Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15
Jag måste fråga när vi ändå pratar graviditeter, har ni andra alltid vetat att ni vill ha flera barn? Eller har ni ändrat er efter första barnet?
När jag var yngre så sade jag att jag absolut inte skulle ha några barn. Det fanns nog om barn i världen tyckte jag. Speciellt i min släkt. Många gliringar kom, speciellt med tanke på att jag och sambon varit tillsammans så länge, och alla i min släkt hade typ en 3 barn var vid 24 års ålder
Sen kom jag på bättre tankar när jag var runt 23-24, eller vad man skall säga. Jag och sambon tog ett snack och kom fram till att klart vi skulle ha barn. Men inte förens vi var mellan 27-30. Vi ville ju ha hunnit jobba och ha ett bra boende osv först. Men sen blev 1:an till utan att vi planerat det så han anlände 3v innan jag skulle fylla 26. (blev gravid trots piller). Efter förlossningen med honom så sade jag ALDRIG mer!! Jag skall INTE ha fler barn. Det här går jag inte igenom igen.
Men med tiden så kom längtan efter ett knytte, och framförallt en känsla av att inte låta sonen vara ensambarn. (min fördom, men ta det för vad det är...) Jag tycker att ensambarn ofta är så himla ego. Klarar inte så bra av att dela med sig osv.. Både jag och sambon växte ju upp med syskon, så det är väl klart att vår son skulle få det han med - OM jag kunde få beviljat snitt. Då framkom ju tankarna på när skall man planera in ett syskon då? Vi tänkte att vi ville att sonen skulle vara minst 3 år innan vi börjar verkstaden igen. Med tanke på 1 självgående barn, utan blöja, som kan lyssna och förstå, göra sig förstådd, sover bra om nätterna, ha hunnit jobba ihop lite sparpengar osv... Men även där sprack planerna då jag blev gravid trots piller igen, 1 år för tidigt.
Nu känner jag eg så räcker det nu. Men jag vill så gärna ha en tjej.
Verkstan är def stängd för stunden.. Snack om en ev 3;a tas nog när lilla S är minst 4-5 år.. Men då tror jag INTE att vi orkar börja om igen.. Då är vi 34 alt. 35 år.
(har hållt på att skriva detta inlägget hela dagen.. har en liten febrig kille här som har tandsprickning
pust..)