Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Tack för tipset, jag har googlat och det verkar ju kunna vara något att prova!:)
Jag åker nog upp och väger henne imorgon och pratar med bvc sköterskan därefter, eller så ringer jag till barnmottagningen.

Theo var ju kräkbarn och åt Enfamil (receptbelagt) fungerade dock så där, men betydligt mkt bättre än vanlig ersättning, han började iaf öka i vikt! Men det va jobbiga första 8 månader då han kräktes i princip efter varje måltid, och då snackar vi inte överskott utan liiite mer. Provade i början att bara ge Enfamil i slutet av måltiden men det var rätt meningslöst men kanske kan fungera för lilla E?!

Okej, så det va receptbelagt. Det framkom aldrig när min kompis pratade om det en gång för typ ett år sen. Synd att det inte fungerade så bra på Theo!

Milton kräktes ju också massor. Men så gick han ändå upp väldigt stadigt i vikt :D Men var det inte Emmahs Theo som kräkte mycket och fick specialersättning?

Synd att det var på recept, då blir det genast bökigare. Får se vad vågen visar imorgon först o främst.

*kl*
Ang bitandet verkar vi i denna tråd iaf både tänka och tycka likadant. Bettet igår var ju ganska milt jämfört med det i pannan men ändå tillräckligt för att kunna räkna tänderna på kompisen.

Klippte Bellans lugg nu på morgonen, ca 1cm, och det passar inte henne så det är tur att håret växer rel. fort ändå ;) Turligt nog ligger luggen sällan i pannan så ingen kommer väl se det :angel:

Vi hade aldrig några problem med att få ut det på recept. BVC fixade recept sen fick jag ringa och beställa hem det till Apoteket. Eller fasiken nu blev jag osäker, kanske var så att det blev billigare med recept bara? Jo så var det nog för de var snordyrt utan, med recept betalade vi typ 120:- för 6 burkar. Men däremot tror jag inte apoteken har det hemma, inte här uppe och inte ens sjukhusapoteket.

Det är verkligen jättejobbigt när dom bara kräks. Men hoppas lilltösen har ökat i vikt till idag!

Vet ju att det var besvärligt med amningen sist, men bara för att det gör ont nu när både du och Va är ovana så BEHÖVER det inte betyda att det blir lika jäkligt igen *peppa*
Igår sov lilleman nästan hela dagen och ville inte äta så mycket. Han har väl sugit 2-3 ggr på varje bröst hittills och det gör redan helt olidligt ont... :cry: Då har det ändå inte ens blivit sår (än). Jag tänker verkligen inte genomlida detta helvete igen med ångest inför varje gång... Nu har jag plockat fram pump och flaskor och kört dom i mikrosterilisatorn. Tycker det är viktigt att han får mjölk från mig den första tiden, men sen blir det nog faktiskt ersättning som det känns nu. :crazy:

aneka: Har inte stenkoll, men sf-måttet låg lite lägre hela tiden den här gången, ca 1 cm.

Btw: 5,0 kg ner sen i förrgår då jag vägde mig sist! :banana: Det känns! Igår när jag plockade upp lite kläder tappade jag en strumpa på golvet och tänkte "neeeej!!!" och var nära att ropa på maken. Men det slog mig att jag ju med lätthet kunde plocka upp den själv! :laugh:

Vad har du för pump?! Jag kommer inte heller amma men tycker precis som dig att liten kan få min mjölk den första tiden. Hade en sån där enkel genomskinlig från Apoteket när Theo var liten men det blev ju full så fort.

Förstår att du inte vill hålla på när det redan gör så ont och att du vet att du fick så hemska sår sist . Men får du inte ont av pumpen också?

Är magen läskigt degig nu då? Eller har du supermuskler som redan hamnat på plats? ;)

Stackare att det gör ont. Jag vill slå ett slag för bröstvårtsalva från Apoteket. Jag använde den i förebyggande syfte och smorde in efter varje amning och det hjälpte mig.

Men du känner helt vad som passar er med maten för LillV

Konstig fråga kanske, men hyr länge tänkte du pumpa? Vi hyrde en medelapump från bb som man kunde pumpa båda brösten med samtidigt och det var suveränt. Sen köpte vi en liten medelapump som var enklare att ta med när vi for någonstans. :)

Minns hur jäkla ont det gjorde i början.. Tycker du gör rätt i att pumpa när du känner sådan ångest. Det är inte värt att du ska sitta och gråta igen inför amningarna. Du vet att du kommer få allt stöd du behöver oavsett beslut här i tråden :)

Om JAG var du så hade jag pumpat och testat amma en eller ett par gånger om dagen såhär i början - kanske går det bättre, kanske går det inte och då hade jag övergått till 100% flaska. Gudarna ska veta att det var väääldigt nära med H, men faktiskt så vände det för oss vid 6 veckors ålder och började funka jättebra.

På tal om pumpar så hade jag först en sån där cylinder, funkade inte så bra. Sen hyrde jag från sjukhuset. Och köpte slutligen en elektrisk Medela. Sjukhusets var helt klart bekvämast.

hmmm, ja bra fråga, med Theo så pumpade jag någon 1 vecka, men han åt ju inte brötsmjölk längre än 3 veckor pga kräkningarna. Kollade vad det kostade att hyra via BB men vill minnas att det var rätt dyrt att hyra elektrisk (fast dom var ju ruggit effektiva men man kände sig som en mjökko:D).

Vilken hade du? Gillar ju Mams flaskor och såg att dom även har en handpump som man sätter direkt på flaskan, men vet inte om det är bra?! Vill inte köpa en allt för dyr heller då jag inte vet hur länge jag kommer orka pumpa.

Jag har en MAM pump som jag använde eftersom M inte åt själv i början, jag tyckte den var toppen och satt hellre med den än med sjukhusets elektriska när vi låg inne på barnavdelningen, sen hade jag ju massor av mjölk med så jag var ju inte direkt svårpumpad :D
Vi tänkte sälja den förut, men nu är jag väldigt glad över att ha den kvar :) Man vet ju aldrig hur det blir med lillasyskonet.
Dessutom använde jag ju min även när vi kommit hem eftersom jag hade så enormt med mjölk och när jag slutade pumpa och M bara åt själv så gick produktionen ner jättemycket och hon blev inte mätt så det var bara att pumpa igång igen.
Även supersmidigt så att sambon med kunde mata någongång :)

Jag har mams pump här hemma. Men jag tyckte den va lite seg. Iofs kan det bero på att jag va trögmjölkad så skulle nog haft en elektrisk igt. Hur länge pumpar ni(i tid alltså) ni som kör/körde med handpump? Kanske jag som har för taskigt tålamod också?

*kl*
Nyss lämnat Milton på dagis, dom skulle gå till skogen nu så fick lämna ute och det gick jätte bra! Men nu ska jag Sova!! Vart inte mkt av den varan inatt.

Är magen läskigt degig nu då? Eller har du supermuskler som redan hamnat på plats? ;)

Nja, läskigt degig vet jag inte. Den är ju stor fortfarande, men ändå ganska fast. Jag har ganska lite fett på magen, så det kanske är därför den inte degar sig. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar