Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

*kl*

Idag har Isabella bula och blåmärke på näsan och i pannan. Inte lika illa som Iggy men det är två märken, märket i pannan är kanske 1x0,5cm. Barnet fick nämligen lite bråttom och istället för att stanna vid trappen så la hon sig raklång ner för den. Det var vår fina metalltrappa dessutom ute på bron :crazy:

Men aj, det lät verkligen inte kul! H har druttat två gånger på samma mattkant hos min farmor och ramlat med huvudet in i närmaste köksskåp bägge gångerna men det var visst inte så farligt verkade det som.

Själv mår jag piss och pyton och saknar hundskrutten så att jag tror jag blir galen. Känner mig som scum of the earth. som tog bort honom, hur rätt jag än hade tyckt att det var om det var någon annans hund. Det tär något så otroligt på mig att det var jag som var med honom till veterinären, jag känner mig grymt skyldig. När jag for därifrån kändes det bra efter omständigheterna, fridfullt. Men jag spelar bara upp allt igen och igen och det blir värre för varje gång. Maken är väldigt tacksam att jag gjorde det, det var ju "hans" hund även om hunden varit min också i de 5,5 år vi bott tillsammans. Och jag gjorde det bara för min mans skull, för att spara honom den uppgiften. Känns dessutom jobbigt att H måste undra var hans Didde är..

Ibland ramlar Isabella också utan att säga ett ljud, idag kom det lite tårar men hon var väldigt lätt-tröstad. Vi gick ner till stallet sen och hon gick raka vägen till morötterna och tog en sådan.

Jätte jobbigt med hunden, det är alltid jobbigt oavsett orsak. Men som du skrev tidigare lät det som att han var ganska gammal och började bli stel och svårt att hoppa in i bilen bl.a.. Så han kanske fick ett värdigt slut istället för att man sparar sitt djur lite för länge och det blir lidande för hunden.
Kram på dig!

Aj! Lilla Bellan :(

Iggy verkar inte påverkad av sin näsa idag. Igår var han gnällig och det är han väldigt sällan så jag misstänkte att det bultade bra i den. Han fick faktiskt en dos alvedon och då minskade gnället lite.

gårdagen var visst en dålig dag för många, skickar en kram till alla jag med.

Och man kan skriva ett brev även om man bor nära. jag är kass på att prata när jag mår dåligt det blir bara att jag gråter istället. Innan idag skulle sambon och A iväg en sväng och det sista jag hör är en kommentar om att bilen är stökig. Jag ringer honom men får inte ut vad jag vill utan han får ett sms av mig. Sen hann vi inte prata idag utan barnöron i närheten innan han åkte iväg i em till kompisar i andra huset.
Jag mår riktigt kass just nu, stressad av sjuka barn, hinner inte med hemma, hästen ja i stort sett allt. Sambon pikar ibland om att jag inte hinner med att hålla det vettigt i ordning hemma och kommentaren om bilen fick det att rinna över. Skrev precis hur jag känner det och frågade vad jag skulle prioritera ett super välstädat hem eller att ta hand om barnen?
Vetskapen att jag är hemma själv med barnen inatt gjorde inte humöret bättre.
Vi har en särskild ton mellan varandra och i vanliga fall tar jag inte illa upp för jag vet att han slger saker på ett burdust sätt ibland och det gör jag med. Just nu klarar jag inte av det och behöver få honom att förstå det.
Jag vet att jag skulle tagit upp detta med honom tidigare men på något sätt vill jag inte stressa honom pga hur jag mår, misstankarna att hans krampanfall var strssrelaterat gör att jag vill hålla fasaden uppe ännu mer. Vilket jag vet är fel egentligen.
......

Men du så får du försöka att inte känna och framförallt inte grubbla så mycket på det. Fast jag gjorde samma sak i nästan en månad efteråt när vi tog bort Chip. Ni gjorde rätt och det är inte att vara ett scum of the earth det är att vara en ansvarsfull hundägare. Kram på dig, det kommer kännas bättre snart. Fjuttiga ord just nu jag vet.

Här är en bild på mitt hår förresten, väldigt otvättat och väldigt ofixat :o

375252_10150491859727784_615567783_10684270_227744791_n.jpg

Det är nog lite mörkare brunt än du tänkt dig va?

Ja stackars Iggy, igen. Måste ha varit en hemsk upplevelse för honom för det gör ju verkligen asont att slå i näsan. Tur att alvedonen hjälpte! :)

Läckert hår du har, söta du :)

+ Michellan: joo jag försöker mässa de logiska argumenten fast just nu hjälper ingen logik. Tomhet. Det blir såklart bättre med tiden, så är det ju, the show must go on.

Väldigt snygg nyans på det lila! Precis som du säger så har jag tänkt mig en lite ljusare nyans på det bruna men den lila är helt klart tänkbar. Ska visa bilden till frisörmedisen så får hon ordna produkterna.

*kl*

Farsdag idag då! M får en ny plånbok och sedan så ska jag gå och ställa mig i köket och dra igång baket med tårta och muffins så fort frukosten är uppäten :)

Vi är generellt ganska dåliga på att fira sånahära dagar måste jag erkänna :o

Usch vad jag tycker synd om er :( Det är alltid lika fruktansvärt att skiljas från ett djur och jag blir så illa berörd när jag läser om andra som tvingas genomgå det eftersom jag vet att en dag är det min tur..
Jag satt hos mina föräldrar och grät förra veckan då deras (även min ju!) rotts var jättedålig.. Tänkte direkt på AKBs Douglas eftersom han hade lite sådana problem, eller ja han kunde inte lägga sig ner och hade så ont mage/rygg.
Veterinären sen kom fram till borelia.. Denna hund har borelia kroniskt alltid, konstigt nog visade förra veterinärbesöket noll i borelia-värde, vilket aldrig har hänt under hans 5,5 år hos oss. Men nu var det dags igen, ordentligt dessutom :( penicillin har han fått, menvi vet alla att det bara hjälper för stunden..

Jag tycker om att uppvakta på sådana här dagar, men i år firas tyvärr inte sambon.. Han åkte halv åtta i morse och skulle jaga, annars skulle jag gått upp och gjort scones och sådär, för det är det enda han önskar sig :D Vi har en ekonomiskt tuff månad och nästa likaså, så det enda vi handlar utöver det vanliga, är julklappar :(

Jobbigt med er hund också :(

Vi kommer också bara handla julklappar utöver det vanliga. Ekonomin har inte varit vad den borde sen bilen gick sönder i somras. Det släpar så förbannat när det blir stora utgifter men köket ska väl iaf vara avbetalt snart så då blir det lite lättare.

Jag gillar alla anledningar till att fira och ha kalas så idag är det full rulle! Sambon fick stort paket imorse (ny vinterjacka) med frukost på sängen vilket innebar nyponsoppa i sängen och på nya jackan. Sängfrukosten flyttades raskt ut till köket. :D Ture var som en torped.

Nu sover Ture som varit vaken sen fem och vi har snabbstädat lite och fixat i ordning Tures rum med lite hyllor osv. Han har fått en ny 90-säng!! Spjälsängen har han ju inte ens legat i och jag känner att den dag han ska sova i eget rum så är det skönt om han har en säng så man kan lägga sig hos honom.

Klockan tolv är det farsdagsmiddag hemma hos mina föräldrar och halv fem ska vi bjuda sambons föräldrar på farsdagskvällsmat här hos oss. Köper lite nybakat bröd och en färdig tårta så går det snabbt och smidigt.

Nån gång därimellan ska jag rida också. Tänker fasen passa på att rida när det är ljust på helgerna om det går. Men jag får ärligt erkänna att jag kanske inte hinner alls idag...

Vi ska förresten åka till USA över jul och det är sÅÅÅÅ skönt för då slipper man hetsen med julklappar här hemma, och väl där är det så roligt att handla och finns så mkt så billigt så då är det bara kul!

Någon som har spontantips på hur man sysselsätter Ture på flyget? Har börjat ladda hem lite appar till iphonen, vad tycker era barn är roligt? Ture är inte så van än men han klarar av en peekaboo-barn med djur som han gillar.

Vad avis jag blir! Jag hade också velat åka ifrån julen till USA. Vi tänkte göra det, men sambon är så flygrädd och vi ska till Toronto i februari, så jag valde att inte stå på mig. Bu. Nu blir det stress hemma istället, med mat och hur vi ska fira.

De gångerna vi har flugit med S så har appar inte varit någon idé, det har bara varit att springa upp och ned i gången som gäller. :crazy:

Vad härligt med USA, hade jag också kunnat tänka mig :)
Tips på appar till barn:
- Baby piano
- Skratch a sketch
- Talking Tom eller Gina the talking giraffe
- Pekbok
- Upptäcksresan
- Fischer price har nån app också med grejer för barn att göra.

Jag har själv ingen av dem men skrivit ner dem i anteckningar på telefonen för att nån gång bli färdig att lägga till dem :D Hoppas ni hittar någon populär app, det är så tacksamt för telefonen har man ju alltid tillgänglig, typ :)

Här hemma är Bamse i trollskogen på YouTube väldigt uppskattat! Men ska man flyga måste man ju ladda ner det till telefonen så fyll den med lite olika roliga barnfilmer om han brukar tycka om att titta på film!? Härligt med en resa över jul!

Här hemma kommer pappan i huset bara att firas med en Historia tidning och sen princesstårta till oss föräldrar. Fast har M vaknat tills den ska intas så kommer han säkert få ett hörn. :)

Annars så har vi varit på bamsegympa på fm. Jäklar va kul han tyckte det va, han fann sig direkt och bara sprang runt och tyckte att det va skitkul!! Roliga att hitta på något som är anpassat för dom små! :) Vart tyvärr inga kort eftersom jag inte har hittat sladden till kameran å är utan min älskade iPhone.

Just nu är det 6st anmälda till SS. Kom igen nu gott folk och anmäl er!! :)

Skicka PM med adress och vilka du köpt till tidigare + svaret på dessa tre:

1. Kategori(inom vilken kategori du önskar dig något)
2. Favoritfärg
3. Mjukt eller hårt

Läckert hår du har, söta du :)

och Modett, tack :love:

Modett: Min frisör fick inte riktigt till färgen så som jag ville, den var mycket blekare och rann ut efter någon tvätt bara. Så jag köpte färg genom min syster som jobbar på Shock. Den är väl inte direkt vårdande för håret men jag använder den inpackningen Ia tipsade om. Den är superbra, väldigt rosa dock så man måste använda handskar och se till att tvätta av golv/väggar direkt om man skulle skvätta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024