Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Ja, undrar verkligen vad det kan vara???

Jag håller på att försöka natta en tröttisunge som inte vill sova. Hon sjunger blinka lilla stjärna och tipptapp istället. Och tar tag i min hand och bara håller... Sötunge, man kan ju inte bli arg ;)

S nya favvo att sjunga är "en kulen natt, natt, natt, min båt jag styrde". Sjöng den 15 gånger på raken, med handeffekter. Fy, vad less jag är på den! J började ge S cola innan vi skulle lägga oss, trodde att det skulle vara kört, men hon somnade på 5 röda. Phue!

Öl "får" man absolut inte dricka när man kör LCHF! Vin eller lite ren sprit är ok, men öl är ju rena kolhydratbomben! :eek:

Och i LCHF boken min bror har stod det raka motsatsen :devil:, iaf när det gällde vin och öl. Tyckte det lät ytterst märkligt. Anser ju också att öl är en ren och skär kolhydratsbomb. (oj vad besviken bror kommer bli nu :o)

Men du, sök den på youtube och där finns en version som Alcazar gjort. Den älskar Vilgot och vill lyssna på den om och om igen. Så slipper du sjunga! ;)

Kl
Min lillkille har sovit precis hela dagen! :eek: Nu börjar det bli dags att väcka honom för pyjamas och kvällsmat, sen får han gärna sova lääänge! ;)

Ja men då ska jag leta reda på ett bra datum :idea:

Michellan;
Men gud, jag glömde ju skålarna :o jag såg att de stod på bron när jag kom, men sen föll de bort ur minnet :mad:

Jag har iofs aldrig fått blod, men jag har en ovanlig blodgrupp, 0 Rh- (bara 7 % har den). Det innebär att jag kan ge blod till alla andra, men endast de med exakt samma som mig kan ge till mig.:

Min mamma har samma blodgrupp. Hon ger blod så ofta hon bara får. Hon jobbar dessutom på kirurgen och har fått gå ifrån några gånger när det varit brist på blod och givit på plats.

Lottch: Om du gillar gröt kan du koka på Hirs och klipp ner lite torkade aprikoser i. Då får du en järnbomb :)

T somnar inte... Jag blir gaaaalen! Hon bara sjunger å sjunger... Hon sjöng i bilen oxå, innan hon somnade där...

Nä öl får man inte dricka.

Det beror på hur strikt man håller sig. En del är extrema och äter inte mer än 5g kolisar om dagen, då blir det inte myckte grädde. Men de som håller sig till ca 15-20gr kolisar om dagen kan äta en del grädde. Men sen beror det på hur man delar upp måltiderna. Det är det som är "faran" med lchf, att folk tror man kan bälja i sig grädde. Min mamma skulle prova och tog med sig en lunch på stan. Hon hade med sig kycklingklubbor och en trea! grädde som hon drack till. Sen åt hon mycket grädde och kunde inte förstå att det inte fungerade...

S var så gullig, hon brukar vara vaken ganska sent... Men vid 8 gick hon och hämtade en vällingflaska och pip. sen kom hon ut till oss i soffan och sträckte fram den. Bara gå och göra välling. Sen gick hon hela vägen till sängen och bara gossade ner sig!!! Lite trött i dag tydligen. Skönt att rutinerna börjar komma tillbaka.

Men nu fick jag verkligen dåligt samvete... :crazy: Läste när jag googlade lite snabbt idag att de ger min blodgrupp om det är så akut att de inte hinner kolla personens blodgrupp. Jag får tänka på saken... Vilken tur att såna som din mamma finns! :bow:

Ah nä så mycket grädde använder han inte så att han dricker det rent till maten. Han kör väl LCHF Light kan man säga, har valt bort bröd, pasta, ris, potatis o dyl och använder inga lättprodukter men överdriver heller inte användandet av t ex grädde. Både han och mamma tyckte nästan det var äckligt mycket fett i den "rena" LCHF maten så direkt strikta är dom nog inte (hela familjen "hemma" äter efter "LCHF".) men brosan har något typ av riktmärke på kolhydrater/dag, fråga inte vilket bara .

Det låter väl sunt, för det är ju ingen hit att ta bort ALLA kolhydrater heller :) Tror dessutom att det blir svårt att hålla i längden, lättare att ändra livsstil om det inte är för extremt. Och går han ner så funkar det ju för honom!

Zody: jag lider verkligen med dig :(

Det va inte min mening att ge dig dåligt samvete. Jag har själv lite dåligt samvete för att jag inte ger blod själv. Men nån gång i framtiden kommer jag nog göra det.
Men jag har iaf anmält mig som organdonator efter min död om det nu finns nåt av intresse :D

Vad avis jag är på er som träffades idag, låter som ni hade det bra mycket trevligare än jag Sällskapet för min del var det inget fel på, men FAAAAN vad jobbigt det är att se älskade farmor tyna bort. :cry:

Då är jag "tacksam" över att det gick fort för min kära farfar nu när det bar iväg för honom. Var egentligen riktigt dålig sista 1½ dygnet av sitt 97 år långa liv. Men det var jobbigt så jag förstår precis vad du går igenom. Inget kan man göra heller, bara hoppas att det får gå fort och att dom inte behöver lida allt för mycket av det hela.

Kram till dig så länge och "gnäll" på, det är ju till viss del det vi är tillför, stötta å peppa i jobbiga situationer och stunder.

Jag hade ingen tanke på dem förrän M frågade om du hade glömt skålarna :o så nu måste vi ju ses ganska snart :angel:

Isabella somnade fort idag, hon skulle nog kunnat gått och lagt sig för natten redan när ni åkte hem!
Tvingade (nåja hon åt allt glatt för egen maskin) henne två danonino medan jag gjorde maten och sedan kom pappan hem. Så då var det inte lika svårt att hålla henne vaken längre.

Kl

Hörrni, det känns som att det finns mycket som ligger och bubblar under ytan nu men som vi inte är bekväma med att prata om här längre. Så för den som vill prata av sig har jag nu slängt upp ett forum, om inte annat så tills bollens man har tid att göra något snyggare. Pm:a mig om ni är intresserade.

Ang. att ge blod. Jag vill ge blod men har bara hunnit ge en gång sen jag började för varje jäkla gång blodbussen rullar in i stan så blir jag förkyld! VARJE gång, något irriterande. Sen va det resan till thailand och efter det tatueringen och nu sista tiden graviditeter som ställt till det. Irriterande när man vill ge. Organdonator är jag, även till forskning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka