Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Japp, vi är totala gotlänningar ;)
Jag känner mig lite kluven till om jag vill tillbaka eller inte, börjar faktiskt trivas ganska bra nu efter flytten, bara hoppas jag får jobb med och att D får vara kvar där han är :)
Visst det är ganska jobbigt att alla är så långt borta men samtidigt lite skönt :o
Vi får se hur det blir, just nu får vi försöka ordna allt så bra vi kan...

Usch vad tråkigt med hunden, det finns inget som kan göra ett sånt beslut lätt även efter en sån grej tyvärr.
Och självklart är det synd att något sånt ska behöva hända men man är inte mer än mänsklig... det är jobbigt med gamla djur!

Jag måste fråga när vi ändå pratar graviditeter, har ni andra alltid vetat att ni vill ha flera barn? Eller har ni ändrat er efter första barnet?

När jag var yngre så sade jag att jag absolut inte skulle ha några barn. Det fanns nog om barn i världen tyckte jag. Speciellt i min släkt. Många gliringar kom, speciellt med tanke på att jag och sambon varit tillsammans så länge, och alla i min släkt hade typ en 3 barn var vid 24 års ålder :p

Sen kom jag på bättre tankar när jag var runt 23-24, eller vad man skall säga. Jag och sambon tog ett snack och kom fram till att klart vi skulle ha barn. Men inte förens vi var mellan 27-30. Vi ville ju ha hunnit jobba och ha ett bra boende osv först. Men sen blev 1:an till utan att vi planerat det så han anlände 3v innan jag skulle fylla 26. (blev gravid trots piller). Efter förlossningen med honom så sade jag ALDRIG mer!! Jag skall INTE ha fler barn. Det här går jag inte igenom igen.

Men med tiden så kom längtan efter ett knytte, och framförallt en känsla av att inte låta sonen vara ensambarn. (min fördom, men ta det för vad det är...) Jag tycker att ensambarn ofta är så himla ego. Klarar inte så bra av att dela med sig osv.. Både jag och sambon växte ju upp med syskon, så det är väl klart att vår son skulle få det han med - OM jag kunde få beviljat snitt. Då framkom ju tankarna på när skall man planera in ett syskon då? Vi tänkte att vi ville att sonen skulle vara minst 3 år innan vi börjar verkstaden igen. Med tanke på 1 självgående barn, utan blöja, som kan lyssna och förstå, göra sig förstådd, sover bra om nätterna, ha hunnit jobba ihop lite sparpengar osv... Men även där sprack planerna då jag blev gravid trots piller igen, 1 år för tidigt.

Nu känner jag eg så räcker det nu. Men jag vill så gärna ha en tjej. :o Verkstan är def stängd för stunden.. Snack om en ev 3;a tas nog när lilla S är minst 4-5 år.. Men då tror jag INTE att vi orkar börja om igen.. Då är vi 34 alt. 35 år.

(har hållt på att skriva detta inlägget hela dagen.. har en liten febrig kille här som har tandsprickning :cry: pust..)

Nervös, nervösare, Svartfot.

I morgon börjar Ts inskolning och det är jag som är nervös. Även om det är maken som tar hand om inskolningen så är det jag som är nervös. Känns lite konstigt att stå ”utanför” allt.

+ ni andra. Tack!

Ja det är det bästa och det vet jag också men samtidigt är det så förbannat svårt att fatta det där beslutet.

Iggy verkar inte ha blivit rädd, vi har vart framme och klappat både Chip och de två andra hundarna. Tror han är lite för liten att fatta än. Är glad att Chip är en liten och det var i handen. Tänk om det vart i ansiktet? Eller något annat barn? Vi har många grannbarn som gärna kommer och hälsar på just för våra hundar. Nä det här blir bäst för allihopa.

Nervös, nervösare, Svartfot.

I morgon börjar Ts inskolning och det är jag som är nervös. Även om det är maken som tar hand om inskolningen så är det jag som är nervös. Känns lite konstigt att stå ”utanför” allt.

Hejja hejja :bump: Vi har med inskolningsstart imorgon, men jag är inte lika cool så jag kommer vara med... :grin:

usch vad jobbigt med Chip :Cry:

Jag kan inte alls peppa dig med beslutet, för jag tycker själv att det så fruktansvärt jobbigt bara att läsa om det *gråter*
Kan bara skicka en styrkekram till dig.

Äh det kommer att gå skitbra i morgon.
(och det är väl det som kanske är det värsta? ;) )

Fast jag hade velat vara med. Inte minst för det hade varit skoj att se och lära känna personalen overksamheten. Se T i grupp och hur allt funkar. Men tentaplugg hägrar så jag har inte så mycketval… Funderar dock på att ”lämna och hämta” maken och T.

doris
Jag hade gärna sett att hon var en sån unge som kastade sig in på förskolan och skrek när man hämtade henne. Känns som om jag mycket hellre har det så än tvärt om.

Nä då är det inte så mycket att göra. Hur lång inskolning har ni?

Iggy har blivit så medveten om när någon av jag eller sambon går. Kan knappt gå på toa eller lämna rummet. Det har kommit de senaste veckorna bara. Har era blivit det?

Lämnar vi honom är det alltid: "Maaammma, maaammma. Mamma?" och svarar vi inte så är det ett ynkligt "Mamma" och tårar. Senast när jag gick till jobbet hörde jag det och han stod och bankade på dörren. Usch jag hoppas inte det kommer bli så vid dagislämnandet :crazy:

Milton blir ledsen när alla går :( inte bara oss föräldrar utan när vi vinkar av gäster eller åker hem ifrån vänner/farmor. Lite jobbigt att han tar det så hårt. Tur nog så går det över fort och är lättare när man får med honom i att vinka hejdå. Som att då koncentrerar han sig på det ist för att människorna försvinner. Så för den sakens skull är jag glad att vi inte har inskolning just nu.

Måste berätta, den kvällen jag va iväg på me&i partyt så vinkade Milton av mig(efter tårarna) genom köksfönstret och sen så gjorde han en släng puss!! :love: dock såg jag den inte :( men hans pappa ringde och berättade vad han gjort! :love:

Senast ändrad:

Är med tre heldagar. Standby i två dagar. Och halv standby i ytterligare två veckor. T har blivit väldigt blyg och lite folkskygg den senaste veckan. Känns som en fantastisk timing. Men vi kan utan henne utan bekymmer lämna henne så länge någon hon litar på e kvar. O andra sidan så är gruppen människor hon litar på ganska liten.

Vad trist att han blir så ledsen när ni går. Förstår att det känns lite tungt.

Usch vad tråkigt och oj vad jag lider med er. Hur tog Iggy det hela?
Förstår att det känns tungt, men jag tror, precis som alla andra, att ni gör helt rätt. Kram till dig!

Vår Milton är nog lite som er Milton (hahaha, skrev först Milton är nog lite som Milton, men fick lägga till vår och er :D ). Han blir ledsen när alla går, och i vårt fall handlar det nog om att milton vill gå med ut, han älskar att vara utomhus. Dock blir han nog lite mer ledsen och orolig om mamma eller pappa går ifrån honom. Han blev ju ledsen i fredags när jag gick ifrån honom på dagis och oj vad det gjorde ont i kroppen på mig... Min lilla bebis :(

Jag har samma fördom som du om ensambarn men sånt händer ju inte mig om vi inte skaffar syskon :angel: hon kommer alltid vara väl uppfostrad och givmild, givmild är hon redan nu. Var på Clas Ohlson förra veckan och en främmande person bad om hennes mjukisdjur och hon gav bort den även om hon såg väldigt misstänksam ut :o :D

Svartfot: Jag känner ett visst sorts utanförskap att inte få vara med på förskolan. Nu har jag i alla fall fått vara med en stund i onsdags eftermiddag och lämnade henne i fredags så det känns lite bättre. I fredags hade hon vinkat så glatt när vi gick där hon satt i pedagogens famn, jätte märklig känslan för mig.

viv: Isabella är likadan hemma, många gånger har hon brytit ihop när särskilt jag har gått. Ropar mamma med nästan lite panik i rösten om jag lämnar rummet men det gick väldigt bra att lämna henne på fsk :) hon hade inte sagt ett ljud utan vinkat som en dåre och sagt hejdå.

Allmän reflektion
Den här snabba metoden verkar väldigt effektiv även om man lämnar lite snabbt enligt mig. Denna vecka ska Isabella gå 9-14 hela veckan innan hon räknas som färdiginskolad och tydligen så har barnen innan Isabella tagit det jätte bra och pedagogerna har haft mycket mindre gråt ? Kanske kommer bakslag med ledsna barn sen när det inte är nytt och spännande längre men då vet man i alla fall att de känner pedagogerna.

Vad skönt att det går bra för Isabella också :) Jag känner som du ang att sambon tar inskolningen, jag missar så mycket! Men annars hade det ju varit han som missat så mycket.

Jag tror förresten att den snabba inskolningen går så bra för då hinner inte barnet vänja sig vid att föräldern är där och sen inte är det. Nu känns det mer som att föräldern bara är med och visar att allt är ok och sen att barnet ska vara där med kompisar och pedagoger, men utan föräldrar. Vi ligger lika mer er inskolning, denna vecka ska hon vara där själv och sen ses hon som inskolad.

Allmän reflektion
Den här snabba metoden verkar väldigt effektiv även om man lämnar lite snabbt enligt mig. Denna vecka ska Isabella gå 9-14 hela veckan innan hon räknas som färdiginskolad och tydligen så har barnen innan Isabella tagit det jätte bra och pedagogerna har haft mycket mindre gråt ? Kanske kommer bakslag med ledsna barn sen när det inte är nytt och spännande längre men då vet man i alla fall att de känner pedagogerna.

Torsdag och fredag förra veckan körde vi snabb lämning hos dagmamman...på fredan släppte Theo bara min hand, gick i väg, vände sig om och vinkade :love: vet inte om det är så hos alla dagmammor men hos Theos så tar man inskolningen lite mer i barnets takt. En liten typ uttav plan finns det ju men behöver barnet mer tid så får dom det. Är så otroligt nöjd med Theos dagmamma, i fredags fick jag hålla på 15 minuter med att få hem honom :D

Fler syskon
Ja alltså jag är lite kluven. Vet att jag skrivit tidigare att jag nog är en pojkmamma, MEN samtidigt skulle det vara skoj å se vad släkten K har att erbjuda på flickfronten. :D:o Så förstå mig rätt nu men om nr 3 garanterat skulle bli en liten tös så skulle jag nog inte tveka. Älskar verkligen Theo och kan inte sluta längta efter att lillebror kommer så inte äre för det, könet spelar egentligen minst roll öht, huvudsaken dom är/får vars friska!

Planen för att skaffa syskon gick väl som smort kan man väl säga. Ville ha ett januari eller februari barn så och helst rätt snart efter Theo!

Jag tror förresten att den snabba inskolningen går så bra för då hinner inte barnet vänja sig vid att föräldern är där och sen inte är det. Nu känns det mer som att föräldern bara är med och visar att allt är ok och sen att barnet ska vara där med kompisar och pedagoger, men utan föräldrar.

Jag har varit lite skeptisk till denna snabba inskolning.. Men där sade du något som tål att tänkas på.

För bakslag kommer förr eller senare oavsett inskolningsmetod..
För de barn som haft lång inskolning så blir det kanske när mamma/pappa inte är med helt plötsligt efter 2 v, och då kanske barnen gråter mer vid lämning/hämtning vid bakslaget.. Medan barn som haft kort inskolning är mer vana att det är deras ställe, inte mamma och pappas.. hmm

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka