Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Jo, det är helskumt! :D Men framförallt jobbigt/oroligt/läskigt att inte kunna lämna Albin i en sekund på golvet ens om Vilgot är lös. Han är jättesnäll och vill pussa och klappa på Albin, men omdömet finns ju inte alls. :crazy: Undra hur länge det kommer att vara så...

jadu,... :crazy: här hemma har det hållt i sig tills nu när S är så stor att han kan ge igen. Men man kan ju fortfarande inte vända ryggen till. De är ju 2. Dvs dubbelt så jobbigt än när det bara var 1 yrväder.

Alice var ju lite äldre än vad V är. Hon ville vara nära och klappa, men hon förstod när vi förklarade varför man måste vara försiktig.

Nu däremot känns det ibland som om man inte gör annat än hindrar hårdhänt lek.. För det är oftast leken som blir lite för våldsam. Som att båda barnen håller i ett halsband och Alice börjar springa runt, varpå Vera släpas efter för hon vill inte släppa :grin:

Eller när de ligger och "kramas" (läs Alice ligger på Vera).
Ja du förstår säkert....

Jag hade en extra vagn inne som jag kunde lägga Vera i och en babysitter som jag släpade med mig överallt.

Känns som "hårda" ord att skriva, men hoppas du förstår vad jag menar. Allt låter så annorlunda i skrift än ifall man pratar med någon. Hoppas jag inte sårade dig. Det är så att vi som sitter här och kommer med råd får ju bara höra det du skriver, men jag försökte läsa lite mellan raderna. Hoppas ni löser det!

KL
Hemma efter första spekulanten på Cos. Det var verkligen inte roligt... :( Måste jag verkligen sälja honom? Hur vet jag det???? aaaah, orkar inte med det här... :(

Usch förstår att det är tufft. :( Aldrig lätt att skiljas från sina älskade djur. Svaret på om du verkligen måste vet bara du själv. :( Kram!!!

Lider verkligen med dig. :( Jag fasar för att mina hundar skulle göra något liknande. :cry:

Stackars lille H. :(

AKB: din sambo låter lika romantisk som min sambo... ;) hoppas att han säger ja nu!

Viv: Stackars lille I! Han såg verkligen ut som en boxare. Hur ser det ut idag?

Zazz: usch, jag lider verkligen med dig! Jag förstår inte hur man ska klara av att göra det här i framtiden. Jag blir som en fästing när det gäller mina hästar, fäster mig och kan inte släppa dem. Måste du sälja honom? Fodervärd är inget alternativ?

*kl*

Nu väntar jag på att min lilla tröttmössa ska vakna, sen ska vi ta oss ut då det är jakt hemma på gården idag och vi blev tydligen kaffeansvariga. Så S kommer att riva ned allting, medan jag ska stå och försöka få igång kaffet samtidigt som jag ska hindra henne från att ta sönder något. Får stressmage bara jag tänker på det. :D Saknar ibland tiden då hon somnande i vagnen varje gång vi gick mot jaktstugan... ;)

*kl*

*gnäll*

Jag är trött. :( Mellan 00.20-03.00 så höll Milton på och krånglade inatt. Hade precis äntligen somnat till då blir han ledsen. Testar med välling men efter en stund är det igång igen. Han har kissat igenom så av med pyjamas och ny blöja men nej det börjar kinka igen. Testar att lägga honom i våran säng men då vaknar han till liv och ska sitta upp och prata så glatt så, vilket jag inte är på humör för. Upp i hans säng igen. Vaggar och väntar och vaggar. Till slut så somnade han väll om för att sen vakna vid 07.00 igen som vanligt. Dessutom har foglossningen blivit värre så tog en stund att hitta bekväm ställning att sova på. Idag ska vi på någon barnträff(man skulle tydligen få en goodiebag så det lockar iaf :p) Men sen på em blir det playdate med Miltons kompisar här hemma så finns ingen tid att vila idag. Dessutom har sambon jobbat natt så han somnade för en timme sen så han kan inte vara uppe med M nu. Men men får ta en kopp kaffe så blir det nog bra sen får vi hoppas. Men gissar efter att mina fogar kommer vara döda ikväll efter golvsittande och jagande av Milton på träffarna eftersom dom redan ömmar.

Dessutom så står det fortfarande sim inaktivt på skrutttelefonen jag ska använda nu fast det va 12h sen jag aktiverade kortet. Känndes inge kul att va själv hemma med M utan bil och telefon inatt. Hoppas verkligen iPhonen hinner komma innan jag föder så att jag har värkappen att klocka med! :)

Det är iaf tur att Milton är så himmla söt när han springer runt och "sjunger" i sin plastmikrofon och dansar samtidigt så då försvinner gnälltankarna rätt fort! :love:

Så där morgonen gnäll och svammel avklarat. :)

Modett: Usch vad tråkigt med hunden :( jobbigt beslut att behöva ta.

AKB: Hoppas att sambon har svarat ja nu :)

viv: Stackars Iggy, hoppas näsan är hel och att han läker snabbt. Det gör ont i en själv när de små gör sig illa.

Emmah: Du har fått jätte bra råd från de andra, skickar bara över en peppkram så att du orkar/vågar prata med både sambo och svärmor. Skriv ett brev om det känns lättare för dig, skitsamma att de bara bor 10m bort.

jadu,... :crazy: här hemma har det hållt i sig tills nu när S är så stor att han kan ge igen. Men man kan ju fortfarande inte vända ryggen till. De är ju 2. Dvs dubbelt så jobbigt än när det bara var 1 yrväder.
:crazy: Ojoj... Vad ska jag säga? Tror iaf att Bollens lösning med vagn inne kanske underlättar livet i början iaf.

*kl*
Alla kloka tjejjer här inne. Nu är jag i desperat behov av hjälp..
Vi är ju ett gäng på 4 st tjejjer som hållt i hop i vått och torrt sedan vi föddes i princip. I år fyller 3 av oss 4st 30 år. 2 st överraskningar har vi redan klarat av. Men nu står det still för tjej nr 3 av en del anledningar. Hjälp mig att hitta på vad vi skall göra.
För person A) så åkte vi andra dit och överraskade henne, sen var vi iväg på "fångarna på fortet", spelade laserdome, och gick ut och käkade ihop.
För person B) (jag) så kidnappade de mig och sen åkte vi till V-ås och jag fick hoppa fallskärm, mysig picknick hade de ordnat också.
Nu är det person C) tur, men...

Person A har precis förlorat sitt enda syskon :cry:, och begravningen är dagarna innan person C fyller år.
Person C är gravid i månad 5
Person D är höggravid nu, och kommer med all sannolikhet att ha en nykläckt bebis med sig. Dessutom har hon 0:- :(

Så jag vill ha tips på nått kul och minnesvärt som kostar ungefär 0kr ;), och passar till både gravid och hon som nyss fött, plus hon som är i sorg. Hjälp!!!

Jag hade också en innevagn i början. Där fick lillskrutten ligga så att jag kunde rulla med mig honom in i det rummet där jag var hela tiden. Han sov ju ändå, så det spelade inte så stor roll för honom :)

Men ja, det var en stor pärs det första 1,5 året att ha 2 barn.

Men ja, det var en stor pärs det första 1,5 året att ha 2 barn.

:rofl:

Det är i alla fall ganska kaosartat många gånger :D

Pratade just med en kompis som berättade att de väntade tvillingar i april. De har en dotter som är 1 år och 5 månader. Tänk er att plötsligt få tre från att ha haft ett barn :p

Jag har en bekant som är i nästan samma sits, de ska få trillingar (!!!) Helt naturligt. De hade planerat för ett barn till, de har en treåring sen tidigare, köpt ett litet radhus med tre sovrum osv. Gissa om de fick en chock när de hittade tre bebisar i magen. :D

*kl*

Emmah, jag glömde att svara dig igår. Jag och sambon har pratat om det ett par gånger att gå och prata med någon, för vi är båda lika envisna och kommer inte fram till någon lösning när vi är riktigt osams, det blir mest pajkastning.

Så jag bokade in en tid, fick faktiskt en akuttid dagen efter för då hade vi bråkat hela helgen, och sa tiden till sambon. Först ville han inte, för han såg det som ett stort nederlag, men jag sa att här gör jag allt för att rädda vårt förhållande, nu får du hjälpa till också. Så han följde med dit och han tyckte det var helt underbart. :) Vi var där igår igen och det är verkligen hur bra som helst.

Jag vet inte vad ni har för säng till lille Albin, men vi hade en liten babybay med hjul till S när hon var liten, som vi rullade med oss överallt och det var helt fantastiskt. Så om ni inte köper en innevagn kan jag verkligen rekommendera en sån. Har för mig att det är ganska lätt att sälja vidare sen också. :)

Oj, vilken svår nöt att knäcka! Först tänkte jag något spa-aktigt eftersom det passar både deppiga och gravida men det skulle ju vara helst gratis också..

Jag åkte aldrig iväg igår - skäms lite - men jag var ifrån Ture hela dagen och laddade batterierna med att trimma dressyr en timme för tränare och sen bet jag ihop som vanligt. MEN han sov bättre!! Underbara unge, hoppas medecinen han fått hjälper. Han sov mellan 19.30 och 01 utan att vakna och gråta. Sen efter det ammade han nästan en timme (sover ju med öppen mun och äter typ inget så det är ok) sen kunde inte jag somna mitt pucko. Fy vad arg man blir på sig själv då!!! Men jag sov iaf mer än vanligt och imorse tog sambon Ture vid 6 och jag sov vidare till 8. Underbart!

Har dock jätteproblem med foglossning som stör mig på nätterna och fick bekräftat från sadelproffsen på Sharpman att det beror på att jag hasar runt i dressyrsadel så mycket. Kanske inte bra att byta rakt av och börja trimma i dressyrsadel i timmar direkt. Men jag ska ringa en naprapat/sjukgymnast i veckan och höra om det är direkt skadligt eller om det kan stärka mig i längden.

Doris - kan ni inte bara ta och boka in en eftermiddag/kväll och laga mat tillsammans. Göra upp en meny med 3-rätters och alla bidrar och sen umgås? Kanske spela nåt spel? Det känns som om jag hade uppskattat det mer än någon stor "happening" nu när jag är sliten och/eller om jag varit gravid (och sliten).

Jag är lite bitter och måste få gnälla. Jag skulle varit i Tyskland idag, flugit nu på morgen och flugit hem imorgon bitti. På schemat stod date med Canterburys ägare och diskussioner om framtiden med ev en ny hingst jag kan få hit, premieringar och fina hästar samt visning av Monte Bellini och middag med hela gänget och hans ryttare.

Då måste jag jobba här hemma för mina gymnasieelever har en fotbollsturnering och jag som ansvarig lärare bör finnas tillgänglig. :( :( Har åkt dit med två termosar. Wow liksom, hade mycket hellre varit i Tyskland kan man väl säga.

Men med tanke på hur Ture mår och hur sliten jag är så blir det nog bra det här också, det finns väl en mening med allt och när Ture är större är det ju lättare att ge sig iväg igen. Hade blivit stressigt att flyga ner för knappt ett dygn.

Intalar jag mig iaf!;)

För den som har tid över så börjar showen i Tyskland 16.00 och sänds live på clipmyhorse.de och det är från Schaufenster der Besten!

Fy vad trist! Din situation fick mig osökt att tänka på ett känd Disneycitat: "men vad är väl en bal på slottet..."

Förstår verkligen att Tyskland + en natts sömn var mer lockande än en turnering...

Sen skulle jag nog ta foglossningarna på allvar och inte rida dressyr förrän de gått över. Min mamma hade en bekant som försökte träna bort foglossningarna och hon hamnade i rullstol till sist för att hon fick sånna smärtor. Men det är klart du ska prata med sjukgymnast, för det är klart alla inte fungerar likadant. :)

Senast ändrad:

Efter lite ikappläsande så har jag lite kramar att dela ut:

Modett: En jättekram till dig! Förstår att det är supertungt för er därhemma nu! :(

Emmah: Peppkram till dig :banana:

viv: Egentligen en lång kram till stackars Iggy! Hoppas allt är helt i näsan!

cyllene: Hoppas du får sova ikapp och att dina fogar slutar spöka snart! Kram på dig!

Äh vafan! KRAM på er alla! Alla behöver en äkta cyber-kram ibland! :laugh::bump:

Jag stämmer in här i din kram-kör efter att ha läst ifatt en bit.. Och en till dig också AKB - hoppas han tar sitt förnuft till fånga, din karl ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar