Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Men fy! En gång är väl överkomligt men två gånger är rikigt illa. Nu borde de ju ha extrakoll. O så över ärret? Där hon antagligen är lite extra känsligt. Stackars liten.

Det är förjävligt faktiskt, blir så irriterad på personalen. Finns ju inget jag kan göra heller, eller kan jag det?

Efter andra gången och med ett sådant svar av personalen skulle jag kontaktat deras chef :mad:

Det hade jag också gjort, särskilt efter det svaret... :crazy: Stackars lilla Bellan. :(

kl

Vi hade en otrevlig upplevelse idag... Närkontakt med en älg!
Var på väg hem hem från dagis, sambon körde och det springer upp två älgar på vägen. Sambon ställer sig på bromsen och när vi är nästan helt stilla far älgen rakt över huven på bilen :eek:
Blev någon liten bubbla i skärmen och en spricka i lacken på huven samt en lång men inte så djup reva över nästan hala huven. Som tur va inget värre så det får vara som det är.
Älgen lyckades typ hoppa över huven och glida så vi hade verkligen tur... Det ironiska är att vi på vägen till dagis satt och diskuterade just vilt på vägarna eftersom det är väldigt ovant för oss... Ett sammanträffande vi gärna klarat oss utan! :crazy:

Grattis till lille V(alter) fina du, vad underbart att höra!! Och nu slipper du äntligen graviditeten och kan mysa bebis för fullt! KRAM!

Vilken tur i oturen ni hade! Tur att han hann stanna annars hade det kunna slutat illa.

Läskigt W_I :crazy: en av mina stora rädslor att möta en älg på vägen. Har bara mött dem i väggrenen och det är tillräckligt för att få hjärtat i halsgropen!

Även min S har blivit biten..
Måndag = på armen,
Tisdag = på andra armen
idag = på ryggen :(
Personalens svar är att de "tyvärr" varit för långt ifrån, de har sett och sprungit fram men inte hunnit innan det blev bitet.
Jag har sett till att de skrivit tillbudsrapporter på det som hänt. Men sen går det nog inte att göra så mycket mer är jag rädd.. S är inte rädd för det här barnet (ja, samma barn varje gång) och de leker jättebra ihop. Små barn har ju en tendens att agera med handling om deras ord inte räcker till, och det är precis vad som händer i dessa fall. Jag kan inte bli arg på det andra barnet, eller på hans föräldrar, men lite besviken är jag allt på personalen. Men jag vet samtidigt att de gör allt de kan. Svårt läge.. Vad göra nu liksom?

Usch stackars S :( Ja idag blev det ju ett bett i sidan som sagt på Bellan och jag måste säga att det känns bättre än det i pannan och det kan väl bero på att det här ser jag inte. Räkna tänderna kan man däremot göra på märket.
Jag vet att det här barnet som biter Bellan inte är elakt, barnet är tvärtom lite för kärvänlig och det slår över till bett istället för pussar. Ibland leker de tydligen ihop och nästa gång blir Isabella arg (?) om barnet kommer för nära. Så ja vad gör man? De påstår att det blir bättre när de kan prata med varandra.

Hon vill inte vara i stor grupp och tycker det är jobbigt när de blir många. Ibland vill hon sitta själv i en tvåsitssoffa och blir arg om det kommer andra barn som vill sitta där med henne :o Pegagogen jag pratade med idag sa att Bellan är väldigt väldigt omtyckt av de andra barnen men det uppskattas inte från fröken här hemma.

Har Bellan samma problem som min S kanske?
Pratade med en av pedagogerna idag faktiskt om det.. Han är ju så "liten och söt" så när det var mixad avdelning så ville alla andra barnen krama, gosa, pussa och bära (!) på S. De såg honom som en docka typ :crazy:. Men som vi pratade om idag, var att det hade blivit mycket bättre nu när det bara var en ren småbarnsavdelning och det var så få barn. Nu får han tid och plats att vara lite ensam om han vill, och får själva komma fram om han vill umgås. Innan var det ju så att de andra gick efter honom hela hela tiden.

(självklart fick aldrig något av de andra barnen bära honom.)

Ja det är väl något liknande problem antar jag men Isabella har ju gått på småbarnsavdelning hela tiden. Äldsta är född 0909 och yngsta är född 1008 och hon har väl 4 st barn som är yngre än henne. Tycker inte Isabella utmärker sig på något sätt utseendemässigt mer än att hon är den enda som är blond OCH lockig, så jag förstår inte varför de är så "besatta" av henne. Hon är liten men inte minst.
Ska det vara hennes lugn kanske som lockar? Hon är ju lugnast av alla barnen så hon kanske blir "mysig" av den anledningen?

Lite jobbigt är det iaf eftersom hon inte uppskattar uppmärksamheten. Idag och imorgon är de halva gruppen som målar och resten är ute.

Tack än en gång för alla grattis! :love: Nu har vi landat i soffan efter kvällsmaten och lilleman sover skönt i sin (äkta ;)) Beco. Vilgot badar i badkaret, så jag kanske hinner skriva ihop vad som hände på morgonkvisten.

Vaknade av att Vilgot hade tappat nappen. Maken gick in till honom och när han var där inne kände jag en lite "mensvärk" som jag inte känt tidigare. Tittade på klockan som visade 1:11 och kände direkt "nu är det igång och det blev 1:11 istället för 111111". Värkarna kom med 7-8 min mellanrum och var ganska svaga. De blev tillslut starkare, men kom inte särskilt mycket tätare. De var väl nere i 6 min, men började göra ont, när jag ringde förlossningen vid 4:30-4:45 nån gång. De tyckte väl att jag skulle ta en Alvedon och lägga mig i badkaret, men efter att jag påpekat hur fort det gick sist och hon själv såg det i journalen ändrade hon sig. Jag var välkommen in och ringde sen till mina föräldrar som bor dryga 2 mil bort.

De kom vid ca 5:45 och då började jag få riktigt jäkla ont. Bilresan in till förlossningen var inte speciellt rolig om man säger så... :crazy: Vet inte riktigt hur tätt det var mellan värkarna då, men max någon minut. Sköterskan som öppnade dörren ville ta in oss i ett undersökningsrum, men jag sa att jag ville till ett förlossningsrum direkt, så det fick vi. Hann väl ha 2-3 värkar i sängen innan jag kände att det började trycka på. Usk kallade på bm som kom och undersökte. Fullt öppen. Började krysta och efter några minuter, kl 06:32, var han ute.

Fick ingen som helst bedövning och jag upplevde det mycket jobbigare den här gången. Krystvärkarna gjorde ont och det gjorde jätteont när huvudet kom ut. Med Vilgot kände jag ingenting, men det var väl pga den där infiltrationssprutan jag fick då. Nu fick jag den först när hon skulle sy, totalt 4 stygn blev det.

Efter några timmar fick vi åka upp till återbesöksmottagningen eftersom vi skulle åka hem efter 6 h. På vägen från förlossningen hörde jag en stackars tjej som hade riktigt ont och jag tyckte så jäkla synd om henne och jag kände så extrem tacksamhet över att jag är klar och aldrig mer behöver göra om det! :bow:

Och sen är jag grymt imponerad av er med långdragna/svåra förlossningar som gör om det! En helt otrolig bedrift!!

50 cm lång och 3645 gram stor var han. :love:

Vilken räser förlossning! En sån beställer jag gärna inför nästa gång :laugh:
För jag får väl lov att ta åt mig av din beundran om att vara en av dem med utdragen förlossning som ger mig på det igen ;):D
Men det kan omöjligt ta så lång tid igen (hoppas jag)

Grattis igen!! :bump:

Håller med Michellan, det låter ändå som en bra förlossning. Det gick snabbt, men du hann in. Och det gjorde ont, men 4 stygn räckte. Och du/ni verkar må väldigt bra redan så i det stora hela låter det toppen.
Såg bilden på fb, lilla sötnosen :love:

Skönt och höra att det gick så bra! Jag är duktigt avis på dig som har klarat av förlossningen nu! Jag vill också!! ;)

När gick vattnet den här gången för dig? Eller märkte du aldrig det?

Vattnet gick inte förrän under någon av de första krystvärkarna.

Nu äter lillemannen. Jäklar vad ont det gör redan! :eek: Amning är verkligen inte min grej... :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 078
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare