Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Det tycker jag också! Är så smidigt att kunna gilla något när en kommentar känns överflödig!

Hmm, nu provar jag igen från fånet men jag vet inte om det hjälpte att dubbelklicka? Äsch vad omodern jag känner mig :o fast lite kul känns det ändå för nu kan jag surfa på lunchen :idea: perfekt ju med min 10h dag imorgon!

Tycker så synd om dig med ditt illamående. Fick du inget utskrivet av BM?

Äh, det är bara bra att du känner dig omodern.. då är jag inte ensam :D
Jag försökte 1 gång att surfa från sambons iphån.. men efter x antal feltryck så gav jag upp. Sur som ättika. Skitgrej!!
Sen kom han hemdragandes med en padda. Suck tänkte jag å fnös.. Men när jag provat den några gånger (och fått vägledning om hur den funkar :angel:) så har jag faktiskt blivit vän med den och använder den nu dagligen.

Men skall jag bukesurfa, eller maila, eller göra bankärenden osv då är det uteslutande laptopen som gäller. Den är bara bäst :love: hahaha.

Bara katterna (och hästarna förstås). Och det blir extra tomt tror jag, eftersom jag vet att vi inte kommer skaffa ny hund på bra länge. Det funkar inte när vi båda ska jobba heltid, och ha så långt hem att vi inte kan åka hem över lunchen. På så vis var det "bra" att D fick somna nu, för nog bekymrade vi oss över hur det skulle bli efter jul. Det är ju inte lagligt att ha hund i bilen på dagarna fast det skulle ju av nöd ha blivit någon lösning där maken smög in D på sitt kontor och varvade med att låta honom sova i bilen under möten och liknande. Föga optimalt, men vad gör man. Den griniga gamle gubben hade aldrig gått att ha på hunddagis, då hade han stressat sig till vansinne.

Såå, ny hund blir alltså tidigast när H är så pass stor att han åker hem själv efter skolan och kan rasta. Själv vet jag att jag ganska tidigt fixade att gå hem och rasta hunden/äta mellis/roa mig tills morsan kom hem men nog måste jag väl ha gått i 3:an åtminstone..? Dvs 8-9 år. Om vi inte kan hitta en hurtig pensionär i byn som vill dryga ut pensionen med att gå en hundprommis varje dag?! :idea: Fast då måste det nog vara något mindre och lugnare än en dobermann..

Jaja, ni är så underbara hela bunten som finns här och bara förstår vad det handlar om :love:

Mmm, det blir tomt hemma särskilt när en hund försvinner eftersom de märks mkt mer än katterna (även om det givetvis blir tomt utan dem också).
Man får ha fritids till åk3 så jag var 10 när jag började gå hem från skolan själv. Det är ett tag kvar tills dess oavsett när H börjar gå hem själv.

Jag är nog pinsamt omodern för min låga ålder menmen jag överlever väl det här också. Nu har jag skrivit 4 inlägg från min fån :)

Alltid lika härligt när min 65-årige hovslagare kommer. Han har alltid nån ny pryl att showa med :D Han skröt nåt väldans med sin pad när den va ny. Han fixade fram den innan den knappt kommit ut på marknaden. Och jag frågade gravallvarligt om det där stora va en jättemobil :D

Ja men precis, oavsett så är det lång tid och många år bort. Pratade med plast-svärmor i helgen (som är äkta hundfreak och haft x antal hundar genom åren) och hennes yngste/makens "mellanbror" började åka hem och rasta mm redan när han var 7 år. Fast han är också, även idag, en väldigt lugn och trygg person och kan tänka mig att han var ordentligt lillgammal.

Nu måste jag masa mig ut och ta in hästarna, tänk att det kan vara så jobbigt att gå den lilla biten ;)

Jag har ju ingen iPhone men en SE Arc och jag läser ibland på buke men det är inte ofta jag skriver på den, tycker det är jobbigt ;)
Just nu sitter jag fick med den för sambon har stängt av laptopen ;)
Mobilen funkar för att gå in o läsa ibland men är det många i långa inlägg tycker jag det blir drygt att läsa på så liten skärm, en platta dock står högt på önskelistan :)

Det beror på hur resan går till :p

Skämt och sidor...
Hittills har mina tårtor bara rest ca 30 minuter i bil och överlevt :D

Men annars kan jag tipsa om Stockholms tårtor....

Jo, visst fick jag piller utskrivet, men jag har tappat körkortet och det nya har inte kommit och mitt pass har gått ut så jag kan inte hämta ut det, haha, det är så sjukt störande. Funderar på att be min bror skriva ut det på min sambo istället...

Jag fattar heller inte hur jag orkar..... Nu ska jag försöka slita barnen från tomtens lärling och packa in oss i bilen för att åka till Örebro och kolla på boden....

Jag gillar inte heller att surfa från makens iphone, men plattan gillar jag. Men ska jag skriva på den så krävs det att jag har den liggandes så att jag kan skriva typ som på vanligt tangentbord.

Jasså du kommer till våra trakter utan att säga något ;)
Hoppas boden är passande och att.köksdemonteringen igår gick bra :)

Jag är nog pinsamt omodern för min låga ålder menmen jag överlever väl det här också. Nu har jag skrivit 4 inlägg från min fån :)

Haha, vad rolig du är! ;) iPhone och iPad används vid olika tillfällen. iPaden är bra när man sitter i soffan eller vid ett bord. I sängen funkar inte iPad, utan där är det uteslutande iPhone som gäller.

Sitter och matar Albin medan maken går med Vilgot till dagis. När vi är klara ska vi åka till shoppingcentret och köpa lite saker som vi behöver. Hoppas lillemannen gillar affärer! :D

*kl*

Här är vi hemma och sjuka idag. Blir en mysdag i soffan.

Alicia kan verkligen massor med ord nu men har inte börjat lägga ihop dem än.

Alicia tittar inte så mycket på tv, förutom på reklam. Har inte fått kläm på vad hon gillar riktigt. Vad gillar era barn? Skulle vilja köpa några filmer men vet inte vad. Alla Astrid Lindgren filmer står på listan men sen då?

Kommer era barn få adventskalder? Sonen får ju så jag undrar om inte liten oxå ska få... Har paketkalender till sonen. Det får nog bli något liknande till henne.

Jo, visst fick jag piller utskrivet, men jag har tappat körkortet och det nya har inte kommit och mitt pass har gått ut så jag kan inte hämta ut det, haha, det är så sjukt störande. Funderar på att be min bror skriva ut det på min sambo istället...

Där har faktiskt jag och min sambo vart rätt "vuxna" och organiserade för en gångsskull. Vi har lämnat in en fullmakt på apoteket så jag får hämta ut hans mediciner och han får hämta ut mina! Nu hjälper ju inte det dig direkt eftersom jag har för mig att man måste kunna visa leg. vid "registreringen", men sen, när du har alla handlingar i ordning. Jag tycker det är bra, ffa eftersom jag sällan är i stan nu när jag inte jobbar och något apotek här ute på vischan kan vi ju bara drömma om :D

Kl

Dagens Depp
Jag vill inte vara en ansvarsfull djurägare. Jag vill vara en djurägare PUNKT. Och jag vill aldrig mer göra det rätta när det rätta gör så ont.

Egentligen var jag en rätt kass matte till D, han var så hyper till skillnad från min andra änglahund som gick bort i februari. Hon var en äkta tjuren Ferdinand Mysboll. Men token lämnar ett så stort tomrum. Allt eftersom kommer han såklart att blekna i de dagliga rutinerna fast även det känns jobbigt. Allt känns jobbigt.

Vet inte vad jag ska skriva. Men detta är ju tyvärr den mörka baksidan med att ha djur. Dom skänker oss så mycket glädje när dom väl finns där, men så en dag kommer vi tvingas fatta ett beslut som gör mest ont för oss själva, att låta djuren lämna oss och gå vidare. Jag må låta grym nu men en hund som bitit en människa har bitit en gång för mycket och du fattade rätt beslut där. Som du skrev så är det lika bra att ta tag i saken när man har den i färskt minne, hade ni bara låtit det gå så kanske det hänt igen och gjort ännu större skada.

*kram*

Är själv lite smått "anti" mot sambons broder och deras familj som tjuras med att låta ena deras hund leva. H*n är inte överförtjust i barn (må väl vara) och har dessutom rätt ont i sin bakdel. Nu umgås inte hunden och Theo så väldigt mycket men dom gånger det händer så måste man hela tiden vara på sin vakt. Hunden är visserligen rätt "klok" och går undan från Theo. Men den dagen Theo är snabbare än hunden....:crazy: Men måste ge en eloge till svägerskan som väldigt tydligt markerar för alla med barn hur det ligger till och verkligen gör sitt för att undvika en olycka :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar