta av lite lägre kostnader :)

Oregano, jag förstår att du blev glad och mådde bra i själen av bankbesöket :) Hoppas att V kryar på sig snart. Mina skruttar har precis insjuknat nu, 39 graders feber och "grötigt" prat, så det är väl streptococcer på ingång verkar det som.

Vi kan inte heller ringa till vårdcentralen och få hjälp, det finns aldrig lediga telefontider.. Aldrig. Men vi kom på ett sätt att få tag på vården nu. Det heter "mina vårdkontakter" på internet, och det funkar faktiskt jättebra. Men det är ju ändå helt sjukt att man inte kan ringa till läkaren/vc som vanligt..

Det är väl jätte positivt att sänkan hade sjunkit, kan det ha varit ögondropparna som gör sitt tro? :)

viv: Vi har valt samma bank som mina föräldrar. M ringde och frågade om ett bankmöte för intresse av att byta bank. Fick tid för möte och sedan valde vi att vi ville byta till deras bank. Kunde ha gått hem och funderat om vi velat men vi fick bra räntor så det fanns inte så mycket att fundera på.

Med bra räntor, menar ni på lån eller på vanliga sparkonton? :)

*kl*
3dje dagen med blåst, nu stod mina stackars hästar och gömde sig i ett hörn, längst bort i hagen. Sambon fick gå långt och hämta medan jag och Temlan fixade iordning stallet för natten. Jag vågar verkligen inte ha dem ute när det är sån här blåst så att rutorna skallrar, vill inte chansa efter vår hemska natt.

Håller på att natta en trött, trött, trött S nu som vaknade på tok för tidigt ur middagsslummern pga bajs i brallan, så hon har inte varit på bästa humöret på eftermiddagen. Tror hon redan har somnat faktiskt, otroligt!

Fick min iPhone 4S idag. :love: Vit med 64 (???) gb i minne? Har tokmissat att de höjt minnet på dem... :o Behöver jag säga att sambon är ovanligt poppis här hemma just nu, först hästräddningar och nu ippe. ;) Vågar dock inte använda den förrän jag beställt skydd till den. Har lärt mig av mina misstag... :grin:

Kan du inte komma och bygga en sån åt mig också? ;) Fast jag skulle vilja ha en vit version av My Little Pony-slottet, om man får göra en beställning. ;)

Doris kan också få komma hit! Sängen ni gjorde åt son nr. 1 är också superfin! :)

Usch, vad många sjukor som går... :crazy: Hoppas dina skruttar kryar på sig och slipper vara sjuka någon längre tid.

Michellan: Ja, de kanske var ögondropparna. :idea: Hoppas bara att febern ger med sig snart, så vi kan komma på torsdag. Tveksamt kanske, men jag och Albin kommer iaf! :laugh:

Jag menar låneräntor. På sparkonton är det väl knappt nån ränta.

Nu har jag sålt mina gamla tallrikar och Ikea-bestick och blivit 250 kr rikare! :banana: :D

Med räntor menar jag nu lån :) Isabella har fått ett sparkonto som är ett lågriskkonto, 75% fonder och 25% aktier, jag är en Joakim von Anka som sitter på mina pengar och riskerar inte att bli av med några :p Fast det var inte det jag skulle skriva utan att sparkontot har nog ganska dålig ränta om man inte väljer ett med t.ex. fonder och aktier :idea:

Jag skulle inte heller våga ha mina ute om jag hade råkat ut för samma sak som ni gjorde. Nu har jag ingen lösdrift så jag behöver iofs inte fundera på den saken
Här tror jag att blåsten har lugnat ner sig lite.

Oregano: Jag funderade på om det inte är ögondropparna eftersom febern hör säkert ihop med det.

Hur många är det som kommer på torsdag egentligen och har vi bestämt någon tid? :o

Just ja, nu glömde vi nog sparkontot åt Albin... Vi pratade om det lite snabbt, men sen blev det inget mer. Suck. Men vi får vä ta det sen. V var ju närmare 4 mån innan han fick något sparkonto och det måste ju vara rättvist! ;)

Nä, vi har nog inte bestämt nån tid, men vi kommer kl 14. :D

Grattis till försäljningen! :bump:

Det var det jag misstänkte, skulle bara dubbelkolla. Jag och sambon är ju så lyckligt lottade att vi inte har några lån. Tänker dock inte dra hur jag investerat övriga pengar i den här tråden :) men som marknaden är idag och hur min ekonomiske rådgivare ( pappa ;) ) förutspår så tänker jag hålla hårt i mina pengar i iaf 2 år till.

*kl*
nu har jag fått förflytta mig till sängen och ligger och slökollar på tv och njuter av att inte ha något måste att göra just nu. Helt lovely!

Isabella var 19 månader :angel: nej så illa var det inte utan hon har haft ett vanligt konto i mitt namn tills nu när vi bytte bank. Så hon var 19 månader när hon fick sitt första riktiga sparkonto men har haft sparpengar sedan hon var ett par veckor :D

Ja lite rättvisa ska det ju vara här i världen. Nog ska barnen ha samma lika i slutändan så A får väl snällt vänta tills han blir 4 månader :p

Theo vaknade med feber nu på eftermiddagen. Han var så slö så jag fick lov att åka å köpa Alvedon, brukar undvika det så länge han är hyffsat pigg men nu är han halvdäckad. Hostar lite och börjar smågrina när han hostar så nåt elände är det. Han och sambon ligger i soffan och kollar på James Bond, själv ska jag åka till stallet, tror hästarna vill komma in ikväll, blåser som attans här.

När jag ibland får för mig att kolla fonder och sånt brukar jag investera hej vilt i olika högriskfonder som går bra. Hittills har jag inte förlorat något trots att jag egentligen har noll koll. :o Bra för dig att du har en proffspappa! :D En sån skulle jag också behöva. ;)

Jag sitter soffan, men har inte heller särskilt mycket att göra. V har precis gått och lagt sig och Albin gosar med sin pappa. Eller gosar och gosar :o han har varit lite missnöjd sista halvtimmen och jag vet inte riktigt vad han vill. Han ligger och grymtar och suger hårt på nappen och sparkar och sprattlar. Kanske har han ont i magen?

Vad kul med en tjej till, förresten! Tycker att "alla" familjer har en son och en dotter, men i den här tråden får ju de flesta en till av samma sort. :)

Har hon ett konto i sitt namn? Vi valde att ha i mitt namn, så att han inte kan bränna alla pengar den dagen han fyller 18. :devil: Han ska inte ens veta om de här pengarna, utan jag kommer nog bara att vara en väldigt snäll mamma som "hjälper till" med t.ex bil, bidrag till lägenhet samt lite startkapital i livet. :laugh:

Ja, ja det har hon! Jag har också haft sparkonto i mitt namn som barn men mina föräldrar talade om vad det var till för (körtkort m.m.) så varken jag eller brorsan har gjort så mycket annat med våra pengar än det som var tanken med dem.
Har aldrig ens tänkt tanken att hon kommer bränna pengarna men gör hon det så får hon stå sitt kast och skylla sig själv den dagen hon hade behövt pengarna till vettiga saker.

Det hela handlar nog om "uppfostran" och hur man har det under uppväxten. Och säkert hur man är som person också. Det var ingen som sparade åt mig när jag var liten och jag hade i princip 0 kr när jag flyttade hemifrån. Helt galet faktiskt. Jag har ju fått lära mig den hårda vägen att hushålla med pengar och att det inte finns någon reserv, men sen när jag började tjäna egna pengar fanns liksom ett uppdämt behov av att köpa saker. Det är nog därför jag både är sparsam/snål och lite köpgalen på en och samma gång. Det blir lite konflikter inom mig ibland.

Beror nog väldigt mycket på hur man är som person tror jag. Både brorsan och jag har varit väldigt tacksamma för det vi fått medan våra kusiner framför allt på min bio.pappas sida har varit mycket att det ska ha, ha, ha. Jag vet faktiskt inte om jag är uppfostrad på något särskilt sätt eller om jag bara är som jag är.
Ju mer pengar jag har desto snålare är jag och ju mindre pengar jag har desto mindre bryr jag mig om att spara och slösar desto mer :o

Vi håller tummarna för att grabbarna brås på sin far ;)
Nu ska jag gå till sängen, är jättetrött trots att jag har sovit middag idag med fnulan :o inte nyttigt att vara hemma helt enkelt, man blir alldeles för avslappnad :p

Jag har också förflyttat mig till sängen och väntar på ett stycke leverans av Albin, så jag kan ge honom mat. Ska bli skönt att sova sen. Är fortfarande trött efter kvällen på sjukhuset.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka