Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Ååh, denna syskonfråga.. Vad vi velar! Där ett tag var vi inne på att göra ett försök på majsyskon (dvs nu ;)) men nu tror jag vi båda fick lite kalla fötter! Det känns så nära! Vill inte ha juni-juli för att undvika en krock med H´s födelsedag (i den mån man nu alls kan planera, finns såklart inget som säger att vi blir gravida lika lätt denna gång eller att barnet tänker komma på BF) så just nu lutar det åt möjligtvis sikta på aug-sept eller helt enkelt 2013. Eftersom jag bör ha ÄL typ.. NU så får vi bestämma oss ;)

*åsså kl*
Dax för lite hästbilder, va? Tjatade ut maken med kameran när jag red igår, och det blev en 370 hemska bilder. Faaaaaaan vad jag måste träna magen! Har absolut noll bålstabilitet så allt bara flaxar och far så snart jag försöker sitta ner på min - dessutom mycket rörliga - häst. Vilket resulterar i en ond cirkel = jag latmaskar och rider bara lätt samt står i galoppen, hur bra blir det då :grin: För att inte tala om alla sitsproblem som kommit tillbaka med fördubblad styrka: bryter höger handled utåt/vänster inåt, drar upp benen, puckelrygg.. Näh, min taktik nu är att visa de hemska bilderna för att slippa skämmas så mycket nästa gång han fotar ;)

kollage_162803848.jpg

*kl*

Har inte läst vad ni andra skrivit sen sist. Men ser framemot dom långa inläggen när vi kommit fram. Vi har precis passerat Motala så är ca 3h kvar! Dom första 3h har gått smidigt och Milton är så snäll! Äter, leker och sover lite om vartannat. Nu har han somnat igen så hoppas att han sover en timme iaf så vi bara kan rulla på! :)

*åsså kl*
Dax för lite hästbilder, va? Tjatade ut maken med kameran när jag red igår, och det blev en 370 hemska bilder. Faaaaaaan vad jag måste träna magen! Har absolut noll bålstabilitet så allt bara flaxar och far så snart jag försöker sitta ner på min - dessutom mycket rörliga - häst. Vilket resulterar i en ond cirkel = jag latmaskar och rider bara lätt samt står i galoppen, hur bra blir det då :grin: För att inte tala om alla sitsproblem som kommit tillbaka med fördubblad styrka: bryter höger handled utåt/vänster inåt, drar upp benen, puckelrygg.. Näh, min taktik nu är att visa de hemska bilderna för att slippa skämmas så mycket nästa gång han fotar ;)

kollage_162803848.jpg

Åhhhhh vad jag blev sugen på rida nu :love: Tjusig häst förresten!

Brukar säga att det är tur han är snygg, för han är rätt knäpp i bollen.. ;) Förstår att du är sugen! Du kan inte låna häst av systrarna och rida runt lite? Fast, det jag saknade när jag var gravid var ju att kunna rida. Nog red jag, men långt ifrån de svettiga och härliga pass jag längtade efter :d

*typ lån*
Nu har jag snart slösurfat bort hela H´s sovstund. Finns en lång rad med "borde´n" men jag ids inte.

hörru du du...

Inte locka med så fina ridbilder för de som inte har någon häst att rida.. (Nä min ostyrbara 4-åring räknas inte)!!
Det ser ju jättefint ut ju!

Väldigt snygg häst :love:

Vad modig du är som lägger ut ridbilder, tycker inte alls att det ser så illa ut som du får det att låta som, men jag vet hur det är själv... Det finns ingen bild när jag rider som jag tycker är bra, alltid är det fel på ryttaren. ;) Väldigt fin häst du har, hur hög är han? Blev också sugen på att rida nu. Har lovat bort min häst till sambon och sambons kompis idag, så jag får hålla mig tills imorgon. De tyckte nämligen att det var så mysigt igår att de ville rida idag igen. :)

314376_10150302195419761_503859760_7518558_360019_n.jpg

Förstår inte hur K fick plats i min lilla 16,5tums sadel... :D

*kl*

Känns konstigt att skriva det, men jag sitter faktiskt och jobbar. Känns helt absurt att inte ha ögon i nacken 14 timmar om dagen och ha koll på S, utan att jag faktiskt kan sitta och göra ritningar utan att avbryta var tionde sekund. Sitter till och med på sambons och mitt kontor. Haha, märks det att jag har längtat efter det här?

Var och lämnade S på dagis vid kvart i nio, hon var så lycklig när hon såg vart vi vad att hon började pipa och veva med armarna. När vi kom in var en av fröknarna där och då sken S upp som en sol. Efter att ha satt på henne hennes mockasiner så gick vi hand i hand in i själva dagislokalen, så visade hon mig några bilder och sen så sprang hon till hennes "kille" M och sen vidare till "hennes" fröken och kramade henne. Det kändes hur bra som helst att lämna henne och inte en tår fällde hon när jag gick. :)

Ska hämta henne mellan 14.30-15.00 idag, ska bli så spännande att se hur det har gått!

*typ lån*
Nu har jag snart slösurfat bort hela H´s sovstund. Finns en lång rad med "borde´n" men jag ids inte.

Har också en massa "borde´n" meeen...ja. Nu håller jag iaf på koka ris till lunchen. Skulle väl gett fönstren en omgång, stökat in allt i ena badrumsskåpet igen som jag målade om för kanske 3 veckor sen :o (alt göra pinan kort å snöra påsarna med gjejer :D) och skrämma liv i snabeldraken också...men som sagt..MEEN...sen kanske :laugh:

Haha, ja man är väl ofta sin egen värsta kritiker ;) Måste lägga ut bilder så att jag skärper upp mig, vill ju inte behöva skämmas - vissa var så hemska att de raderades direkt :D Nog märker jag att det var flera år (:eek:) sedan jag red för tränare, en gång i tiden hade jag faktiskt riktigt prydlig sits.

Han är ca 170cm, men upplevs ofta som större eftersom han är en högrest modell med mycket hals!

Doris: Du kan få komma hit och rida :D

Du behöver väl inte skämmas... Det ser ju jättefint ut! Hästen ser supertrevlig ut :) och du med ;)

Nu har vi precis kommit hem från inskolning och vårdcentral. Inskolningen gick bra för Iggys del. Vi var där bara en timme. Men en annan liten kille på två år som var ganska nyinskolad han skrek :crazy: Under den timmen vi var där skrek han hela tiden alldeles hjärtskärande efter sin mamma :cry:

På vårdcentralen gick det också bra, fick lite alsollösning att tvätta bettet med. Vi skulle återkomma om det blev infekterat.

På onsdag kl 13 somnar min älskade gamling in :cry:

kl
Ts inskolning e i full gång. Efter en mindre fadäs i morse (pg regnet så fanns de inte i parken där de skulle vara) så verkar det gå bra. Får foto uppdateringar med jämna mellanrum. Det största orosmolnet är sovstunden som det börjar dra ihop sig till.

s_376.jpg

Modett
Det där såg väll riktigt bra ut. Men jävlar i helvete vad ridsugen jag blev.

Viv
Vad trist med lillhunden. Men det är rätt beslut. Du gör det bästa för honom.

Vad mysigt det såg ut att vara på T:s dagis! Jag var också orolig för sovstunden, S är ju van att bli nattad i sin spjälsäng med nedrullad rullgardin, här skulle man få de att sova ute på en sovaltan på en madrass bland 9 andra barn och lek och stoj från skolbarn som var ute och lekte samtidigt. Trodde aldrig att det skulle gå, men efter 30 min, efter att jag vaggade henne i min famn till slut, så tokdäckade hon och sov i en timme. Håller tummarna att det går lika bra för T och G idag!

*kl*

Tänkte bara berätta för er att jag har lunchrast nu. ;)

Modett: Visst är det så! Jag märkte själv när jag började rida för min väninna som är utbildad tränare att det var flera år sedan jag red seriöst och tog lektioner, herregud vad jag skämdes när jag satt som en hösäck och knappt visste ut eller in. :o Finns det ingen tränare i närheten som kan komma ut till dig? Vet ju själv hur det är med barn att åka iväg och träna med pållen... Och du har verkligen en fantastiskt vacker häst! Jag tycker att min är stor, men han är som en liten plutt jämfört med din. :D

Hej på er! Vår inskolning gick bra idag. Var ifrån en timme och det hade gått jättebra, när jag kom var han tok-trött och därför lite gnällig. Han somnade när vi kom hem nästan direkt :D Dock hostar han som en tok.. Hoppad han sover ordentligt ändå för strax kommer min favorit-hovslagare hot och tittar på Armani.. Börjar dessutom oroa mig över Malva.. Igår när jag gick ut till hästarna så ville hon inte att jag rörde hennes ben eller hovar.. Är dödens orolig för fång, men hon har ju klarat hela sommaren med gräs och nu är hagen ordentligt nerbetad. Funderar på om hon mest blev irriterad och ville dricka vatten som jag fyllde på och tyckte jag var ivägen.. Hon var varm om hovarna också, men oskodda hästar är väl ofta varma om hovarna? Kan det vara så att hovslagaren som var här, verkade ner rejält och därför är hon varm och lite öm? Eller jag ska börja oroa mig??

Kolla om hon har förstärkt puls och hur hon rör sig. Dom blir ju sätt stela i vändningarna när dom får fång. Kan ju fått typ "överbelastningsfång" pga hård verkning också...Fång är ett :devil:påfund

Har hon nåt eller båda av ovanstående skulle nog jag ringa och prata med en veterinär! Håller dock tummen att hon bara (som min sambo skulle sagt) var lite "tjejsur" :D

Ja jag funderade också på överbelastningsfång, men har aldrig varit med om den typen av fång tidigare, är det lika illa som vanlig fång? Och är det lättare att få vanlig fång om de en gång har haft överbelastningsfång? Är det hovslagarens "fel" om hon har åkt på överbelastningsfång, alltså om han har verkat henne för hårt?
Hon kom travandes mot mig idag och såg inte alls ut att ha ont, men drog snabbt undan benen.. Nu var drt kanske dumt att jag gav henne en morot strax innan :angel: för hon ville ju givetvis ha fler, ifall det nu var därför hon ryckte i benen idag, haha..
Hoppas, hoppas min hovslagare kommer snart. Han var och lade om sitt avsågade finger när jag ringde, stackaren! Och så ringer jag och tjatar på honom :D
Och hoppas, hoppas, hoppas att det inte är något större fel på någon av mina fina hästar... :(

Fråga din vise gamle hovslagare när han lix kommer ut :idea: Men travade hon i hagen så har jag svårt att tänka mig att det är "vanlig"fång, fast det finns ju dom som påstår att hästarns kan ha fång utan att man ska märka nåt. Måste vara väldigt väldigt lindriga anfall Isf!

Efter mellanmålet så kommer min snäcka hem. Känns så underligt att inte ha varit med under en så här stor dag.

Maten har det gått lite si och så med. Vilket var väntat. Hon åt knappt nått till lunch. Men förhoppningsvis så släpper det med tiden.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat