Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Usch vad jobbigt det måste vara att inte känna att man kan lita på svärmor. Jag har fullt förtroende för både min svärmor och mina föräldrar och det är jätteskönt!

Vad roligt att J börjar intressera sig så :) min sambo är totalt ointresserad! Eftersom jag varken har häst eller stall gör det mig absolut ingenting, jag brinner ju inte direkt för hans garage... Ikväll ska jag iaf ut och rida märren, hoppas på att hon har en bra dag.

Annars blir det en lugn dag mestadels hemma, jag tror att M också behöver det. Hon älskar dagis, men behöver nog få ta igen sig också. Det jag tycker är jobbigt nu är att hon fortfarande inte sover hela nätter, hon vaknar en bra natt 1 gång och en dålig natt iaf 3 och sover oroligt därimellan. Nu när det börjar närma sig jobb för oss båda känns det som att det vore skönt att få sova...

Annars är hon i en sån rolig period nu, hon är glad och garvar åt allt! Dessutom är det så roligt att se henne och kompisen, de leker verkligen tillsammans nu, i fredags lekte de tittut bakom gardinen och skrattade så att de trillade omkull, ursöta!

Tänkte på dig igår och funderade på hur ni gjorde med Selma, skönt att det ändå verkade ha gått bra, har full förståelse för att ni inte litar på svärmor (eller du), det hade jag verkligen inte gjort. Inte heller hade jag haft det tålamodet som du verkar ha (tålamod kanske var fel ord, kom inte på något bättre, men ja..).
Anledningen till att jag tänkte på dig och detta är eftersom jag blev övertalad att lämna bort Milton till hans farmor och farfar i natt. Inga problem med det egentligen, om nu farmor hade varit hemma, hon jobbade i natt. Farfar är också superduktig, men farmor är så himla bra med barn och jag litar så mycket på henne, därför kändes det sådär.
Men vi hade kräftskiva här hemma och tanken var att Milton skulle vara där tills han skulle sova och sen hem och sova här. Nu behöll de honom där borta och allt hade gått jättebra, vilket jag egentligen inte betvivlar en sekund egentligen.. Han hade somnat innan farmor hade åkt till jobbet och vaknat till en gång i natt. Då hade farfar bara dragit handen över hans rygg en stund och så hade han somnat vidare och vaknat strax innan 7, en kvart innan farmor kom hem.
Känner mig skitlöjlig som inte tyckte att det kändes okej igår kväll, allt hade ju gått så bra och Milton tycker jättemycket om att vara där..
De respekterar i och för sig mig väldigt mycket mer än vad din svärmor verkar göra med dig. Hörom dagen när han var där en stund så kom jag dit, de vet att jag inte vill att han ska äta en massa sött och onyttigt. Då satt han och knaprade på knäckebrödbitar och var stormförtjust medan hans faster åt godis :D
Och de låter honom sova i resesängen i deras sovrum, vilket jag tycker känns jättebra, han sover så bra i den och vill ju inte ligga hos någon. Till skillnad från sin kusin, som helst vill dela säng med någon alltid (3 månader äldre), till farmor och farfars stora förtjusning!

Jaja, nog med tjat :D Och oj vad glad jag är att jag aldrig blir bakis :bow: , jag gick upp vid 8,30 (efter att ha kommit i säng runt 4 :0 ) och har hunnit med en hel del sen dess!

kl

Vad gör ni alla idag? Jag väntar på att Milton ska vakna så vi kan gå ut :D Vi hade vår fest igår i lastbilsgaraget :D Tack och lov, skönt att slippa ha stöket här inne och dras med :D Men där behövs ju röjas upp, hahahaha.. Orkar inte ta tag i det, men det måste verkligen fixas, Milton får väl hänga på, krypa runt i regnkläder där ute borde fungera alldeles utmärkt..

Eller så skiter vi i det och tar en stärkande lååång promenad. Ja, det låter trevligare ;)

Praktiskt att slippa ha festen inne!!

Här har vi nyss vakat från dagens pn. Mer regel än undantag att jag också sover när han gör det. För då slipper jag lägga mig så tidigt för att vara pigg om dagarna. Sambon stack till jobbet vid 13. Jag lär packa ikväll eftersom vi ska åka tidigt imorgonbitti. Fast orkar knappt börja då det behövs tas med så mkt för en vecka borta i ett hem där det inte finns barn. ;) så kollar nog på ett till avsnitt cougar town innan jag börjar.

Vad var det ni skulle göra i Helsingborg? Du har säkert skrivit det tidigare fast det har försvunnit från mitt minna ;)

Kör ni förbi på E4 mellan 12-15 så finns jag på jobbet och bjuder på kaffe, då behöver ni inte svänga av in i skogen.

Ja det är skitsmart!! Var utom i garaget nu och skulle hämta min mobilladdare, fick ren ångest nu när jag gick ut där för vi har inte städat än, hahaha :D Vi ska göra det i kväll när Milton har somnat tänkte vi.

Oj vad dött här är i dag!

kl

Oregano Nu har mamma fått hem sista lammskinnet om du ännu är intresserad? :)
Långårigt och "randigt" eller nåt sånt ;)
Hon skulle försöka fota och få iväg bild till mig imorgon.

Vi har varit på födelsedagskalas hos Isabellas fadder :idea: var trevligt men Isabella ramlade med en stol baklänges en stund innan vi skulle åka hem och har två fina bulor i pannan. Den ena är avlång och ser lite lustig ut :D

Nu är vi nyätna och ska varva ner lite innan det är dags för sängen för den lilla i familjen.

Vi har haft en full helg, svärmor har ju varit på besök och shoppat till M.
Lite kläder och en väska till dagis och så har hon bjudit på mat hela gårdagen så vi har haft det bra :p

Japp, vi har i stort sett all släkt/familj på Gotland så hon har fått åka tåg och det tog väl sambon en timma att övertala att hon skulle klara det själv då hon helst ville att han skulle möta henne på centralen ;) men nu var det ju inte så svårt så nu skulle hon komma flera gånger :)
Den enda familj vi har på "fastlandet" är min pappa och det vet jag inte hu rmycket det räknas då "alla" andra kommer hinna hälsa på oss innan han gör det :( inte ens under sin semester har han hört av sig trots att de varit upp till Dalarna och campat med husvagn (han bor i Nynäshamn)...

Nu har det hänt som jag lovade mig själv aldrig fick hända. Chip bet Iggy. Ordentligt dessutom, det gick hål och började blöda :cry: Det gick så fort alltihop att ingen av oss hann reagera. Ringde 1177 och de rekommenderade att åka in och få antibiotika imorgon på VC.

Imorgon är tanken att jag ska ringa veterinären och boka tid för avlivning. Hur orkar man?

Vi har pratat om avlivning den senaste månaden. Chip har blivit dement den sista tiden. Kissar och bajsar inne, är allmänt förvirrad och blivit aggressiv mot oss och ffa Iggy. Men för övrigt pigg och alert och väldigt fräsch i kroppen. Vi var hos veterinären för att kolla så det inte fanns någon fysisk orsak bakom, men de hittade ingenting. Så vi bestämde att han skulle få somna in. Men det där samtalet har blivit framflyttat till "i morgon" flera gånger och jag blir så arg och ledsen på mig själv att något sånt här skulle behöva hända innan vi ringer. Har lovat mig själv att så fort mina djur börjar falla ur så ska jag ringa direkt. Men när man är där så är det lätt att man tänjer på de där gränserna. Och jag skäms för det :(

Vet inte du att det är olagligt och därmed förbjudet att byta avatar :mad: ;)

Ha ha ha sorry ;) Den andra var ju så gammal, ganska så exakt ett år :laugh:

Är ni födda och uppvuxna på Gotland både du o sambon? Jag är så imponerad av er som flyttat så långt :bow: Har ni planer på att flytta tillbaka?

Vad tråkigt att läsa att Iggy blivit biten :( det är svårt att ta det där beslutet när man väl står där med sitt gamla djur som man älskar högt. Du får se det att du gör det för Chip, det blir ingen rolig tillvaro för honom att hela tiden bli passad för att se till att han inte biter Iggy igen.

Ja, maila vidare bilden till mig när du får den! :laugh: Emmah lovade också bilder på nya skinn som skulle komma efter semestern. Jag väntar med spänning! :D

Vad tråkigt med er hund. :( Det är så jobbigt med såna definitiva beslut, men nu gör ni nog både Chip, Iggy och er själva en tjänst som fattar det beslutet. Tråkigt att det hann hända att Iggy blev biten bara. Kram på dig!

Nej fy va tråkigt! :( När jag läser detta är jag oerhört tacksam att vi gav bort Kia i tid. När det väl händer så händer det fort :( men förstår samtidigt att man vill försöka och hoppas på att det inte ska hända. Men ni gör rätt beslut i att låta honom somna in så både ni och han får lugn och ro! Låter inge kul att behöva passa så i sitt hem. Hoppas Iggy inte blev rädd? Tur i oturen att han är så liten så det förhoppningsvis glöms bort. Lider med er!! Men kan säga att jag är väldigt lättad nu när det är lugn och ro här hemma utan det eviga passandet! Kram till er!!

Det är nog det bästa för Chip. Demens måste vara skrämmande för en hund också. Stackarn, och stackars Iggy.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat