Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jag kastar mig också in här och lägger mig i lite trots att jag inte vet så mkt bakgrund, men jag håller med Bollen. Jag satt som ett frågetecken när jag läste det du skrivit och tänkte precis samma sak som Bollen skrivit. Sluta ta hand om din sambo som om han vore handikappad.

Sen när jag läser om dina svärföräldrar, om du nu får hem hästen så kanske du kan utnyttja det till något bra? Vi skulle inte klara oss en vecka utan mina föräldrar pga mina hästar. De passar Ture jättemycket och dessutom så är de hans största sponsor vilket jag bara älskar. Nu råkar mamma och jag ha väldigt lika smak men som det är nu så går ju alla kläder åt och får han nån gång nåt fult så kan han väl ha det när han äter spagetti med händerna. :D Jag är bara tacksam för allt de köper. Och om hon nu kommer hem med begagnat som är fult kan du samla det i en kasse och köra tillbaks det till returmarknaden... ;)

Sen ska din svärmor inte ge honom mat om du säger att han inte ska ha det. Jag är nog som du och har svårt för att ta såna konflikter men vafan, ibland får man ryta i lite för att de ska fatta... Jag har svårt att sätta mig och säga "Du, jag tycker att bla bla bla!!" men ibland rinner det som tur var över och då säger jag vad jag tycker.

Kom på en sak, kan du inte en vecka göra upp ett schema när du vill ha hjälp med barnpassning, och sen resten av tiden ser du till att undvika henne för att markera? Ser du henne eller hon undrar så säger du att ni har "Theo-mamma-tid" och att han får vara hos henne nästa gång enligt schema.

Och vad gäller köksskåp - Ture har fri tillgång till alla skåp han kommer in i när vi är i köket, annars skulle vi aldrig få någon mat på bordet... Det blir ju inte värre än att man måste plocka in lite sen. Betydligt jobbigare att laga mat med honom på armen... Eller illtjutandes hängande runt mitt ben.

vad bra, jag hade lite ångest när jag tryckte på skicka svar knappen :D

hm då blir det ju svårare med att få sambon att vara med sonen. Jag håller med resten om att ni behöver få hjälp med den biten.
Du får snoka reda på när svärmor ska iväg och då planera in att du också ska iväg :idea::D

Köp begagnade kläder till svärmor, i samma skick :D

Ibland önskar jag (och min man) att jag hade lite mindre jävlaranamma :grin:

Här härjas det fritt i köket vid matlagning. grytlappar och kastrullunderlägg försvinner mystiskt varje dag :D
Roligast är att gå med en degbunke på huvudet.
Ja alltså, det är barnen som gör dessa saker. Inte jag! :D

+Bollen. Vi kör samma taktik :D Letade efter vitlökspressen häromdagen men kunde inte hitta den. Idag hittade jag den i en av hans leksakslådor :laugh:

Emmah.S

Du har fått många bra svar. Kan inte tillägga så mycket mer än att tagga dig till att ta det där samtalet med sambo och svärmor. Blir lite ledsen när jag läser hur du har det :( Kram på dig!

Och vad gäller köksskåp - Ture har fri tillgång till alla skåp han kommer in i när vi är i köket, annars skulle vi aldrig få någon mat på bordet... Det blir ju inte värre än att man måste plocka in lite sen. Betydligt jobbigare att laga mat med honom på armen... Eller illtjutandes hängande runt mitt ben.

skriver under på allt!
Min S får dessutom stå vid diskbänken och palta med vatten/diskborsten i lite muggar medan jag lagar mat. Annars blir det som sagt ingen mat på bordet. Man får se till att barnsäkra de skåp/lådor som är off limit.

Iggy ser ut som en gammal boxare just nu med helt krokig näsa :( Jag bytte lakan i sängen och Iggy älskar det för då härjar han runt bland kuddarna och madrasserna. Vi busade en stund och skulle precis sluta när han skallade ett utav nattduksborden. Det träffade mitt emellan ögonen på näsan. Trodde han bröt den först, alltså det tog mindre än 10 sekunder och sen var han helt jämntjock och blålila och massa näsblod såklart. Ringde 1177 för säkerhetsskull men de tyckte vi skulle avvakta. Får hoppas det bara är svullet och inget brutet. Det är faktiskt första gången han slår sig så det börjar blöda.

Aaaaaaaaj! Stackars Iggy!! Ture har inte heller slagit sig så det blöder men igår fick han ha plåster för första gången då han blev stucken i fingret hos doktorn. Väldigt stolt Ture!

Hoppas det inte är nåt som är allvarligt skadad.

Här har Ture blivit kidnappad av mina föräldrar för jag är ett vrak efter en vecka med sjukt barn och sömnlösa nätter. Men jag har svårt att sova dagtid så jag har vilat lite i soffan och satsar på dressyrträning 15.00 istället.

Imorse bestämde jag att INATT ska jag åka iväg och lämna sambon och Ture inatt så jag får sova då min foglossning ställde till det sådant i morse att jag knappt kunde vända mig.

Jag lär dock ändra mig innan kvällen när jag ser hur ledsen Ture är. Snacka om att man är helt livegen.

Men jag borde verkligen iaf försöka sova nånannanstans, det behövs minst sagt!

Kl

Fan fan fan. Om mindre än 1,5 timma ska våran hund somna in. Han bet H nu på morgonen. Hårt. Över huvud/ansikte. Inte så att det blir ärr för livet men tillräckligt för att gå hål i huden. Fan. På samma gång som han älskar H blir det nog för jobbigt ibland för en tioårig hund med en ettåring som vill kramas i sängen.. Det som inte får hända, liksom. Blir jag som måste fara med honom, maken åkte ju med min hund när jag inte orkade så fattas bara annat. Jaja, svamligt och osammanhängande.

Kl

Fan fan fan. Om mindre än 1,5 timma ska våran hund somna in. Han bet H nu på morgonen. Hårt. Över huvud/ansikte. Inte så att det blir ärr för livet men tillräckligt för att gå hål i huden. Fan. På samma gång som han älskar H blir det nog för jobbigt ibland för en tioårig hund med en ettåring som vill kramas i sängen.. Det som inte får hända, liksom. Blir jag som måste fara med honom, maken åkte ju med min hund när jag inte orkade så fattas bara annat. Jaja, svamligt och osammanhängande.

Nej :cry: Kram till er allihop. Det är otroligt tungt, jag vet, men ni gör rätt.

Kl

Nej men oj!!! Lider med er allihop. Kramar!

Du har redan fått flera bra svar och jag tycker precis som de andra. Men jag måste verkligen poängtera hur jäkla viktigt det är att ni tar tag i er situation innan bebisen kommer!! :crazy: Jag har varit tvåbarnsmamma i två dagar och har verkligen panik inför att vara ensam med båda två när maken börjar jobba. Ändå har jag all support jag vill och behöver från honom när han väl är hemma. Men att bara ta hand om en väldigt uppmärksamhetskrävande och nyfiken storebror samtidigt som lillebror ska hållas nöjd känns i dagsläget helt omöjligt... :crazy:

Nummer ett: Varför tar du hand om din sambo som om han vore ett barn?
Låt bli att tvätta hans kläder, sortera helt enkelt ut dina och Ts kläder. Ha inte maten klar när hon kommer hem. Städa inte hemma.
Nu kommer jag låta elak men; Du har själv gått med på det hela (om det nu inte är så att han tvingar dig på något sätt, men det tror jag inte).

Nummer två: Ta hem hästen, betala av lånet och dela upp "fritiden" så att ni har ungefär lika mycket tid att lägga på era intressen. Det behöver inte vara exakt lika fördelat med det ska finnas en ömsesidig förståelse att båda har intressen som man vill utöva.
.

Du skriver det jag tänker. Jag har en vän som är i samma sits, fast jag tror inte att hon är medveten om det. De har strikt delad ekonomi. De har ett barn som hon drar runt på (han är ett år) hela dagarna medans han gör det han vill göra. Hon är husets hushållerska, kock, barnflicka och passupp. Så som jag som utomstående ser på det.

Jag skulle göra som Bollen skriver. Sluta ta hand om hans grejer. Kanske sätta en prislapp i form av tid eller pengar på saker. Varför ska bara han få ha fritid och du sköta hushållet? Kan inte han ha middagen klar plus passa barn medans du är i stallet?
Han styr över dig genom att "låsa" dig i hemmet. Att du inte ska få ha något eget att pyssla med. Att han ska kunna komma och gå som han vill och känner för. Vad skulle hända ifall du gjorde så mot honom?

Nu låter jag nog oxå hård, men jag tror att detta är något som har byggts upp under många år. Innan ni fick barn "såg" han inte hur mycket tid hästar tar, för att du kunde göra det medans han gjorde något annat. Nu måste nu dela på tiden eftersom T måste tas om hand. Det kommer knappast bli lättare med två barn.

Brukar han fråga ifall han får köpa en ny skoter eller så? Varför måste du fråga om lov då för att skaffa en ny häst??? Han kommer väl alltid köpa vad han vill och lägga så mycket tid och pengar som han vill utan att bry sig vad du tycker? Eller skulle han låta bli att köpa saker för att du säger det?

Jag tror att det är dax för honom att växa upp och inte bli servad av dig hela tiden.

Kram på dig. Hoppas att jag inte är allt för hård mot dig nu.

Kom på angående köksskåpen. Då får väl han ta hand om det. S river in alla lådor och det ser ut som tredje världskriget ibland. Men din sambo kan väl själv ta bort T och hitta på något i så fall? Eller så säger du åt honom att han kan ta och laga maten eftersom du måste ha koll på T. Dela upp!!!!! En lagar mat och en passar barn!

(Jag önskar att jag hade en farmor som ville se efter S ibland. De kommer ut och fikar en gång varannan månag ungefär och skulle aldrig komma på ide´n att fråga om de kan passa S en dag för att hjälpa oss. Men hon erbjöd sig att ta S ifall vi hamnar på Neo med den nya, men S känner verkligen inte henne...)

Senast ändrad:

Usch vilket beslut, att behöva ta bort för att hunden biter. Men jag förstår att ni inte vågar chansa, tänk vad som kan hända ifall det sker igen.
Kram på dig

Nu är det iallafall gjort :( Det gick så bra en sådan sak kan gå, han slickade mig i ansiktet när hon började injicera. Känns så sjukt, i ena stunden där och i nästa borta.

Han har ju gammal och har sett stel ut i bakkärran till och från. Han som bara brukar skutta in i bilen behövde 4 försök för att kravla sig in. Det känns så smutsigt på något vis, att det skulle bli såhär. Han var ingen elak hund och han älskade H. Vill inte att han ska bli ihågkommen på det här viset.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2