Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

*kl*

lägger in dom jag kommer ihåg som fått reda på sin Ss.
Minns inte om det är någon mer än Oregano som inte vet vem man fått av? :o

Aneka -> viv
Viv -> Armani__
Emmah.S -> Akb
Akb -> Modett
Zazzarazz -> aneka

Fyll på listan ifall ni är flera som vet vem ni fått av! :)
Ber om ursäkt för dröjsmålet. :)

Grattis till rena tänder! :D Måste kännas underbart att få borta med tandkräm igen.

Tycker absolut inte att du ska ha dåligt samvete! Är det någon som ska ha det, så är det jag. Jag har iofs aldrig fått blod, men jag har en ovanlig blodgrupp, 0 Rh- (bara 7 % har den). Det innebär att jag kan ge blod till alla andra, men endast de med exakt samma som mig kan ge till mig. Jag borde definitivt bidra till blodsbanken, men gör det inte eftersom jag tycker det är otäckt. :crazy:

aneka -> viv
Viv -> Armani__
Emmah.S -> Akb
Akb -> Modett
Zazzarazz -> aneka

De som finns kvar att välja på är alltså:
Mikan
Modett
Armani__

Men då vet jag! :idea: Tack snälla Armani för godiset!!!! :love: Allt föll mig i smaken och jag har redan käkat upp hälften. :d

Ledtråden var Armani-loggan, men jag hade ingen aning om hur den såg ut innan jag nu googlade. :o

Hahahaha, så du listade ut det tillslut ;) Jag som tyckte att min ledtråd var så lätt :D
Förresten kan du tro att jag hade ångest härom dagen när du skrev att du inte ätit godis på flera dagar etc. jag mailade till och med Tomtemor för att höra om hur hon tolkade ledtråden :o Vad härligt att du gillade det!!

Aneka -> viv
Viv -> Armani__
Emmah.S -> Akb
Akb -> Modett
Zazzarazz -> aneka
Armani_-> Oregano
Modett-> Mikan

(Mikan listade snabbt ut vem hennes SS var ;))

Ledtråden var ju jättelätt egentligen, men Armani är inget märke jag brukar handla eller lägga märke till. Jag är pinsamt dåligt bevandrad i modevärlden. ;)

Mitt förhållande till godis är lite knepigt. Jag är en riktig godisråtta, men jag håller mig till fredagsgodis och tillåter mig absolut inte att äta flera gånger i veckan. Under grav åt jag nästan varje dag eftersom jag ändå var fet och ful och det var synd om mig ;). Sen satt sockerberoendet kvar tills jag gjorde den där pausen. Kanske har fått hjälp av minskad nivå grav-hormoner nu också, för nu börjar jag känna igen mig själv mer när det gäller mat- och godisintag. Dvs jag kan välja att äta godis för att det är gott, inte för att jag "behöver" det. Och med mat är det tvärt om. Nu äter jag för att jag behöver det, inte för att det är gott. Har precis lämnat 3 tuggor västerbottenpaj på tallriken, det hade knappast hänt för ett par månader sen.

kl
Är inne och läser varje dag men har svårt att hinna skriva nått. Vi är i a f hemkomna från Bleking vilket är störtskönt. Tyvärr så fick jag inte så mycket pluggat som jag planerat så nu hänger jag över böckerna dygnets alla timmar.

O givetvis:
grattis Armani_

Aneka -> viv
Viv -> Armani__
Emmah.S -> Akb
Akb -> Modett
Zazzarazz -> aneka
Armani_-> Oregano
Modett-> Mikan

Å jag är rätt så säker att Mikan var min SS?! Fast man kunde trott att det var du eftersom hon lyckades pricka in både rätt märke och färg på våra handdukar och badlakan :D

Bara en kvar så lägger in hela listan!

Passar på att tacka för årets deltagande i SS och att jag har fått vara eran tomtemor ännu ett år!! :)

Ss listan:
Aneka -> viv
Viv -> Armani__
Emmah.S -> Akb
Akb -> Modett
Zazzarazz -> aneka
Armani_-> Oregano
Modett-> Mikan
Mikan -> Emmah.S
Oregano -> Zazzarazz

Varför tycker du att det är otäckt att ge blod? Nu är jag bara nyfiken, du behöver inte svara om du inte vill. :)

Jag har Rh+ så min blodgrupp är ganska bra att ge blod också, Jag hoppas verkligen att mina värden stiger så att jag kan lämna blod någon gång. :)

*kl*
Nu ligger jag med grym huvudvärk och är helt slut. S har verkligen hållit igång hela dagen och jag blev helt tom efter bm-besöket imorse. Har svårt att se positivt på något just nu. Det är inte likt mig heller, just nu vill jag faktiskt bara gå och lägga mig, glömma alla måsten och krypa ned under täcket. :(

*kl*
Så nu har jag röjt det värsta på diskbänken, startat diskmaskin och slängt in en köttfärslimpa bombad med vitlök i ugnen.

Tack för en fin eftermiddag Oregano, Bollen och Zazza! :laugh:
Har en riktigt trött tjej nu som har klämt två små danonino innan kvällsmaten är klar :D

Tack själv för god after eight-kladdkaka och latte! Och ni är så trevliga allihopa! :love: Tycker vi borde ses lite oftare faktiskt.

Nu har jag iofs vant mig lite eftersom det blivit en hel del blodprov under grav (det blir några extra när man är rh negativ), men första gången jag tog blodprov var jag nära att svimma, de fick sticka 3 ggr i varje arm och fick ändå inte ut det det skulle ha pga blodtrycksfallet. Sista gångerna har det gått bra, men just att de tar nåt från kroppen är liksom läskigt.

Tack tjejer! Det har jättekul att träffa er! Känns som man har så mkt att prata om så att man tappar bort sig i allt man säger :) Nu har jag parkerat och sitter kvar i bilen. Vill inte gå ut i regnet och Luv sover. Men nu ska jag ta mig i kragen och gå in i lägenheten å fixa middag!

Tack igen alla! OCH, världens godaste fika, Michellan!

+ från mig också!

Vi hade jätte trevligt!

Dessutom fick vi ju. Se det fiiiina köket!

Det hjälper alltså inte att du äter Niferex eller Duroferon??!! Jag hade också taskigt järnvärde ett tag, låg på 107 men när jag blev lite duktigare på ta mina tabletter så steg det, ligger på 117 nu. Men min BM tog ett extra prov när jag låg som lägst för att kolla om det var något knasigt, men det vara bara jag som fick sluta slarva :laugh::o

Mitt besök gick rätt bra, ingen direkt viktuppgång och SF-måttet hade ökat 2cm. BM skickade en remiss för tillv.UL och ev läkartid för ev igångsättning om bebis verkar stor. Tycker dock att det är helt sjukt att det tydligen inte räknas som stort barn först det ligger över 5kg. Men hon lade även till i remissen att jag inte vill gå över tiden. Så vi får väl se hur det blir med allt, har jag tur kanske kallelsen kommer redan i morgon!!

*kl*

Jag behöver lite tips på enkla och goda efterrätter men inte kladdkaka :o får gärna vara snålt på kolhydrater då min lillebror äter enligt LCHF (och jag vill gärna stötta honom i det valet)

Det enda som ploppar upp i skallen är panacotta, har sökt på LCHF efterrätter men keso och philadelphiaglass går fetbort, resten av alla recept var så tråkiga.

Så antingen smarrig panacotta eller nåt helt annat är önskvärt :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka