Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Just nu är det 6st anmälda till SS. Kom igen nu gott folk och anmäl er!! :)

Skicka PM med adress och vilka du köpt till tidigare + svaret på dessa tre:

1. Kategori(inom vilken kategori du önskar dig något)
2. Favoritfärg
3. Mjukt eller hårt

Just ja, bra att du påminde :) Hur stor summa skulle vi köpa för?

Senast ändrad:

Vi har inga appar till E, men han älskar att se små filmsnuttar på sig själv :D. Favoriten är nog när han busar med en katt, men allra mest skrattar han åt filmerna där han blir kittlad - jag tror att han har lite svårt att avgöra om det ska kittla i verkligheten också :p

Det är inte bestämmt än. Men runt hundringen som vanligt ungefärg. Exakt summa kommer när ni blivit utlottade och får svaren om vem ni ska handla till!

Sen till dig, skulle kommentera er på fb men min dator ville inte som jag. Skulle iaf skriva: Söta ni!! Jättefina färger i håret också! :)

Det är inte bestämmt än. Men runt hundringen som vanligt ungefärg. Exakt summa kommer när ni blivit utlottade och får svaren om vem ni ska handla till!

Sen till dig, skulle kommentera er på fb men min dator ville inte som jag. Skulle iaf skriva: Söta ni!! Jättefina färger i håret också! :)

Okej :) Tack snälla, lägger mest upp bilder där för det är enklast att länka dem hit då :D

kl
Någon tygkunnig?

Vi funderar på gardiner till vardagsrummet och skulle vilja ha tips på tygsorter där jag själv är en total analfabet. Jag vill ha tag i ett tyngre och glansigt tyg.

Kl

Vad mycket lättare allt är den här gången! :idea: Jag fattar verkligen inte vad vi gjorde med Vilgot de första veckorna. :angel: Jag bara satt i soffan med honom och maken passade upp till 100% med allt. Men då hade jag ju knappt sett en bebis innan och allt var verkligen jättenytt och ovant. Nu vet jag ju precis vad Albin vill när han gnäller. Och har jag ont och inte vill amma just när han är hungrig så har jag pumpat eller gett ersättning med gott samvete. Amningen börjar faktiskt kännas bättre nu när jag tillåter brösten att vila lite emellanåt. Tror också att Albin har betydligt bättre sugteknik än sin bror. Det ser man även när han suger på nappen. Napp ja, för napp har vi också "vågat" ge trots att han inte är en månad gammal. ;)

Hursomhelst har vi en jättenöjd liten kille som aldrig skriker (bara när man tar av honom kläderna och det blir kallt, vilket jag har full förståelse för) utan bara sover och äter och spanar in omgivningen. Vilgot har också lugnat sig lite och förstår att vi finns för honom även nu och även om han gärna klappar och pussar lillebror så behöver han inte vara på honom hela tiden.

Och jo, såren på brösten börjar läka! Och jag toknjuter varje sekund av att vara ogravid! Idag satt jag på golvet i duschen och rakade benen och fixade hälarna, första gången på evigheter!

Så allt känns så himla bra! :love:

Har förresten lite dåligt samvete för att jag inte kommenterat era inlägg så som jag hade velat. Har inte riktigt haft tid, men skickar en kram till alla som behöver det pga avlivning, sönderslagna näsor, bitna barn osv. :love:

Har förresten lite dåligt samvete för att jag inte kommenterat era inlägg så som jag hade velat. Har inte riktigt haft tid, men skickar en kram till alla som behöver det pga avlivning, sönderslagna näsor, bitna barn osv. :love:

Tror vi kan ha överseende med att du inte hunnit svara eller kommentera ;):D vad härligt att ni redan verkar fått vardagen att fungera! Jag längtar som rackarns nu tills lillebror kommer. Vilken go bild du lagt upp på FB, klart det är en liten Albin :love:

*kl*

Här firas inte farsdag så mycket, inte än iaf. Theo gav pappa en present har gjort hos dagmamman i veckan och svärmor har bjussat på tårta.

Var och hämtade hem mitt projekt ,Berra, igår. Är lite skillnad på kallblod och varmblod måste jag säga, på alla möjliga sätt, tycker ändå att Berra påminner en del om Frans, lite mera nerver bara :D Men han verkar väldigt snäll men jag känner att jag är lite försiktigare än normalt vilket säkerligen beror på lillebror i magen. Hade in och borstade upp honom, klippte svansen och bytte täcke när Theo sov lunch och det var som att jag fick helt ny energi. Kände mig så glad och nöjd när jag gick hem igen. :bump:

Vad snäll du är! Du är förresten också värd en stor kram och jag hoppas verkligen att du reder ut saker och ting med din sambo.

*kl*

Jag har en ifåååån :angel:
Inte ny, inte bäst men jag har faktiskt fått av min bror (bara det är ju fascinerande) hans gamla iphone. Så det är den första som kom ut på marknaden. Det heter väl bara 3 va? :o
Blev så glad att jag hoppades (nästan) jämfota och han fick en stor kram av mig :love:

Tack! Fast jag sitter ändå här med laptopen i knät medan far och dotter busar med lära-gå-vagnen ;)

Kullinarisk kvällsmat söndag: Pommes med dipp. Konstaterade igår att det var nog det godaste Bellan ätit på länge för hon åt bara pommes så vi gör en favorit i repris :D

Här har Albin precis däckat efter en slurk bröstmjölk, Vilgot äter något (vet inte vad :o) just nu i köket och jag och maken ska äta "frukost" lite senare.

Japp! Och yoggi med müsli. Samma som till frukost!

Visst är det sjukt att man kan äta samma frukost varje dag, år ut och år in utan att tröttna på det! Det räcker ju att äta vanlig mat 2-3 dagar innan man blir less. Varför är det så? Eller är jag ensam om att äta samma frukost jämt och ändå tycka det är supergott?

Välkommen i klubben! Iofs är ju inte jag med för tillfället, men om 4v är jag tillbaka! :)
Va snällt av din bror att ge sin till dig! Har inte din pappa bytt upp sig än?

Här är en till som äter samma frukost jämt och ständigt, och som du säger man tröttnar aldrig på den! Lika god varje morgon! :d

Nä då, här äts det havregrynsgröt morgon efter morgon.... :D

Det är som om man inte har några andra förväntningar på något sätt.

Kl

Imorgon ska jag och skruva ner mitt nya arbetskök :banana:
Vi ska bygga ett nytt kök till mitt bakande och har nu fått tag på en som skänker bort sitt kök :bow:

*kl*

Inget svar ifrån sambon än på mitt frieri. Vet inte hur jag ska få ur honom ett svar, vill inte ligga och trycka på heller. Påminde lite snabbt när han kom hem om att jag menade allvar med min fråga. Men han skulle fundera vidare sa han. Då kan ju jag inte låta bli att gå och fundera hela helgen på vad som gör att han inte vill gifta sig med mig, vad som hindrar.
Vi har varit ihop i över 8 år, har hus och barn ihop. Så jag har inte en aning om vad som stoppar.

Va på nån slags aloe vera party i går. Jag och Oscar, då de vi va hos har ett barn som är jämngammal med Oscar. Tänkte de skulle leka lite med varann.
Jodå, det gjorde de. Den andre killen drog av sig tröjan för han spillde vatten på den. Då såg jag ett stort plåster på ryggen på honom, frågade vad som hänt. Fick till svar att han har bältros!
Men vad sjutton! Är inte det smittsamt?? Kul att man får reda på det innan, de visste om att Oscar skulle med dessutom.

Nu är det inte många dagar kvar tills vi far på weekend i Skottland :bump:
Och Oscar ska sova bort i tre nätter, börjar få lite dåligt samvete över detta. Inte för Oscars skull, utan för tänk om mina stackars föräldrar inte ska få sova :crazy:
Och det som oroar mig mest är lilla Douglas, tänk så blir han dålig igen när vi är borta :( Har gett mamma instruktioner för hur hon ska göra och så. Att inte få panik om han får ett epilepsianfall. Men om han blir förlamad igen och till veterinären och avliva. Tänker inte låta hunden gå igenom en operation igen.
Störtlöjligt att gå och oroa sig för hunden när man lämnar bort barnet i tre nätter.
Gården är oxå ett orosmoment, men jag har lämnat över ansvaret till en av mina stalltjejer som jag litar på.

Nog med svammel ifrån mig, nu ska jag gå och lyfta ner Oscar som flyttar fram soffbordet till tvrumms dörren som han stängt (suck)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024