Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Du behöver ju inte bestämma dig ännu, ge det ett tag och kanske så ändrar du dig, eller så känner du att det är så här ni ska ha det. Ge det lite tid helt enkelt. Nåt år eller så.

Ja folk accepterade svaret, men gissa om jag har fått gliringar efteråt. Men det bjuder jag på ;)

Nej jag behöver ju faktiskt inte göra det och det är skönt :) bara M som har haft en önskan om nr 2 innan 35-årsålder men han inser att det inte kommer bli så :o ;)

Vad för gliringar har du fått?

Tre av våra äppelträd är mogna och vi har mängder med fallfrukt :mad:

Vi plockar aldrig fallfrukten utom ibland för vi har trastar, rådjur, grävlingar (?) och älgar som äter upp alltihopa :) Ska kolla på träden imorgon och se om nåt är moget och återkomma.

Du som aaaldrig skulle ha barn bla blabla blabla. Snart sitter du väl med ett helt kompani.... :grin:
Äsch det är mest väl menat och mest på skämt så det rör mig inte i ryggen. Mitt liv och ingen annans (jo min mans då) helt enkelt :idea:

Hur gammal är din man?

Vi vill klippa gräset runt träden och det blir så mycket äppelslamsor om vi inte tar bort fallfrukten.
Som mest så blir det en halv skottkärra om dagen som körs till hästhagen :D

Född -79 så han har knappa 2½ år kvar till 35 :) Han skaffade sig en ung fru han så då får han ju rätta sig efter mig.

Vi klipper över fallfrukten vi :angel:

Mycket kan hända tills dess :laugh:

Smart, men vi vill hålla det kort då vi har hängmatta i ett av träden och det blir brännässlor runt de andra :grin:

Grattis! Vad kul med en tjej! Een kille hade såklart också varit roligt. :p

Visst var det A som vägde lika mycket som selma när han föddes? 4,7? Till mig sa de att andra barnet nästan alltid är störst, så du kanske slipper en jätteklump den här gången. ;)

Nä du, nu hoppas jag verkligen att du skojar :eek: Theo vägde 4690g när han föddes, jag hoppas innerligt att gossebarnet som ligger där inne nu och myser i magen har tänkt vara lite mindre iaf :D blev faktiskt lite halvorolig på efter ultraljudet, vi blev tillbaka flyttade 8 dagar, från 20/1 till 12/1 :eek: så vi låg ju en hel vecka fel enligt ul med inte enligt min mens...tänk om det är en monsterbäbis där inne :crazy:

Å du, du får inte lämna oss, Isf får i se till att moderatorn sätter lösenord på vår tråd :p

Mikan
Grattis till tösen!

Ja å alla ni andra
Som ni kanske läst så ligger det en liten bror till Theo där inne :love: och vi blev flyttade 8 dagar tillbaka. Han såg då bara pigg och fin ut, värst av allt är väl nu all denna väntan....Har morfar tur kanske han får en söt liten dräng till i födelsedagspresent :laugh:

Nu det STORA problemet. En enkelt fint pojknamn som passar ihop med Theo :confused: att det ska bli nåt på T denna gången också kan bli svårt då alla, i mina öron, fina namn på T redan är upptagna i släkten K.

Ja tanken när jag var gravid med Isabella var gravid igen 2012 och sedan syskon född våren 2013. Det är ett tag kvar till dess och nu när jag jobbar igen och får lite distans från fl m.m. så kan det ju ändras men just nu känner jag mig nöjd med "bara" Isabella :) Vet ju t.ex. redan nu att aug -12 ska vi ta nya blodpover och läkarkontroll aug -13 med henne så jag har ju fullt upp :angel:

Vi har också rel. mycket brännässlor i vår gräsmatta :crazy: vi brukar beskylla tanten som bodde här innan oss att hon inte höll efter med gräsklippning. Vi har ju ingen ordentlig gräsmatta utan det mesta är ju mossa. Sedan hängmattan är på ställning på altan :idea:

Jag har inte vågat prova om äpplena är mogna än. Men några har redan ruttnat sönder på grenen så dom kanske är klara snart? Får prova ett imorgon. Visst några har ramlat ner men inte mer än att det räcker att lägga dom i en kasse.

Jag skulle ha velat haft mina föräldrars päronträd(blir supergoda som inlagda) och ett av deras glasäppelträd! :d

jamen då är du ju redan på ett sjukhus och kan passa på att föda :idea:

Vi har också mycket mossa i alla fall på skuggplatser.

Nähä, undra om jag skulle fixa lite kvällsmat nu då, barnen åt yoghurt och barnmatsburk tidigare ikväll. Jag och maken sitter med varsin dator i knät och har glömt bort det där med mat..... Kanske ska skicka ett mail till honom om det :D

Välkommen till pojkmammornas-klubb! :) skönt att bli tillbaka flyttad än framflyttad som vi blev. Men förstår om du är orolig över att bebis blir stor. Men förhoppningsvis har dom koll på det!

Jag har inte kollat våra äpplen något speciellt så jag ska göra det för vi har ett oranie-träd som är jätte gott och de äpplena vill man ju inte missa!

Bollen: haha ja du, den som lever får se. Just nu känns det långt ifrån lockande med bebis 2012/2013 ;) fördel är väl att barnmottagningen och förlossningen är på typ samma ställe :D

Vad härligt det är att vakna och ha så många inlägg att läsa! :laugh: Vilgot har gått upp med sin pappa och jag ligger kvar. :D

Ang syskon och barn så har jag ju sagt lääänge att jag aaaldrig ska ha några barn. Till stor del berode de ju på att mitt ex aldrig var hemma och inte den mest ansvarstagande när det gällde hem och hushåll. Det blev helt annat när jag träffade min man. Vi pratade dock inte så mycket om/när, utan bara "senare" typ. Efter 3,5 år tillsammans var jag så trött på min krånglande hormonspiral att jag bestämde mig för att plocka ut den. Då tog jag upp frågan om barn och min man tyckte att det var ett jättebra förslag! :D Det här var i augusti -08 men vi bestämde oss för att vänta med produktionen till maj. Men efter ett par månader tyckte vi bara att det kändes konstigt att vänta när vi ändå bestämt oss. Vad väntade vi på liksom? Men det var väl lite samma då som ny, jag visste redan innan att jag inte ville vara gravid. Det har alltid varit min stora skräck. Men då var det bättre att få det överstökat än att vänta längre. Så vi körde igång direkt, och tur var väl det eftersom det tog sin lilla tid.

Maken har alltid sagt att han vill ha två barn och jag är nog ganska neutralt inställd i den frågan. Hade han velat ha bara ett, hade jag inte satt mig emot. Däremot blir det på inga villkors vis en trea. Men där är vi fullständigt överens! Två räcker gott och väl.

Att det skulle bli tätt var ganska självklart pga vår ålder, men som ni vet blev det ju lite tidigare än vi tänkt. Men eftersom jag verkligen hatar det här, så är jag glad att det blev så, att jag slapp ta beslutet själv. Nu är jag rätt tacksam över att "bara" ha 12 veckor kvar och sen aldrig mer! :bow:

Ja går man och lägger sig i tid så händer det att man har ett gäng inlägg att läsa när man går upp :D

Jag har alltid velat bli/vara gravid (efter det att jag träffade M), har sagt att jag skulle bli ledsen om jag inte fick vara gravid och känna mig lite snuvad på min egna kropps förmåga. Nu hade jag turen att lätt bli gravid.

Sedan så har jag tänkt på det där om folk som har bestämt sig för att "skaffa" barn, att en del verkar vänta på något obefintligt med tanke på jobb och bostad. Jag förstår de som väntar på att sluta skolan, få jobb eller att första barnet ska bli äldre men inte bara vänta för väntans skull. Varför gör man så? Hur tänkte ni innan ni kom på er själva? Sedan en sak till så är jag glad att det tog tid med Vilgot annars hade vi ju inte suttit här i tråden tillsammans :love:

Vad gullig du är! :love:

Att vi skulle vänta till maj var nog en kombination av att jag ville förbereda mig mentalt på att vara gravid och att vi då skulle ha nästan ett år på oss utan att det blev ett okt-nov-dec-barn. :D Vi räknade med att det skulle ta ett halvår kanske att bli gravid.

Jag hade nog aldrig blivit "klar" även om jag väntat. Har ju alltid tyckt att graviditeter och förlossningar varit det mest otäcka som finns. Än idag tycker jag faktiskt att det är rent förnedrande att gå runt som en svällande valross och inte ha kontroll på sin egen kropp.

Tack för att du tycker precis som jag!

Nu åkte vi dit till halv sex, åkte runt kvart i och hämtade henne vid 12. J var på svärmor hundra gånger innan vi åkte att hon skulle ha koll, varvid hon sa att "tror du att jag skulle utsätta S för något farligt?" jag var på vippen att säga en kommentar, men jag svalde den snabbt... ;)

Vi tog med Vår rottis dit, så att S skulle ha en vakt, så det hade fungerat bra. Enligt svärmor, men jag hittade ett blåmärke på S ben idag som inte fanns där igår, men men, nästan så att man skulle vilja ha videoövervakning...

*kl*

Just nu håller min sambo på med att flytta mina halmbalar från boxarna i stallet ned till en lada, vi får två nya hyresgäster i stallet 1 september, så jag måste skölja ur allting nu och fixa. Så J offrade sig att göra det här åt mig, trots att han är tokallergisk. :love:

Hans första ord imorse, efter att han hade sagt att han mådde illa och var trött ;), var att han ville ut och rida på SIN häst. :D Så nu kommer en kompis hit vid 12 och ska hjälpa honom och rida min häst så de kan skritta ut tillsammans. :) Jag tycker verkligen att det är så kul att han börjat intressera sig på riktigt sen vi köpte nya hästen nu. I fredags tog han in den från hagen, ryktade, kratsade hovarna helt själv, efter att ha fått lite assistans från Krister ( :love: ) och efter att jag visade hur man tränsade så gjorde han det själv med. Sen när vi skulle se om han haltade (han gick utan skor på bete när vi hämtade honom och hade fått ömma sulor, så vi satte skor på honom och väntade några dagar tills vi skulle pröva igen) så skulle han göra allting själv. Så han longerade en häst för första gången! :D han fick lite hjälp av vår vän T, men han höll själv i pålle.

Selma har varit helt slut och gnällig idag, hon somnade innan jag hann lägga ned henne på kudden nu. Dagis och igår verkar ha tagit på henne, lillskruttan! Så idag tar vi det lugnt och är bara hemma. :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 160
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat