Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Kl

Bara för att jag såg fram emot en lugn kväll och att få gå och sova tidigt, så har min son hållit låda sen vi gick och lade oss, suck :/ :D
Nån mer som är vaken? Ska försöka somna på hans golv nu, så godnatt förhoppningsvis ;)

Jag är vaken, för vi har precis kommit hem. 6 timmar tog det på barnakuten!! :eek: Och svaret vi fick till slut var att de inte brukar göra något åt bebisar som hostar. Nä, jag misstänkte det, men varför skicka dit oss då?

De kollade Vilgot på samma gång och han fick ögondroppar utskrivet. Dessutom ska vi tillbaka till läkare om två dagar om febern inte går ner.

Även om vi är trötta nu, då känns det iaf bra att båda är kollade.

God natt!

Jag är vaken. Gick och la mig innan 10 för att jag skulle hinna sova lite men det vart inte mkt av den varan. Nu har C ätit igen så förhoppningsvis kan han sova själv en stund nu. Har huvudvärk som gör att jag kräks snart.

Ute är det storm så får se hur många träd som står kvar imorgon bitti.

Ne nu ska jag försöka lägga ifrån mig C innan jag somnar sittandes...

*kl*

Jag är världens sämsta matte. :cry: jag hade missat att det skulle vara orkan inatt, sambon sa att det skulle blåsa lite och jag tänkte inte mer på det och lät mina hästar vara kvar på lösdriften. Nu var sambon ute och kollade vår flispanna för elen gick (vi har ju kamera till S och den börjar pipa när strömmen går då den tappar täckningen, annars hade vi inte vaknat) och då ser han att hagen blåst sönder och banden bara svajar i vinden. :eek:

Han sa att han såg en häst, men inte resten, så nu är han och vår gårdskarl ute och letar häst och lagar hage. Jag hoppas verkligen att de gömmer sig någon annanstans i hagen, den är ju på nästan 5 ha så det är svårt att se varenda kryphål från ett ställe. :( mina bebisar, det känns hemskt. :(

Hoppas dom hittar alla hästar och får in dom enkelt. Förhoppningsvis vill dom inte dra iväg någonstans i det här vädret utan står och trycker någonstans. Jag tror att vi har ström än fast ska inte säga helt hundra. Gatukysena dog dock en liten stund förut.

Jo vi hade ström men mobiltäckningen har försvunnit ser jag.

Vad jobbigt Lottch men det börjar ljusna nu så det ska väl bli lite lättare att hitta hästarna nu om de inte redan är återfunna.

Vi har också haft strömavbrott, klockan på ugnen blinkar och kyl och frys stog och pep (jättemuppigt men de piper om strömmen har gått). Har haft mycket mindre avbrott sedan de grävde ner elledningarna, förr behövde SMHI bara säga åska eller blåst på vädret så gick strömmen.

Oregano: Ja barnakuten kan man ju inte beskylla för att vara snabba. Fika är att rekommendera att ta med sig när man åker dit :idea:

Men... Hur går det för er? Det är inte kul att jaga hästar i mörker, vi gjorde ju det igår kväll. Och nu får de stå inne tills barnvakten kommer och vi kan laga hagen.

*kl*

Jag är världens sämsta matte. :cry: jag hade missat att det skulle vara orkan inatt, sambon sa att det skulle blåsa lite och jag tänkte inte mer på det och lät mina hästar vara kvar på lösdriften. Nu var sambon ute och kollade vår flispanna för elen gick (vi har ju kamera till S och den börjar pipa när strömmen går då den tappar täckningen, annars hade vi inte vaknat) och då ser han att hagen blåst sönder och banden bara svajar i vinden. :eek:

Han sa att han såg en häst, men inte resten, så nu är han och vår gårdskarl ute och letar häst och lagar hage. Jag hoppas verkligen att de gömmer sig någon annanstans i hagen, den är ju på nästan 5 ha så det är svårt att se varenda kryphål från ett ställe. :( mina bebisar, det känns hemskt. :(

Jag hade inte heller koll på att det skulle storma. Vårt plank mot grannen har vikt sig i blåsten :mad:
40 m långt att mecka på plats igen :crazy:

Måste laga vinterhagen, träd har fallit över staketet, en gran har knäckts i hagen.....

Hoppas att ni hittar hästarna välbehållna.
Eländes elände när det blir såhär.

Tur att vi precis hade ätit kvällsmat. Därefter äter vi ju inget, så det gick bra ändå. Men vi kunde aldrig tänka oss att det skulle ta så lång tid.

Lottch: Hoppas att ni hittar hästarna!! Jag hade heller ingen aning om att det skulle blåsa så. Vi märkte det när vi åkte hem i natt. På flera ställen låg det massa grenar och grejs på vägen. Trodde huset skulle blåsa bort när vi väl kom i säng.

Jag hade inte heller koll på att det skulle bli storm igen, här blåste det riktigt mycket, så jag vaknade flera gånger under natten.

Lottch! Hur har det gått med hästarna?

Förlåt för att jag inte svarat, det var lite kaos här hemma.

Sambon var ju in en sväng precis efter att jag skrivit här och gnällt. När han hämtat fyrhjuling och verktyg så hittade han alla våra 4, välbehållna, lungt betandes i stormen precis vid ett stort hål i hagen där det fallit ned ett träd över tråden. :eek: Det var två stora hål i staketet, ett på 200m och ett på 100m. Tur för oss att de verkar gilla deras hage och inte hittade någon anledning att fly från tryggheten. :love:

Är så otroligt lättad och så otroligt glad över min sambo som var ute från 5-7 och lagade staket och fixade. :love:

Vilken mardrömsväntan det måste ha varit tills du fick höra att de var okej och i hagen!

Här har det blåst i natt men vi är ju ofta relativt förskonade. Inte många stormar som ställer till förödelse. Däremot är det löjligt halkigt ute, 5+ i slutet av december?:confused: Förra julen var det massor av snö och -28. Okej, jag är inget fan av vinter och kyla, och elräkningen blir mycket trevligare, men ändå. Går ju inte att motionera hästarna alls, annat än i skritt.

Eller hur, vad är det för fel. Syrrans stackars ponny som är barfota får inte göra annat än gå in å ut i hagen :(

Vi fick då som tur var in hästarna går. Kom hem från bion runt 00, då stod det 3 blöta hästar i hagen som inte ville annat än in.

Barnakuten är nästan lika långsamma som vanliga akuten. När vi var där första gången hade de bara en läkare som skulle vara på BAM och förlossningen samt neo :crazy: Det visste inte vi då men fick höra det sen när vi väl fick träffa läkaren men det kanske var lite exeptionellt på en söndag i början av juli (fjärde för att vara exakt).

Lottch: Vad skönt att hästarna hade stannat där de ska vara. Mina som stod inne fick inte heller sova så lugn då båda stalldörrarna hade blåst upp och höpåsarna flygit runt i stallet. En påse är t.o.m. borta *suck*

Modett: Vi har barbacke och nästan 7 grader varmt. Jag tycker nog att det ska vara lagomt kallt och snö på vintern fast jag håller ju med elräkningen håller ju sig nere och det är ju bra.

Jag har gått och kollat till dem 4 gånger idag redan. :o
Blev verkligen hemskt rädd. Vi har ju haft problem med lodjur här och jag såg framför mig hur småhästarna blev attackerade...

Nej, nästa gång de varnar för storm åker de in i stallet. :)

Måste fråga er som har städhjälp vad ni tycker om det? Är det jättedyrt? Börjar seriöst fundera på att skaffa detta, åtminstone 1 gång i månaden. Jag är så jävla less på städa och tyvärr så sambon är väl inte till så hemskt mkt hjälp även om jag tjatar.

Men om man kunde få en ordentligt städning 1 gång i månaden så skulle det nog hjälpa mycket! Men hur funkar det rent praktiskt?! Plockar ni undan det värsta eller?! Är det värt pengarna??

Vi har städning en gång i veckan. Vi skulle ha tid att göra det själva på helgerna, men vi känner att vi vill lägga tid på varandra då och väljer att att betala för städning. Med rut så blir det inte så farligt dyrt heller, vårt hus tar mellan 2-3h att städa.

Då har vi två hundar och bor i en lervälling, så städning är behövligt... Vi plockar undan alla saker och så gör hon resten. :) vår kan tvätta, bädda rent i sängen, stryka osv också, men det har jag svårt för att låta någon annan göra.

Vi har precis gått över till varannan veckas städning istället för var fjärde. Med två barn finns ännu mindre tid till att städa själv.

Jag plockar undan allt innan de kommer, men det är väl inget krav på det. Ju mer saker som är framme destå längre tid tar det ju för dom. Vi har precis gått över till Hemfrid och vi betalar ca 1500 kr/månad för 3 h varannan vecka. Det finns fullständig prislista på deras hemsida. Egentligen tycker jag att det är för dyrt, men jag blundar för det. Det känns otroligt lyxigt att komma hem till ett skinande rent hem! Så ja, för mig är det värt pengarna. Till och med min man tycker det nu (han var emot det från början, både för kostnaden och för principen), för han har fått en betydligt mer harmonisk fru som inte blir totalhispig över att det är smutsigt. :o ;)

Hemfrid är inte billigast, men när jag kollat runt ligger priserna på (efter avdraget) 180-220 kr/h ungefär.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka