Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15
Tack för att du tycker precis som jag!
Nu åkte vi dit till halv sex, åkte runt kvart i och hämtade henne vid 12. J var på svärmor hundra gånger innan vi åkte att hon skulle ha koll, varvid hon sa att "tror du att jag skulle utsätta S för något farligt?" jag var på vippen att säga en kommentar, men jag svalde den snabbt...
Vi tog med Vår rottis dit, så att S skulle ha en vakt, så det hade fungerat bra. Enligt svärmor, men jag hittade ett blåmärke på S ben idag som inte fanns där igår, men men, nästan så att man skulle vilja ha videoövervakning...
*kl*
Just nu håller min sambo på med att flytta mina halmbalar från boxarna i stallet ned till en lada, vi får två nya hyresgäster i stallet 1 september, så jag måste skölja ur allting nu och fixa. Så J offrade sig att göra det här åt mig, trots att han är tokallergisk.
Hans första ord imorse, efter att han hade sagt att han mådde illa och var trött
, var att han ville ut och rida på SIN häst.
Så nu kommer en kompis hit vid 12 och ska hjälpa honom och rida min häst så de kan skritta ut tillsammans.
Jag tycker verkligen att det är så kul att han börjat intressera sig på riktigt sen vi köpte nya hästen nu. I fredags tog han in den från hagen, ryktade, kratsade hovarna helt själv, efter att ha fått lite assistans från Krister (
) och efter att jag visade hur man tränsade så gjorde han det själv med. Sen när vi skulle se om han haltade (han gick utan skor på bete när vi hämtade honom och hade fått ömma sulor, så vi satte skor på honom och väntade några dagar tills vi skulle pröva igen) så skulle han göra allting själv. Så han longerade en häst för första gången!
han fick lite hjälp av vår vän T, men han höll själv i pålle.
Selma har varit helt slut och gnällig idag, hon somnade innan jag hann lägga ned henne på kudden nu. Dagis och igår verkar ha tagit på henne, lillskruttan! Så idag tar vi det lugnt och är bara hemma.