Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Här är min lille boxare :crazy:

299812_10150489676982784_615567783_10676417_451506110_n.jpg

379117_10150489709352784_615567783_10676456_1628194738_n.jpg

Aj, stackars liten :( Vad ont det måste ha gjort!

H skulle nog också få en del street cred just nu. Häromdagen skallade han bordet när han skulle böja sig fram och plocka upp en grej, så han har ett blåmärke på pannan. Och några rispor i tinningen och hårbotten från dagens incident.

Efter lite ikappläsande så har jag lite kramar att dela ut:

Modett: En jättekram till dig! Förstår att det är supertungt för er därhemma nu! :(

Emmah: Peppkram till dig :banana:

viv: Egentligen en lång kram till stackars Iggy! Hoppas allt är helt i näsan!

cyllene: Hoppas du får sova ikapp och att dina fogar slutar spöka snart! Kram på dig!

Äh vafan! KRAM på er alla! Alla behöver en äkta cyber-kram ibland! :laugh::bump:

Idag klockan 11:11 ringde jag sambon på jobbet och frågade om han ville gifta sig med mig :laugh:

:laugh:Han uppfattade inte riktigt frågan då han hade rätt rörigt och mycket ljud omkring sig. Och bara ööh..va??
Och jag frågade igen. Han svarade med att han skulle fundera på saken :grin:
Vi är förvisso förlovade sen 2005, men inget prat om giftemål så jättemycket.
Men nu menade jag allvar med frågan. Lite halvtrist över telefonen iaf, men jag tyckte det skulle vara kul att göra nåt det klockslaget, det datumet.

Hoppas han säger ja! :laugh:

Själv befann jag mig på BB återbesök, så jag var i rätt hus iaf, även om den rätta platsen var 6 våningar ner, på förlossningen. ;) Men jag är så glad över ha min lilla kille här, så datumet spelar ingen roll. :love:

Det är en Albin! Till och med jag såg att det inte var någon Valter, utan faktiskt en Albin. :cool: Men i andranamn får han heta Valter iaf. :)

Vi träffade en väldigt förstående bm som tog mina amningsproblem på allvar. Hon gav mig tips och skuldbela mig ingenting och hon sa även till min man att stötta mig vad jag än beslutade mig för. Jag tänker inte ge upp än, men han har fått lite ersättning igår och idag för att jag ska få vila bröstvårtorna lite.

Klart att det är en Albin, det syns ju lång väg :D

Hur går det annars? Har ni hunnit landa i att ni är 4 nu?
Jag tyckte det var helskumt i början.

Meh vilket tråkmåns, förstod han inte att det var viktigt att du skulle få svar på minuten liksom! :D Säger jag som gifte mig 080808 dock 16.00 :p

Nu så sitter jag äntligen vid en dator och har tid att skriva. Känns mig lite smått handikappad utan mig älskade iPhone. Men hoppas på att den blir bra hos doktorn. Blir den det inte så spelar det inte så stor roll för kommer hem en vit fin 4s till mig om 4veckor!! :o :)

Modett: Fy va tragiskt. Jobbigt att beslutet behövde komma så fort och att H blev biten. :( Tur att han är liten och förhoppningsvis inte kommer minnas det hela så han slipper bli hundrädd. Stor kram till er alla!!!

viv: Men FYY vilken smäll han gjorde. Stackars stackars Iggy, hoppas allt är helt i näsan! Många kramar till Er också för jag tror nog det gör lika ont i ditt mammahjärta som i hans näsa!

Akb: Ohhh hoppas han säger ja!! Eller han måste annars får han bukemaffian efter sig :devil: ;) Jag själv vill gifta mig så gärna nu att jag snart spricker. Måste bara få sambon att förstå att jag vill senast göra det om ett år. Inte om 2-4år som han tycker. Dessa karlar *muttrar*

Oregano: Klart det är en liten Albin! En väldigt söt Albin är det också må jag säga! Det är jätte fint namn det också! Vi får väll se vad som tittar ut här, just nu känns inget namn rätt som det gjorde när jag hörde namnet Milton första gången!

Så det va nog allt tror jag?!?

Jag vill försöka få in i sambon att 121110 är det finfint datum men han tycker bara sånt är störtlöjligt. :mad: :grin:

Tack, vi här inne vet ju vad det handlar om och hur det känns när ett djur måste lämna oss även om ord inte kan beskriva det. Det gör ont i näsan och ögonen så jag hoppas att jag kan sluta gråta snart. Eller ta en paus till imorgon åtminstone.

Ångrar mig deluxe. Därför kändes det viktigt att agera snabbt tidigare, när händelsen var i riktigt färskt minne. Nu känns det som att kanske kunde det ha gått ändå, om vi bara hållit koll i fortsättningen.

Har funderat förr över om det är bättre att djuren är sjuka ett tag så att man kan förbereda sig mentalt eller att det går väldigt snabbt. Hade tidigare bara testat det förstnämnda och kan nu säga att jag ändå föredrar det. För egen räkning, alltså. Nu är allt så extremt obearbetat. Fast för hans del var det kanske bättre att slippa vara sjuk. Inte var han helt fräsch i bakdelen, gamla gubben, fastän han for runt som om han vore 4 bast. Men inte riktigt dålig heller.

Kommer sakna min vakthund som följde mig ut på kvällarna när det var mörkt och läskigt för att släcka överallt :cry:

Det verkade inte som att han blev rädd, senare låg D som vanligt parkerad vid H och allt såg ut som vanligt. Fast det var det ju inte..

Skönt det iaf! Nej det finns verkligen inte ord nog för att beskriva den sorg man känner. Men det går inte att ha 100% koll HELA tiden. Spec inte sen när ni båda börjar jobba och ni kommer hem och är trötta och det ska lagas mat och H härjar runt. Ni gjorde det bästa och som du säger han började bli krasslig i bakdelen och nu slapp han lida över att bli gammal men ha viljan att vara ung.

Åh, en stor kram till dig. Det var ett tung beslut som du var tvungen att ta. Rätt beslut tycker jag, men det är bara hur ni känner som betyder nått. Vi har ju sagt det många gånger här inne, det är inte ok att djuren biter barnen.

Cyllene: Hoppas att du åkte iväg till någon och sov nu. Ture klarar sig! Han har ju en pappa också ;)

AKB: Jag håller tummarna för att han tar sitt förnuft till fånga. Kul idé :)

Aneka: Jag har också en sambo som tycker att allt sånt där med datum är skitlöjligt. haha, de är nog allt ett eget släkte killar .

Åh vad fint med Albin :love:
Det ville jag ju att min Sam skulle heta, men C´s bästa kompis heter Albin så det kändes lite konstigt. Jättefint namn!

Men, åh, jag glömde ju.. Stackars stackars Iggy. :cry:
Hoppas att han kryar på sig ordentligt och inte får allt för ont i natt när han skall sova.

Här är min lille boxare :crazy:

299812_10150489676982784_615567783_10676417_451506110_n.jpg

379117_10150489709352784_615567783_10676456_1628194738_n.jpg

Men lilla Iggy då :( jajaaaaj som Theo skulle sagt.

Macken och Oregano
Tack även för era kloka ord. Har sagt det förr med det är värt att sägas ige , ni är så underbara att ha!

Kram på dig också AKB och hoppas han säger JA!

Nu ska jag dricka upp min alkoholfria öl jag köpte vid kvällens impulsbesök i stan med mamma, lillebror, lillasyster och Theo!

Klart att det är en Albin, det syns ju lång väg :D

Hur går det annars? Har ni hunnit landa i att ni är 4 nu?
Jag tyckte det var helskumt i början.

Jo, det är helskumt! :D Men framförallt jobbigt/oroligt/läskigt att inte kunna lämna Albin i en sekund på golvet ens om Vilgot är lös. Han är jättesnäll och vill pussa och klappa på Albin, men omdömet finns ju inte alls. :crazy: Undra hur länge det kommer att vara så...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar