Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Apporopå amning så har jag som fortfarande ammar Ture funderat på om det i början på nästa barn skulle göra lika ont som det gjorde nu, det känns inte riktigt rimligt med tanke på hur man funkar nu.

Men det gör det alltså.

Hoppas det ger sig snabbt för det var verkligen inget roligt!!

Men hästarna höll på att dö när först hela ställningen kom ut och nu i dag när det hängde ett vitt nät över maten!

Vad bra att du är nöjd! Fanns det färdiga påsar att köpa eller köper man per meter? Vi har ett par tjockisar som skulle behöva en sån...

*kl*

Var ju på ul idag och gjorde cub-undersökning, vi fick väldigt låg chans, så det känns bra. Började såklart gråta när jag såg hjärtat slå. Sen så träffade vi vår bm och läkare, där gick vi igenom mina bäckenmått. Jag är ju för trång, min sambo satt och fnissade och sa att han inte märkt det :grin: , jag kan föda en bebis på kanske max 2,5kg, inga 4,7kg bebisar som jag och sambon verkar producera. Känns på något sätt väldigt skönt, fortfarande, att se det svart på vitt att S aldrig hade kommit ut naturlig väg, att vår oro att hon var för stor var riktig. Fick även reda på idag att vår bm som nonchalerade oss inte längre jobbar som bm. Känns bra att ingen mer behöver utsättas för henne.

Läkaren började prata om att vi kunde ha full koll på banets tillväxt, om vi ville chansa, men både jag och sambon såg på honom med stora ögon och undrade om han var knäpp. Så nu har vi ett planerat kejsarsnitt. Känns verkligen grymt skönt.

Oj max 2,5kg hör ju inte direkt till vanligheterna på ett fullgånget barn.
Faktiskt tycker jag nog att det låter klokt att den förra bm inte jobbar längre. Känns lite olustigt att en bm nonchalerar sina patienter, det gjorde ju inte min iaf utan tog min rädsla och oro på allvar (dock inte över stort barn då).

Oregano: Inte ska du pina dig med amningen om det inte känns bra! Finns ju verkligen ingen anledning till det.
Sedan vet jag inte vad jag ska säga om jobbet eller plugget.

Såg att ni diskuterade pumpar innan idag. Jag hade en aven till H som jag även hae till A, var nöjd med den men det var MÅNGA olika delar att diska. Den gick sönder och nu till E köpte jag en från MAM. Är nöjd med den, den är lite enklare och känns lite plastigare än aventen. Jag är också lättmjölkad av mig och den fungerar bra. Jag tycker det är smidigt med denna eftersom jag sedan innan hade flaskorna fran MAM.

Var inom och vägde E idag och hon har ökat i vikt trots kräkningarna, 3700 någonting stannade vågen på:bump:
Bvc sköterskan komut precis när jag vägt och såg undrande ut varför jag var där. (de har en extravåg i väntrummet) Förklarade läget att hon fortfarande kräker väldigt mycket. Det är ingen fara eftersom hon har ökat i vikt fick jag som svar. förklarade hur matningen ser ut med att hon kräker och vill ha mera mat som också kommer upp och att jag får ge ersätttning till slut för att jag har inte mera att erbjuda.Hon sa då på eget initiativ att det fanns enfamil att prova.
Jag beställde en burk på apoteket för att prova. Det går att köpa utan recept, men med recept går det typ som specialnöring och man betalar en fast avgift när man hämtar ut sådan mat. Ska prova och se och om det fungerar får läkaren fixa det nästa vecka när vi ändå har läkarkontroll.

Hur går det med amningen? Jag vet inte vad jag ska råda dig till, men sätt kanske en gräns för hur länge du vill prova. Har det inte blivit bättre då så ge ersättning och bli en nöjd, glad mamma utan amningsångest :)
Eller pumpa och ge om det är mindre smärtsamt. Jag tycker det är skönt att E får bröstmjölk nu i högsäsong för smittor och A på dagis. (Nu blev hon ju sjuk iaf)

Vad härligt att se er diskutera amning, pumpar och bebisvikt! Det känns som igår som vi var där, fast ändå så längesen, om ni förstår hur jag menar?

Kl
Milton är väldig dålig i magen, dagis talar om det ofta vid hämtningar och förra veckan fick han åka hem från dagis en dag då de trodde han var magsjuk..
Men i övrigt märks det inte; pigg, glad, går upp i vikt som han ska. Inget ont i magen eller utslag etc. som skulle tyda på allergi eller något sånt.
Känns lite löjligt, från hosta och funderingar kring allergi kring den till magproblem och funderingar kring det.. Hur är era barn i magen? Milton har som sagt varit här länge och vi har "skyllt" på förkylningar, nya tänder och så nu då vaccineringen i tisdags. Men jag vet inte..

S är också dålig i magen idag. :( Håller med att det är skitjobbigt, på henne märks det ute heller något på allmäntillståndet, förutom lite röd rumpa, som blir bättre av vår mirakelsalva, men hon vaknar på nätterna med nedbajsad säng. :( antar att det är några bakterier hon fått i sig.

Tycker synd om våra små toddlers!

Ja det är synd om våra toddlers! Stakars Selma som dessutom blir röd i rumpan och bajsar ner sängen på natten, Milton är inte vidare röd och bajsar gör han på morgonen och vaknar av det :)
"Hoppas" det är en bakterie eller så här med för då går det väl över snart nån gång. Fast här har det ju varat hela hösten tycker jag..

Damn, hoppas du hurvlade upp din sambo rejält för den kommentaren! 2,5 är ju verkligen inte en stor baby, tänk om ni fått reda på det innan S, vad mycket smärta och ångest ni besparats :(

Emmah: Jag hade betalat av lånet. Förstår att buffert lockar i dessa tider, men tror ni vinner i längden på att ha lånet ur världen :)

Mikan: Najs med nätet! Ska ta mig en funderare till våren, snart blir det nämligen fri tillgång på silage här och tiden fram till dess är maken hemma och kan fodra när jag börjat jobba. Men sen, under den där luckan under våren när det är för varmt för silage men ännu inget bete..

För övrigt var frisörmedisen här ikväll. Först mockade vi och snackade skit, sen red vi och snackade skit, sen klippte hon både mig och maken samt färgade mitt hår och snackade.. ;) Åter igen, en medis som är frisör rekommenderas varmt till alla och särskilt till hästmammor med mycket på agendan :D

Vad bra att du är nöjd! Fanns det färdiga påsar att köpa eller köper man per meter? Vi har ett par tjockisar som skulle behöva en sån...

Jag har köpt speciella nät för slow feeding! Sök på det och gå in på en ca**assh*p så säljs de där. köpte totalt 10 st, gick ihop några och då blev de billigare. Min påse är näst minsta, de som är 120 cm.

Förvirrat svar tidigare när jag som vanligt surfade med ena handen och gjorde annat samtidigt - skulle ju stå MACKEN och inte Mikan i förra inlägget :D

*kl*

Morgonmys
dsc00384_174454957.jpg

Åh vad bra hon ökat i vikt! Hur blev du rekommenderad att ge Enfamilen? Som en dutt på slutet eller som en måltid? Kom på att vi hade det på recept just för att det blev billgare. Min mamma som hade äran att hämta ut första omgången innan vi hade recept höll på att trilla av stolen! Med recept tror jag vi betalade för knappt 2 burkar men fick 6!

Nu är ni 3 st som talat gott om Mams pump så det blir att slå till på en sån!

Va mysigt det såg ut! Här ska vi precis kliva upp nu. Men jag är död fast det har varit en bra natt. Känns att kroppen börjar bli trött nu.

Vilken fin foderstation ni gjort! :bow:

Jag måste också bygga nått snart. Men jag måste tänka på "klåfingriga" hästar och föl, så det måste vara barnsäkert till 1000.
Jag hade tänkt bygga en så stor att man kunde ställa ut en hel rundbal i den med traktor, och sen skall jag köpa ett slowfeedingnätoch trä över hela balen. På så vis slipper jag en MASSA jobb med att asa ut hö i parti och minut. Plus att jag slipper en massa spill, och dessutom kommer hästarna att ha mat hela dagen. :banana:

Fler än Macken och Lottch som har foderstationer?? Annars kan ni gärna få lägga in bilder.
(jag skall ta en titt igen på Lottch bygge, de bilderna finns väl på FB? Har du fler så släng gärna in dem ;) )

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar