Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Då kan jag beställa tårta av dig när killarna fyller år! :idea:

Sitter här och väntar på att min pappa ska komma. Han hade tennismatch igår och kunde inte följa med mamma hit och hälsa på Albin. Det blev så långtråkigt. Albin somnade om efter mat och blöjbyte och maken och Vilgot blev hastigt och lustigt inbjuden på pappafika hos grannarna.

Vad roligt och spännande! :)
Jag kan bli din stående kund på lakrits och polka biscottis :d :angel:

Låter bra det :D

Jag har gjort äppel-, blåbär- och chokladmuffins till morgondagen. Dessutom fyller min man är imorgon, så en päron och after eight- tårta står halvfärdig på altanen som han ska ha med till jobbet. Den ska täckas och dekoreras ikväll.

I lördags och söndags firade vi honom och åt hallontårta.

Ibland blir det lite mycket :angel:

Du är så duktig så, jag avundas ditt engagemang :) Jag blev helt slut av en tårta och en sats muffins igår ;) :o

Då återkommer jag i april med beställning! :D

Nu börjar jag bli less... Pappa har fortfarande inte kommit och V + make är fortfarande hos grannen. Albin ligger på sin fårskinnsfäll från Gotland och snusar. Han sover verkligen heeela dagen och är sen vaken från kvällen till efter midnatt och tycker att mamma är jättetråkig som vill sova själv då. :p

En liten nattsuddare tydligen :)

*kl*
mitt första inlägg från min lilla fån och det går inget vidare faktiskt :o

(sitter vid datorn igen)
Jag vet inte, rutan som man skriver i blev jätte stor och det kändes allmänt krångligt faktiskt :o Sedan har jag inte alls samma flyt utan i huvudet tänker jag ungefär som när man var liten och skulle lära sig läsa. Jag.....heter......Michellan.....och.....jag......är.....lite......korkad.....jag :o
Fast det flyter på när jag skriver men inte i hjärnan.

Du kommer lära dig, måste bara få in tekniken :) Men jag håller med om att det är enklare att skriva på datorn. Man får en bättre överblick på datorn.

Just nu ligger min lilla tjej på mitt bröst och håller på å somnar. Hon är lite halvkrasslig och jag är helkrasslig, har bihåleinflammation och fick massa massa penicillin idag. Tyvärr måste jag jobba. November och december är våra två värsta månader. Och om jag vill ha min relativt lättförtjänade bonus så är det bara att jobba på :)

Tuvan pratar inte så mkt. Hon säger vooooov till hundar, blääää till får och muuu till kor. Igår sa hon Tuva för första gången, annars brukar hon säga Uva. Hennes kompis Jenna 2 år kallar henne Tuuula, så söt :) Hon är iofs ganska lik Milton där hon kan sitta pch prata med en om saker som man kanske borde förstå. Typ som i Comhem-reklamen :)

Det är en vanesak. ;) Vår dator är ytterst sällan påslagen nuförtiden. Nästan bara då jag ska betala räkningar eller göra nåt där det krävs bankID. Men även sånt går ju att fixa med telefonen/iPad nu, har bara inte orkat fixa det. Fast jag föredrar nog ändå datorn (större skärm) vid såna tillfällen.

*kl*

Ikväll och fram till kl 09.30 imorgon är sista chansen att anmäla sig till Secret Santa! Så har du inte gjort det gör det NU! :)
Imorgon blir det utlottning!

Kl

Dagens Depp
Jag vill inte vara en ansvarsfull djurägare. Jag vill vara en djurägare PUNKT. Och jag vill aldrig mer göra det rätta när det rätta gör så ont.

Egentligen var jag en rätt kass matte till D, han var så hyper till skillnad från min andra änglahund som gick bort i februari. Hon var en äkta tjuren Ferdinand Mysboll. Men token lämnar ett så stort tomrum. Allt eftersom kommer han såklart att blekna i de dagliga rutinerna fast även det känns jobbigt. Allt känns jobbigt.

Haha jag vet inte jag, kommer jag verkligen vänja mig... nja. Jag gillar ju min dator :p
Tycker apparna som jag har laddat hem är bra, de är lätta och så men buke känns bara krångligt. Tycker det är svårt att få in det så att det är lätt att läsa och för att kunna klicka på en länk måste jag förstora JÄTTE mycket. Gud så omodern jag låter men jag har ju bara haft den ett dygn. Har surfat på pappas ipad och den är jag riktigt avundsjuk på, det är ju eg en ipad jag vill ha. Fast denna iphone kostade ju gratis :angel:

Jag får försöka några gånger till, jag lär väl natta Bellan flera gånger förmodar jag! :D

Usch bihåleinflammation det hade jag också nu i höstas, vad vidrigt :crazy: Sedan sållar nog Isabella in bland barnen som pratar gojja, gud vad munnen går och sedan är det ett och annat riktigt ord inklämt bland ljuden.

Oregano: Hade jag haft en ipad hade jag nog inte klagat lika mycket det är ju en anings skillnad på skärmstorlek ;) :p

men vännen :( skickar över lite kramar till dig!
Har ni fler hundar eller är det "bara" katterna kvar nu?

*kl*

Ikväll och fram till kl 09.30 imorgon är sista chansen att anmäla sig till Secret Santa! Så har du inte gjort det gör det NU! :)
Imorgon blir det utlottning!

Måste bara kolla så mitt PM kom iväg, kan inte hitta det bland mina skickade.
:laugh:

Kram från mig! Det kommer bli bättre, men det hjälper ju inte nu... Jag tycker iaf att det var rätt beslut... Även om det inte gör det hela mindre jobbigt... Kram

Jag skriver nästan bara från min iPhone, det är nog en vanesak. Har du provat att dubbelklicka på rutan när du skriver? Jag tycker att den brukar anpassa sig bättre så. :)

@modett: Fy, jag lider verkligen med dig. :cry:

*kl*
är, återigen, så less. Minns knappt hur det känns att kunna äta längre.

Min fina lilla B har fått sånna problem med sin mage, igen. Blir det inte bättre efter de åtgärder vi ska pröva nu, så lutar det åt en gastropi på stackarn, vilket inte är helt billigt heller. Bu. Är så less just nu.

Selma mår också dåligt, hon var feberfri imorse, men varm igen på kvällen. :( vet inte riktigt vad jag ska göra. Hon har ju inte jättehög temp heller. 37.0 på morgonen och 38.1 på kvällen.

Tänk vad mycket lättare livet vore om hästar och småbarn kunde uttrycka precis vad de kände. Ibland iaf, skulle inte vilja höra alla fel jag gör från hästen. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar