Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

*kl*

Tror ni inte att det har börjat blåsa storm här idag IGEN! Stackars sambon sprang ut nu för att få in hästarna i boxarna och fylla på hö/vatten. Jag väntar på att han ska ringa och be om hjälp. :o Han vill inte att jag ska gå ut ifall jag skulle bli sparkad och vi kan inte gå ut båda två ifall S, som sover jätteoroligt, vaknar igen. :(

Bu! Nu är jag less på det här vädret. Bort med stormarna, ge mig en normal vinter med snö och kyla!!

Håller med dig fullständigt!

Hur mår du annars nu? Slipper du illamåendet och migränen?

Nu är mina snuttegrisar inne allihopa. :love: sambon ringde och bad mig komma och godkänna, där stod de med halm upp till knäna, vatten och fri tillgång på hö. :love: mina fina, fina sambo. Mitt sto stod som ett ljus och bara njöt av att få komma in och stod och ville kela, småhästarna fick stå i boxen bredvid hennes så hon har hennes "bebisar" nära. :)

Jag slipper illamåendet, men migränen är riktigt tuff vissa dagar. Igår var det pest och pina, men sambons släkt hade jullunch, så det var bara att bita ihop. :/ somnade väldigt tidigt efter det.. Hur mår du nu? Har du klarat dig från foglossningar? Vi ska på rul imorgon kl 8, ska bli väldigt spännande!

Jag känner av foglossningen fortfarande när jag rört mig för mycket men det borde bli bättre snart tycker jag. Är skönt att äntligen kunna gå till naprapaten som kan rätta till mig igen, sen menar han på att så länge jag ammar finns det fortfarande hormoner kvar i kroppen som gör att det han rättar till har svårt stanna på plats.

Ja, det skulle komma tvÅ stormar på raken. Tur ni var beredda och hann ta in dem den här gången :) här låter det som att vinden viner ordentligt, kommer bli skitkul att ge sig ut på glashala vägarna med lilla skruttGolfen :( Nåja, lyckas jag bara ta mig till E4 utan att blåsa av vägen så fixar det sig nog, E4 är saltad.

Vad roligt med RUL :love:

Kl
100% ilandsinlägg: ÅÅH så lycklig jag är över alla mina nya kläder <3 Fick flera presentkort till jul och födelsedag och for en sväng på rean igår. Bäst av allt är att jag har ett kort kvar och alltså kan shoppa mer med gott samvete :D

Mysigt med ul! :laugh:

Vi ska till banken idag för vi ska nog byta bank (om de vill ha oss! :p). Vilgot och Albin måste följa med, lyckat va...? :crazy: Men vi har inget val eftersom båda mina föräldrar jobbar idag. Ska iaf bli intressant att se hur de gör med huslånet. Vi har ju ett topplån och det finns väl inte att nyteckna längre? Och med nya reglerna hade vi aldrig kunnat köpa det hus vi har idag.

Idag är det också 7 år sen jag och maken stod och hånglade för första gången, på en parkering! :love: Känns som igår, men ändå inte.

Det går bra med C. Verkar vara lika snäll som sin bror :love: inatt fick jag sova så nu är det bara han och jag uppe men måste snart väcka sambon så jag kan duscha. Dagis för Milton(lämningen tar nog en stund eftersom dom troligen ska spana in C) sen ska vi åka till falun för doktornkollen med C. Sen ska vi nog gå en sväng på stan där, måste köpa en till spegel till bilen vilket vi helt glömt insåg vi när vi skulle åka med båda barnen.

Har ni valt att ha V hemma den här veckan? Tänkte eftersom han måste med till banken. Hoppas det går bra och att barnen är tysta. Ang topplån så sa banken till oss att hade man inte det att lägga in själv så fick man ta det på blancolån alt. Medlemslån om det krisade. Men måste ju finnas något sätt att lösa det när man byter bank tycker man.

Här var det i söndags 6 år sedan första hånglet :D Eller mer korrekt var det nog i måndags för klockan var faktiskt efter midnatt, fast mer eller mindre hela juldagen ledde fram till det så jag räknar juldagen som jubileum ;) Oooooh så pirrigt förälskad jag var!

Vill de ha oss som kunder får de fixa det på något vis tycker jag.

Eftersom vi båda är hemma den hör veckan måste ju V också vara hemma. Men han är ju fortfarande sjuk... 9:e dagen med feber... 38 grader imorse. Ögonen är iaf bättre och ännu bättre blev det sen vi började med droppar. Men det är inte populärt... En tvångshåller en gallskrikande V och en droppar... :( Albin verkade klara sig från ö.infl faktiskt, men han har det jobbigt med hostan.

Usch vad hemska vi är som åker till banken med sjuka barn, men det är väl eg bättre att V sitter stilla i nåns knä än att han röjer runt hemma.

*kl*
Usch jag kräks på alla leksaker! Det har verkligen exploderat här hemma, leksaks-orkanen aka julklapparna drog fram över vårt hem. Isabella har ju varit långt ifrån bortskämd med leksaker, hon har mest fått nyttoprylar tidigare men nu har nog släkt och vänner gått lös i leksaksaffären. Sedan är det helt vansinnigt vad högt leksakerna låter :eek: på bebisleksakerna finns det ju en ljudknapp men det gör det inte på de här leksakerna :crazy: Jag förstår föräldrar som plockar ur batterierna från sina barns leksaker.

Kommer röja rejält bland hennes leksaker idag. Måste få bort en del men samtidigt så är det ju leksaker hon använder. GAHH!!

Nej nu måste jag byta blöja på barnet, helt plötsigt så luktar hon inte så gott längre :cool:

Vi har också leksaker överallt helt plötsligt... Blir tokig! Allt ska fram också... Som tur är så gillar hon faktiskt att plocka ned sakerna i lådorna igen, det gäller bara att påminna henne. :D
*kl*

Vi fick ju en leksaksspis i julklapp till henne, men vi har verkligen ingen plats för den. :crazy: Är jag en ond mamma om jag väntar med att sätta upp den i 2 månader tills vi kan sätta den i utbyggnaden?

Vi var ju på ul idag, allt såg bra ut! Var ju orolig för att det skulle vara problem med njurbäckenet nu med, men allt såg bra ut. Ser ut som om vi kommer att få en liten tjej till. :) vi blev beräknade till den 27 maj, +1 dag från när sista mensen var, så det verkar stämma ganska bra, så nu är jag i v. 18 +1 tydligen. Noll koll på denna grav känner jag... :o eftersom det blir planerat ks så blir det någon vecka tidigare. :)

Bu! Nu är jag less på det här vädret. Bort med stormarna, ge mig en normal vinter med snö och kyla!!

:bow:
Håller med till 100%, snälla snälla snälla ge mig en vanlig vinter. Alla mina hagar är nu söndertrampade, det stormar ute och hästarna är tossiga. :crazy:

Vi ska till banken idag för vi ska nog byta bank (om de vill ha oss! :p). Vilgot och Albin måste följa med, lyckat va...? :crazy: Men vi har inget val eftersom båda mina föräldrar jobbar idag. Ska iaf bli intressant att se hur de gör med huslånet. Vi har ju ett topplån och det finns väl inte att nyteckna längre? Och med nya reglerna hade vi aldrig kunnat köpa det hus vi har idag.

Nästan samma för oss. Utan topplån hade vi inte kunnat bo på den här gården. Vi fick löfte om topplån i dec -08, i jan -09 slopades sedan topplånen. Så vi kom med på håret.

Vi behöver nog inte byta bank, eftersom jag fick ut en värderingsman förra veckan och nu har han å banken möte om att kunna skriva om våra lån.. Dessutom fick jag ju ner våra räntor också genom att hota med att byta bank. Totalt i pengar motsvarar det 9% billigare :bump:

Lycka till på banken, hoppas att barnen sköter sig, och passa på att hångla med sambon på en parkeringsplats idag med :D

Åh vad skoj, en lillasyster :love: Det vill mina killar också ha ;) hehe.

Igår hade jag min bästa kompis här. Hon hade med sig sin lilla 3:a, en tjej som är 1 månad gammal, 56 lång, och 4,2 kg tung. ÅÅåh vad underbart det var att få snusa bebis. Mys mys mys :love: Men min lilla (nu stora) S blev väldigt avundsjuk så jag avundas inte er som har 2 små redan (eller på ingång). Man slets ju mellan att hjäpa till med bebis och en avundsjuk S. Visst hade jag det så med mina 2 barn, men C är ju ändå lite äldre storebror.

Nä, du är inte en taskig mamma. S vet ju inte om sin spis än. Annars kanske den kan stå i hennes rum så länge?

Michellan: Jadu, jag blir också galen på alla jävla leksaker som låter så högt. Jag förstår inte varför. Det kan inte vara hälsosamt för de små barnens öron. Jag är så grym att jag tejpar över bomull om det inte går att reglera ljudet. Håller helt med dig där, varför finns inte volymknappar på alla leksaker?

Hennes rum är pyttelitet och fullsmetad med grejor. :( hade tänkt ha spisen i vardagsrummet sålänge, då vårt kök är ännu mindre och mer fullsmetat med grejer :grin: , men jag inser att jag inte orkar med EN leksak till därinne. Får se om jag lyckas klämma in det i hennes rum. :)

Sa till J att "Jaha, nu får vi försöka en gång till då så vi får en kille också" och han bleknade och sa att två räcker gott och väl. Tror han såg framför sig 3 döttrar och blev lite matt. :D Jag tycker det är skönt, nu känns det inte lika hemskt att packa ned S alla klänningar längre, när man vet att de kommer till användning igen. :)

På torsdag ska vi till Mvc och fixa med remiss för snitt och annat. Ska även boka tid på Tittut i sthlm för 3D-ultraljud igen, vi "måste" ju med tanke på att vi gjorde det med S också.
Här blåser det fortfarande storm, hästarna är ute i hagarna och är hur coola som helst, däremot är våra inackorderingsponnyer helt schizo. :/ Skönt att jag slipper ta in dom sen... :p

Bankbesöket gick jättejättebra! :idea: Båda barnen skötte sig perfekt (V fick låna en låda med leksaker) och det löste sig fint med huslånet. Hon värderade upp vårt hus och det innebar att topplånet försvann och därmed kravet på amortering. Dessutom kunde vi peta in ett litet billån. I pengar motsvarar det en hel del vilket är välkommet nu när jag är hemma igen. :laugh: Så nu känner jag mig helt lycklig i själen, på vår 7-årsdag och allt! :banana:

Det sjuka är att vi för ca 1 år sedan ville se över lånen på huset och få det omvärderat. Bankmannen sa att det var helt onödigt och att vi då skulle få ta ut en mäklare eftersom banken inte fick göra "standardvärdering" längre. Så det känns helt rätt att byta!

Hehe huvudsaken du har koll på datumet för snittet så ;) har också riktigt dålig koll på veckorna, tillslut tid jag hem en app, där har dom äntligen ändrat så man ser hur många fullgångnaveckor + dagar man är i :bow: tyckte det var lite pinigt när vi var in på sjukan och jag inte riktigt visste vilken vecka jag var i :o

Kan trösta dig genom att meddela att inte ens här uppe snöar det. Snarare + grader och storm :grin: sitter i bilen och väntar på sambon mfl som är och köper nyårsraketer, stundtals känns det som bilen ska välta, har pappas VW buss.

Vi var ute och gick förut, S blåste iväg. Som den hemska mamma jag är, skrattade jag högt åt det och hennes förvånade ansiktsuttryck. :love: :D

Vad heter appen? :)

Skönt att allt gick bra på banken. :) får man, nyfiken i en strut, fråga vilken ni bytte till? :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka