Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

*kl*

Jag blir tokig!! Håller på att natta lillan, men hennes rum verkar ha blivit invarderat av halvdöda spyflugor som kryper in genom våra kassa fönster. Har redan dödat två jävlar, men så fort S håller på att slappna av och somnar så är det en som börjar surra och då är det bara att börja om på nytt... Suck!!

Vi har också problem med halvdöda spyflugor. Det är så j*vulskt äckligt, har ingen fobi på flugor i vanliga fall men just spyflugor på vintern tycker jag är äckligt. Sega och feta, *blä* Hos oss verkar dom bo i takisoleringen så uppe i tvrummet ligger det alltid döingar på golvet eller i fönstren. Verkar ju finnas hur många som helst.

Ahaa, jag missade att ni hade en cosi. :o Förstår att ni måste byta, vi funderar på att byta bil också, får se om vi byter stol då. :)

Nu har vår prinsessa somnat iaf, hann döda två flugor till... Vi har 9 grader varmt så de håller på att vakna till liv igen och bli mer aktiva. Usch!

Är lite trött på sambon, vi skulle ha myspys ikväll, men först var det hockey, sen var det cs och nu har han fastnat framför Discovery science... Snart går jag och poppar popcorn och ser på film på egen hand, vill inte gnälla pÅ Karln efter hur han sprang runt för mig inatt och lagade hästhagar. Tydligen så hade strömmen gått här också, men vi har någon generator som tar vid när elbolagets ström har avbrott, så vi märkte ingenting. Sambon hade skuffat undan ett träd med vår land Rover defender på väg mot byn på morgonkvisten också, vår stackars bil, vad den får utstå saker.

@akb: vad hade du för suv förut? Om jag skulle köpa en suv skulle jag köpa en LR discovery. De tuffar på bra i terräng och är bra på "riktiga" vägar. Vår defender är ju värdelös på asfalt, särskilt sen sambon köpte terrängdäck, hela bilen skakar vid 70 så att man tror att alla delar håller på att lossna. Annars är jag fortfarande störtförälskad i vw touareg. :love: försöker övertala sambon att vi ska köpa en sån som ny bil, men bagaget är lite för smått för två stora hundar och barnvagn. En stor och en liten Dogge tror jag skulle fungera!

Vi har förresten en Mobi i "stora" bilen och i lilla har vi just en Hi-Way. Dock är det trångt för Ms ben redan nu, men det är inte stolens fel utan det pyttiga baksätets fel.

Vi hade en Hyundai Santa Fe. Inte särskilt märkvärdig, men vad jag älskade den! Tyvärr slukade den för mycket bensin. Tankade för säkert 4000:- i månaden. Så om det blir en suv igen blir det en diesel. Det enda jag gillar med v70n är att den är just diesel och går väldigt ekonimiskt.
Har spanat lite på touareg, men de är ju lite små i skuffen. Fast å andra sidan har jag insett hur lite våra hundar åker med. Det är när vi ska till veterinären eller är borta länge så de måste hänga med. Så de åker bil kanske en gång i månaden eller nåt. Och då är det oftast till mina föräldrar och där har jag redan en vagn.

Lutar åt att vi plagierar er då :D Blir en Britax.

Fasiken vad pengar det går när man behöver 2 stolar, de är ju inte direkt billiga. Men finns inga alternativ för oss eftersom vi båda kommer flexa maximalt för att göra dagarna så korta som möjligt för H. Nu ska vi bara lyckas bestämma oss för en ny förstabil, jag hade ju satt dagmammestart som absolut deadline men någon bromsar..

Lottch: även vi brukar få äckliga spyflugor på övervåningen på vintrarna. Min mamma hade mycket problem med riktiga invasioner men de har fått anticimex (eller liknande) på försäkringen :idea: De sprayade något medel och sen *poff* no more spyflugor.

Jag har full förståelse för att du väljer att inte komma på träffen, men jag kommer att sakna dig!

Hur går det förresten med lilla C? Hoppas jag får träffa honom nån annan gång!

Kl
Jag har verkligen funderat på vem min Ss är, men jag är ju så fruktansvärt trög... Vilka finns kvar att gissa på? Eller har alla utom jag gissar rätt att det bara finns en kvar? :o

Nä, de är ju definitivt inte billiga, men det är väl inga barntillbehör och du vill väl ditt barns bästa... Jag kan bli rätt trött på de känslomässiga försäljningsknepen.

Kl
Usch, nu sitter jag och har tråkigt! Det var länge sedan jag hade det! Sambon sitter och ritar sitt nya garage och det är inget vettigt på tv:n, dessutom är tråden här nästan död ikväll, så jag tror att jag går och lägger mig :o.

Även vi funderar på Britaxs hi-Way till golfen :idea: kan inte riktigt komma på någon annan stol som är liten som får plats, de flesta stolarna är ju onekligen stora och vår akta skulle aldrig få plats i golfen.

Från det ena till det andra Isabella ska få en till kusin i juni. Svägerskan väntar deras tredje barn och jag är helt säker på att det blir en pojke denna gång :) Svammel från mig så här på kvällen.

Jag är med uttråkad. Sambon åkte iväg en sväng till andra huset för att kolla om det var några på besök där. H sitter gömd på sitt rum med julklapparna han fick av moster idag (spel till hans nya ds)
A sover och jag väntar på att E ska göra detsamma. hon har alltid en period på kvällen när hon är skrikig och gnölig, har svårt att komma till ro. På tv finns inget vettigt att se heller.

Sen är jag så in i helsicke trött på blåsten. Här har det börjat att blåsa ikväll igen. Vi slapp visserligen stormen igår men det blåste bra här med. Var är vintern så att man kan vara ute och grilla korv på isen? åka pulka? leka i snön med barnen? Denna förbaskade lera är hemsk!!!

Mmm.. När vi köpte Cosin sa faktiskt försäljaren något i stil med "men vill ni ha den SÄKRASTE stolen till ert barn så ska ni köpa en BeSafe". Tack för det liksom, som att vi är crappy föräldrar som inte vill vårt barns bästa :mad: Det ska ju passa med bil och barn, och beroende på vilket test man läser är olika stolar "säkrast".

Michellan: Försäljaren idag menade att den enda stolen som var mindre än Cosin (eftersom vi sa att vi hade en sån..) var Hi-Wayen. Sen sa iofs försäljaren på BH att Comforten tog ungefär samma plats men det höll inte försäljaren på BP med om. Man kan bli förvirrad för mindre! Men enligt vad jag kan läsa mig till verkar ju försäljare nr 2 ha rätt.

Har ju mer eller mindre bestämt oss för en Britax, har läst att de ska vara lätta och montera också och det är ju ett plus för det är banne mig inte aktan :grin:

Tycker det är svårt ibland att riktigt kunna lita på försäljare :o

Här är det is. Is till förbannelse. Skrittade ut på kvällen, så extremt obehagligt men häststackaren måste ju få röra på sig. Satt och tänkte på allt som kunde hända om han gjorde en 180gradersvändning på isen och giiivetvis kastar han sig iväg för en skugga just då :grin: Pucko. Gick tack och lov bra, nya broddar. Han verkade inte alls störas av snorhalkan, skrittade stora lediga kliv. Själv ramlade jag högst ovärdigt när jag skulle gå till stallet..

Helt sjukt väder för att vara mitt i vintern i norrland!

Känner tyvärr inte heller att jag kan lita på försäljarna, många känns dåligt pålästa eller som att de bara vill kränga stolar. Frågar om mer basic saker som hur de monteras men sen frågar jag hellre här och googlar :)

Jag kan svara på det eftersom jag utför sådana och har lite hand om det på vårt företag ;)

Hos oss är det så här iaf. Man bestämmer utifrån kundens behov vad som behövs rengöras. Vissa lägger prio på badrum, kök och golv, och tar damning själv,andra vill ha allt som damning, golv, badrum kök osv.

Jag har kunder där jag ska lyfta på allt i fönsterkarmar osv, men risken man får ta med det är att saker kan gå sönder( ja, jag har tagit sönder saker, såklart!!:o Pinsamt.. )..så är man rädd om saker och ändå vill ha dammat överallt så är mitt tips att man sätter undan det för dagen!

Dessutom tar det mindre tid att städa= blir billigare om det är undanplockat:D

Sen har jag specialare där jag plockar undan leksaker, drar fram sängar och bäddar sängarna med, men där är jag också 3,5 -4h per vecka.

Mina kunder tycker iaf det är väldigt skönt att slippa städbiten, det ger mindre irritation och dom har mer tid till familjen:)

Om du undrar nåt mer är jag expert;)
/Josse som snart startar en uppföljare till "rent hus" och dessutom masserar hästar...Rent Vs. mega skitigt :p

Jag litar aldrig på försäljare! :devil: Jag gör alltid en egen grundlig research om jag ska köpa något och när jag väl fattat ett beslut kan sällan en försäljare få mig att ändra mig.

Vet inte om B-proffsen här i stan har extra provision på att sälja Briostolar, men han ville absolut sälja en ny Brio Primo (vi hade ju en förut) till oss. Bl.a hävdade han att den var ett helt kg lättare än Britaxen. Det var bara det att jag var ordentligt påläst och kunde upplysa herrn om att det faktiskt bara skiljde 600 g (eller vad det nu var)! :angel: Jag kan faktiskt bli irriterad när de förutsätter att man inte vet något.

Är det inte otäckt att vara ensam i någon annans hem? Eller man kanske vänjer sig fort? Jag tycker att jag känner mig som en inbrottstjuv eller nåt om jag t.ex ska vattna blommor hos grannen. Känner mig jätteobekväm.

Haha, här har de då inte provision från Brio för de har aldrig ens andats om de stolarna :D Fast å andra sidan har jag ju alltid också läst på och är väldigt specifik om vilka stolar jag är intresserad av. Om något så har de provision från BeSafe för det var en av deras säljare som drog menvillnihadenSÄÄÄKRASTE - eller så har de väl bara allmän provision och vill kränga den dyraste ;)

Tror ni dom har provision i barnaffärer? Hmm... Kanske dom har...

Jag har heller aldrig blivit rekommenderad brio. Men jag vet ju å andra sidan nästan alltid vad jag vill ha och brukar också kunna sälja in det jag vill ha till försäljaren... Och få bättre pris ;) Så alltså borde jag få provisionen (eller så är det den som ryker för säljaren iom mitt dealande av pris ;) )

Nä, faktiskt inte :) Jag träffar alltid folk först och pratar med dem en del innan jag är själv i hemmet. Dels för att man vill att kunden ska vara trygg med att någon annan går runt hemma hos en,(jag vet själv hur jag känt) och för att jag också ska känna att jag är "godkänd" och att folk litar på mig, då kan jag göra ett bra jobb och vara avslappnad. Förstår hur du menar med "inbrottskänslan" men när man är där rent proffsigt så är man liksom i en annan "roll" på nåt sätt så då känns det okej :) Kände samma när jag jobbade inom hemtjänsten, man måste visa folk som bor där att man respekterar att detta inte bara är min arbetsplats, utan främst någons hem, någons trygga plats :) Då blir det genast annorlunda.

Såg nu att jag formulerat mig konstigt, min hjärna är igensnorad idag så jag skyller på det, ni fattar säkert vad jag menar *snörvel*

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka