Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

+ Lottch

Fyyy vad jag är avis på er, jag vill oxå till Globen :cry:
Men det finns inte en chans i världen att det går just nu, dessutom är det inte riktigt så lämpligt med en vild Mikaela ;)

kl

Idag var första dagen som det inte blev gråt vid dagislämning :bump::banana:
Det har tagit bara sådär 2½ månad med 3d/vecka...

+ Modett, Vad härligt att de säger som de heter :) Förstår verkligen inte var S har fått sitt ifrån, hihi..
Han går runt och säger "Ninne okkå, Ninne okkå" ifall Casper har fått nått som han också vill ha. Eller "Ninne sitta hääääär" om han vill sitta där någon annan sitter. Det är rätt så sött iaf.

Lottch, ja, det finns ju så MYCKET som man behöver när man väl kommer till Globen, massor med saker som man inte ens tänkt på tidigare ;)

Milton har inte börjat säga sitt namn än, inte ens försökt. Den enda två ordsmening han säger är -titta där. Men det kommer väll så småningom är inte direkt orolig. Dock snackar han fortfarande en massa gojja. Han tittar seriöst på en och säger typ -dodidaatadoo didatoo, svarar man då - jassaå eller jaha då säger han -mmm å nickar. Skulle vara kul och veta vad han menar när han försöker berätta något så intressant. :)

W_I: Va härligt att hon inte blev ledsen idag. Ni behövde inte köra 3t/dag så länge va? Ska bli kul att se hur det går för oss att lämna i morgon nu när han fått smälta första veckan över helgen. Förra veckan vart det det ledset ansikte 2dagar av 4.

*kl*

Inatt tror jag att Milton har sovit ikapp veckans minimala sömn. 10 över 9 klev vi upp. Jag vaknade dock vid 7 men kunde iaf ligga kvar och dra mig/halv slumra tills vi behövde gå upp! :) Känner mig som en ny människa nu efter två dagar med bra sömn! :)

Jag och sambon har värsta lyxen, barnvakt hela dagen och en heldag på globen med två av våra bästa vänner. :love: jag håller tummarna för att mitt illamående ska ha gått över bara... :)

Skönt att det verkar gå åt rätt väg på dagis! Jag tyckte lämningarna de två första veckorna var hemska när S grät, jag hade varit knäckt efter 2 månader.

Men eller hur? Fast jag ska ju, peppar peppar, ha föl i vår så den behöver säkert ha en massa prylar, S ponnyer behöver ju sadel, träns, bett, benskydd osv. Lilla B behöver säkert ett fjärde par skydd till och transportskydd... Jag behöver verkligen allt. :angel:

Har tvingat sambon till att han ska tömma sin stora jobbil, en vw transporter, så att vi ska få plats med all shopping. Förstår inte varför han såg så blek ut då?

Jag som knappt hade en enda sammandragning med M förens sista dagen/dagarna(minns inte riktigt) sitter nu här varje kväll med en massa sammandragningar tätt tätt. Det är lite småjobbigt. Men som andra så tar jag det verkligen inte som att mini kommer att titta ut i förtid, snarare som att jag kommer gå över 2v för att det aldrig kommer igång på riktigt ist. Bara en månad kvar nu...
Sammandragningar är jobbiga. Såna hade ju jag nästan halva tiden, men de ökade i antal sista veckan. Men vad förvärkar är, har jag fortfarande ingen aning om. Jag kände ingenting innan det satte igång. Eller jo, jag blev ganska lös i magen, trots järntabletter varje dag, några dagar innan. :o

Jag håller alla tummar jag har för att mini ska komma ut föra bf! :banana:

Jag blev lite nojjig igår för till slut spännde det så mkt och känndes som det trycktes neråt väldigt mkt att det ömmade lite längst ner i magen, men gick och kissade så försvann den känslan sen. Ja vi får hoppas att Mini vill titta ut innan. Bf vart ju endå flyttade en vecka framåt vid UL så att behöva gå till januari hoppas jag att få slippa. :)

Någon mer som har ett barn som inte gillar att bli smutsig om fingrarna?
Om han råkar få en smula eller nån liten skalbit på fingret så ska man genast borsta bort det, han kan inte fortsätta med den han tänkte göra. I sandlådan så petade han lite och sen skulle man borsta bort sanden, sen upprepades det gång på gång. Han vill röra sanden men tycker inte om när den fastnar på händerna. När han skulle få måla på dagis så skulle man bara torka bort färgen från fingrarna hela tiden så när vi skulle testa att göra ett handavtryck så bröt han ihop och grinade hysteriskt när vi la hela handen i färg. :o Givetvis så tror jag att det kommer att växa bort men ska inte barn gilla att grisa ner sig? Han kan äta mat med händerna men blir det för kladdigt så vill han att man torkar av handen åt honom. Någon mer som har det såhär?

Min sambos bror var så när han var liten och är så fortfarande. :D Han satt också och tog bort sanden från fingrarna i sandlådan och hade väldigt svårt för att smutsa ned sig.

Ju mer jag läser här desto mer fascinerad blir jag över hur olika barn beter sig. Det är verkligen härligt. :)

+ Aneka Jo, verkligen jätte skönt att det går bättre och bättre på dagis :) Var bara 2-3veckor som hon gick 3h/dag hela veckorna.

Lyxigt för er :D
Sambon som är totalt ointresserad av hästar vill ju ändå gärna följa med så då blir det ju både dyrare och så måste M följa med iom att vi inte har någon barnvakt och att det aldrig skulle funka med henne heller...
Jag vill ju inte dit för att handla (har ju ingen häst :()
Jag är så nördig att jag gillar att kolla in transporter, foder, inredningar och sånt... drömma lite :angel:
har varit där en gång o det är ju så mysigt att bara gå omkring på mässan och se på lite shower ;) Dessutom är det ju första advent så hela sthlm blir ju så mysigt på något vis ;)
jaja, avis som bara den är jag på er som ska dit iaf ;)

Senast ändrad:

Vilgot är precis likadan. Vill inte bli smutsig och vill torka händerna om det blir för mycket kladd under måltiden. Han brås väl på sin mamma :D jag avskyr kladd och klibb!

Åh vad jag ibland önskar att min C var ett sådant barn.
Herregud, ungen älskar ju att kladda. I helgen var vi ute och mockade rent vindskyddet, och lade in lite halm. Tror ni inte att ungen halvt om halvt ligger ner i den värsta gyttjan och leker? Hans sprillans nya fodrade galonbyxor var bruna (svarta när jag satte på dem) både på ut OCH insida. Hela han var ett lerbad. Jisses alltså :D

Hihi, ja men det kanske är dax att fundera på namnbyte..? :D Vad duktig han verkar vara på att prata som fixar såna meningar :) H har börjat sniffa på tvåordsmeningar, sa "hej kisse" igår.

Jag är ocskå avundsjuk! Har varit i Skandinavium x antal gånger, men aldrig Globen tyvärr, vilket jag vill jättegärna. Men det får bli ett annat år, nör vi har tid och råd med det :D

kl
Doris, Milton är likadan - älskar kladd och har inga problem med att skita ner sig, tyvärr :D Det går väl över med åldern hoppas jag ;)

*kl*
Oscar är fortfarande väldigt fåordig. Mat, kaka, mamma, pappa (mamma och pappa kan han sitta och säga för sig själv när han gör nåt annat, sällan det är riktat mot oss) Hundarnas namn och ena hästens namn håller han koll på med. Annars gör han mest ljud, jamar när han ser en katt, råmar när han sert kor och vovvar när han ser en hund. (muu gäller ofta för fåren med :D)
Annars så verkar han förstå det mesta man säger till honom och skakar eller nickar på huvudet när han får frågor.

Han äter fortfarande som en mygga, men eftersom han ändå växer, skiter och mår bra så får han nog i sig tillräckligt.

M pratar nästan inte alls, kan gör djurljud om vi frågar "vad säger hästen/katten/kossan?" säger mamma och pappa, ja, nääää.
mat/dryck så gör hon smackljud och sen har hon sina egna läten/ljud när hon pratar i "telefon" eller leker...
Annars så äter hon som en häst verkligen och har ju gjort så nästan hela tiden, fattar verkligen inte vart hon gör av med all mat ;) tror inte hon väger mycket mer än 10-11kg får se på onsdag då vi har 18månaderskoll :)

Jag å min ena storasyster hade tänkt åka ner till Globen men insåg att det skulle bli lite dyrt även om vi kunde bo hos moster i Uppsala. Sen kände väl jag just då att shopping för min del inte var så aktuellt, men det har det ju blivit ändring på. Eller ja egentligen inte, Berra verkar kunna ha alla täcken, skydd, träns o dyl som jag hade till Frans :bow:

Lillsyrran dit med Körkommiténs ungdomssektion.

Theo säger inte sitt namn, är bara "mim" (min), han gillar att kladda men tycker ändå inte om att vara kladdig.

På tisdag ska jag och kolla på ett uthus att placera köket i :D. Så det blir ett fristående hus. Smidigare med alla tillstånd på det sättet. :banana:

Åh vad roligt, har du startat eget än?

Innan jag blev gravid så kunde jag lätt hoppa över frukosten utan att det gjorde mig särskilt mkt. Men sen jag blev gravid och därefter amning och nu är mamma så MÅSTE jag äta frukost för att inte bli en svimfärdig och otrevlig individ. Jag tycker det är lite jobbigt att jag måste vara så noga med mattiderna nu från att ha varit en person som lätt bara behövde äta engång alt. bara levde på nån macka på hela dagen.

Hotellfrukost kan jag också vräka i mig hur mkt som helst! :d

Jag var jätte känslig för blodsockerfall under graviditeten men nu är jag inte särskilt känslig längre utan gått tillbaka till att kunna ignorerar hungern om jag vill. Däremot har jag bra och dåliga dagar har jag märkt beroende på var jag är i menscykeln. När det närmar sig mens är jag värre och blir skakig när blodsockret sjunker men jag mår i alla fall inte dåligt mer än skakig.

*kl*
Vad kallar era barn sig själva??
Samuel här hemma kallar sig själv för Ninne, hahaha, vet inte vad han har fått det ifrån :D

Ingenting vad jag vet.

Nja.... Alltså firman finns, den ligger under min mans firma. Men det är alla tillstånd från kommunen som inväntas.

Jag ska leverera smakprov till en eventuell kund imorgon. Så nu gäller det att få allt klart.....:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 067
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar