Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 18 <3

Va kul att vara saknad :)
Kan sakna livet med er här i tråden men känner att jag har så mkt annat som snurrar runt här :)
Vi mår bra iaf :)

Kl

OJ vad det kan hinna skrivas mycket på bara ett par timmar! Var ska jag börja?

Min man nickade iaf överlägset och fnyste när jag sa att många av era karlar klagar på tiden ni tillbringade på Buke ;) "Beroende" har använts inte bara en gång i detta hus. Knappt han kan säga Buke utan att låta putt :D "En av mammorna i tråden på Buke sa.." inleds många meningar med. Tur att vi har en back-up plan om Buke havererar eller vid händelse att Gunnar tröttnar vid tråd 56 och inför ett Vårmammor2010&Co-förbud!

Om jag någonsin får tid att starta en dator kanske jag kan ladda upp en bild.. Om jag måste. Jag gör mig inte alls bra på bild, konstigt eftersom jag är så gorgeous irl ;)

Nygravidatråden skrev jag lite i under hemligt nick. Men jag ska behålla lite mystik och låta det fortsätta vara hemligt :angel:

H har haft lite över 40 tidigare ikväll, fick en supp att sova på och har faktiskt sovit ganska bra hittills. Febern gick ner en grad snabbt efter suppen, kan tänka mig att det är skönt för honom. Han har lite prickar på magen och några få runt munnen men svårt att säga om det är tredagars eller bara allmän reaktion på viruset.

kl

svarar på det mesta i samma inlägg då jag ligger i sängen och egentligen är dödstrött.
Funderade vem som startade första tråden och viv är alltså den skyldige ;)
det är tråkigt att en del trillat bort (skaffat sig ett liv) men om ni läser kan ni väl snälla säga hej! Vi är änd. Fortfarnde många som är aktiva nlstan dagligen. Det längsta uppehållet jag haft var när sambon tog med mobilen hem efter E föddes.

Isabellas njure och cyllenes vurpa glöms såklart inte heller bort. Pälsmössan hade jag inget minne av, men var det inte en gammal mössa?

Om jag ska sätta in en bild måste jag slänga i färgen som sambon köpte i håret först, annars blir jag verkligen den gråhåriga tanten efter bilderna på er tonåringar :o

Du är väldigt saknad.

kl
Nä nu skall jag gå o lägga mig. Har tänkt det ett antal gånger de senaste timmarna… Men NU ska jag. God natt med er.

Du är väldigt saknad.

kl
Nä nu skall jag gå o lägga mig. Har tänkt det ett antal gånger de senaste timmarna… Men NU ska jag. God natt med er.

Du är också saknad. Ska göra detsamma nu faktiskt om jag inte sätter på ett avsnitt av Sons of Anarchy till... Nej måste i säng, börjar jobba 7 imorgon. Natti på er alla :)

Tack! Har en spekulant som kommer på fredag. Och såklart var han först som förbytt i förrgår och sprang ifrån mig i hagen, vilket han ALDRIG under de sex åren jag haft honom har gjort. Och idag var han istadig när jag red... Hoppas han skärper till sig på fredag :) (eller hoppas inte...)

Jag kom ju in ganska sent i den här tråden. Kände mig hela tiden mitt emellan trådarna eftersom jag var beräknad till sista maj innan RUL men blev framflyttad på RUL. Var lite avundsjuk på Emelie som fick Ebbo så tidigt, så hon fick vara med i ert gäng ;)

Jag har funderat mycket över Zask! Hade lite pmkontakt med henne pga av gravidmassage men efter att hon försvann härifrån har jag inte hört ngt :( Jag minns såklart vår lilla minidate, jag, macken, kaktus och lottch. När Tuva fick testa Selmas bumbo och gillade den :) (och jag skäms fortfarande över att jag inte hade tillräckligt med kontanter för bensinpengarna, macken!!! Har aldrig någonsin känt mig så snål förut...)

Jag pratar också om er som vänner. Och uppmuntrar mina IRL-vänner som har häst och ska ha barn att hänga på Bukes föräldraforum. Det är bäst ever! Jag läser knappt andra delar av forumet längre :)

Sambo och jag brukar faktiskt inte bråka om Buke, eftersom han själv har ett eget (låstas)företag i jymden (onlinespelet Eve) dom har också forum (där han faktiskt har startat en pappatråd :D) Han pratar ju dessutom med sina rymdkompisar live OCH har träffat "sitt företag" och festat i Linköping två gånger, hihi!

Imorrn har vi teambuilding på jobbet hela dagen. Jag har tagit cossilana (eller vad den heter) och hoppas på å somna. En kollega hämtar mig 6.50 imorrnbitti, gääääääsp!

Kl

Men shit!!! Jag tror att jag har nån form av värkar!!! :eek: Inget vatten och ca 7 min mellan. Känns lite pinsamt att ringa in hela artilleriet vid den här tiden om det är falskt alarm... :crazy:

Alltså, det här ingick inte i mina planer... Nu har det gått nästan 3 h sen jag kände första värken och de kommer inte direkt oftare nu, de gör bara ondare. Har ännu varken ringt förlossning eller barnvakt och det känns ju inte direkt akut. På tre timmar förra gången var liksom allt klart! :eek: Vattenavgång eller inte vattenavgång har alltså stor betydelse för hur fort det går.

Hur går det nudå? Oh, vad spännande!!

Akb: mycket riktigt så står vi här med två små ponnyer, lille Superman och Charles. Inser att jag antagligen gick på ett gammalt försäljningsknep, men det gick ju inte att skicka bort vår lille bebis, de är ju ett par. :love:

Åh så spännande!! :bump: tur att jag jobbar kort dag idag så jag slipper gå hela dagen för att få läsa om Valter har tittat ut! :D

Haha tänkte på dig igår kväll och hade känslan av att undra om det inte är pågång för dig. :) Förstår att du är snopen att det började med värkar, precis lika snopen som jag kommer bli om jag får en raket förlossning. Jag hoppas att lillV har tittat ut nu eller är på god väg! :banana: :)

iiiiiiiiiiiiiiih vad spännande!! För din skull hoppas jag att det inte går för fort utan att ni hinner in i lugn och ro. /eller så är det redan klart :)

*kl*

Oj vad spännande Oregano! Men det är ju inte den 11:e än, så du får ta och knipa lite till! ;) Skämt å sido - heja dig och lill-V! Vi längtar efter uppdateringar!

Jätteroligt att läsa alla era trådminnen! Mitt första minne är att jag blev inlagd på sjukhus i väntan på E i ungefär den vändan jag hade tänkt ge mig tillkänna i tråden (som jag följt i smyg), och sedan blev det ju ett rätt stort glapp innan jag kunde joina er! Annars får jag också nämna våtdräkten som en svårförglömlig grej :D

(sitter och väntar på att bli insläppt på Bilprovningen nu - önska mig lycka till! :p)

Gissar att du är inne och föder barn nu.... eller?

Jag åkte ju in mest för att kolla, då hade jag ont men inte jätteont. 2 timmar senare var Vera född. Något vatten såg jag inte till, men tydligen så tog de hål på hinnorna när jag ville börja krysta.

Hoppas att allt går vägen!

Hoppas det går bra på fredag. Förstår att det känns tungt och oroande, man vet ju faktist aldrig vars dom kommer egentligen. Ska inte dra upp de vidriga exempel min syster var med om när hon sålde sin häst.

Känns tokigt, en säljer hästen och en (som skulle vänta några år) hämtar hem en ny på fredag.

Kl 6:32 kom Valter (?) ut! :love: Vi var väl inne på förlossningen runt 6 tror jag, så det gick undan på slutet.

Jag får återkomma med detaljer senare! :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 080
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA