Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Äsch du har ju all tid i världen på dig att testa.
Bra att du valde den röda.

Nu ska jag gå och äta nybakad chokladtårta med körsbär :d

Ja när jag fick se de andra färgerna så kändes den röda riktigt bra. Visst har jag all tid i världen men just nu känns det som att jag håller på att grottar ihop totalt med huvudvärk m.m., hade bl.a. migrän igår :(
Fast jag sitter fortfarande kvar här i soffan och har inte rört mig en millimeter sen jag skrev sist :o

Nu får du mitt 2000ende inlägg :D

Har man migrän efterdyningar så SKA man sitta stilla i soffan! :angel:

Åh till mig :love:
Ja visst borde jag inte göra så mycket och det har jag inte gjort heller, sitter fortfarande här :angel:

Vet du det låter skönt! Ja alltså att bara sitta inte det onda....
Här har varit full fart hela dagen. Vaknade 7, kom till affären 8, hemma igen 9.30, bakade chokladtårta, plockade körsbär och grävde potatis. Lagat lunch till svärföräldrar och svärmorförälder. Ätit, plockat mera körsbär och äpplen. Ätit chokladtårta och lekt med barnen. Nu har alla åkt hem så nu är det lite vila innan det är dags att laga kvällsmat och fixa matsäck till parken zoo imorgon....

Vill du bli av med skålarna ganska omgående? Vi kan isåfall ta vägen förbi hos dig imorgon, det är ju typ på vägen...

Jag blev lite inspirerad när du skrev att dy fått en glassmaskin, så nu har jag och Vilgot gjort Ploppglass! :banana:

Hur kärnar man ur körsbär egentligen? Kan ju inte vara meningen att man ska behöva se ut så här efteråt;
pict0189_162606196.jpg

Detta var bara toppen av isberget ska tilläggas.

När jag läser om din/er dag så är jag ganska nöjd med min soffsittardag även om jag får lite dåligt samvete över att jag inte har gjort något vettigt på hela dagen.

Vi har ingen bråska med skålarna, vi ska förhoppningsvis på födelsedagskalas imorgon så vi ska i väg en sväng. Så om inte du vill ha dem nu så kan de stå kvar till bukefikan :)

Oregano: Lät ju gott :d

Kärna ur körsbär är hopplöst.... Jag försökte övertala min man att en elektrisk urkärnare är något vi bara måste skaffa till nästa år.....

Till och med jag känner mig matt av dagen, fast jag hoppas hinna rida ikväll.

För mig är det inte brorson med skålarna, det var mest om ni ville bli av med dem.

Kl

Den som inte orkar läsa om gnäll kan bortse från detta inlägg.
Men fy fan vad jag avskyr detta!!! :devil: För det första har jag fortfarande ont i munnen och har svårt att gapa, äter alvedon för att det ska kännas bättre. Sen är jag så trött, så trött, så trött... :( Somnar lätt kl 20 på kvällen och vaknar sen efter midnatt och kan inte somna om. Har inte sovit på typ en vecka. Vilgot är just nu totalt övertrött och skitgnällig och jag skulle nästan kunna kasta ut honom genom fönstret... I vanliga fall har jag långt tålamod, men inte när jag är så här trött. Dessutom är jag helt överhettad. Var iväg en sväng idag och alla andra människor hade jackor på sig. Jag hade tunn skjorta med trekvartsärm trots regn och typ 13 grader och ändå var det varmt... :grin: Vågen visar +10 kg och jag bara avskyr mig själv.

Får också så dåligt samvete över att jag inte orkar leka med Vilgot så mycket som jag skulle vilja. Är så rädd för att han ska tro att jag inte tycker om honom längre... Min älskade man är världens bästa och sköter i princip allting här hemma. Bröt ihop lite igår pga det...

Till råga på allt skällde jag nästan ut en kollega igår som frågade hur det var med bebisen. Gjorde klart för vederbörande att jag inte orkar prata om det.

Fattar inte hur jag ska stå ut i 12 veckor till.... :mad:

Du pillar ut kärnorna med fingrarna då, eller? Det gjorde jag, såg ut som en brutal slakt hade ägt rum när jag var klar.
Då kan väl vi ta skålarna vid bukefikat för visst tänkte du komma? (annars kan man ju alltid fika flera gånger :angel: )

Oregano, vet inte riktigt vad jag ska skriva till dig mer än att jag tror inte Vilgot tror att du inte tycker om honom. Tror det behövs mer än så för att barn ska tro sånt särskilt så små barn som våra.
Tänk på din belöning om 12 veckor! Vad kan vara mer underbart än det? Du får en liten Valter och du får bli normal och aldrig mer behöver vara gravid. Kram på dig!

Tack för dina snälla ord! :love: Jag är bara så himla bitter, för jag vet ju att det här bara är början. Nu går det ju stadigt utför... :(

Nej det är inte början på eländet det är slutet nu! Slutet på graviditeten och snart är du klar :banana: Valter måste få låna din kropp i 12 veckor till och sedan har du hela livet för dig med två fina barn i din kropp :idea:

Ja jag är ganska kass på att peppa men du får ta mig för den jag är :o ;)

Jag tycker du är jätte bra på att peppa! Jag själv är urkass därför brukar jag mest hålla tyst för sätter jag igång blir det bara svammel!

Oregano: förstår dig! Även om jag inte lider fullt så mkt än och njuter av alla sparkar. Men nu börjar sd komma och usch va dryga dom är. Nu är det bara 12v kvar!! Det klarar du sen så får du träna hur mkt du vill resten av livet utan denna förbaskade foglossning! :)

Tycker du :o vad rart för generellt är jag dålig på att uttrycka mina tankar i skrift och det blir rörigt och svamligt. Jag undviker ofta att peppa andra men saker som jag känner för är lättare att peppa om.
Sedan ser jag nu att det är lite syftningsfel i mitt tidigare inlägg men det bjuder jag på :D

Jag börjar med tycka att det negativa börjar ta överhanden. Massa sammandragningar, foglossning, ischias och mitt vanliga ryggonda ovanpå detta.
Idag har trots allt varit en ganska bra dag, märker stor skillnad på när jag har jobbat och inte. Idag var hela familjen i Halmstad, först var vi en sväng vid Havet och därefter åkte vi till äventyrslandet. A var väl inte jätteimponerad av att åka karusellerna utan sprang hellre omkring. när vi ätit och packat in oss i bilen igen strax innan sju så hade vi två trötta killar i bilen. (fast H var ju inte trött, det är ju livsfarligt att erkänna det när man är 11 år ;))
Nu sover A och sambon och jag ska se om det finns någon film att titta på.

Igår såg en jägare en VARG ca 700 meter från vårat hus :eek: För ett par veckor sedan var det en märkt varg som rev får ca 2 mil från oss. Länstyrelsen har konstaterat att det var denna vargtik som var skyldig då hon har sändare på sig. Jägaren som såg vargen igår morse gjorde det i dagsljus och var helt säker. Känns konstig att den smyger omkring i skogen, vi såhär långt söderut är ju inte helt vana vid det. (kunde lika gärna varit en känguru, känns lika exotiskt :D)
Har inget emot vargar men vet många här som gärna hade skjutit den. (och gör det säkert om de ser den)

Nej, du är inte kass! Att ägna mig en liten tanke och skriva några snälla ord känns :love:

Nu har Vilgot äntligen somnat och jag ligger äntligen i sängen. Ska läsa ett kapitel eller två i min bok, sen är det god natt för mig.

Ploppglassen blev iaf god! :banana:

Jag börjar med tycka att det negativa börjar ta överhanden. Massa sammandragningar, foglossning, ischias och mitt vanliga ryggonda ovanpå detta.
Det sjuka är att jag som inte har en enda krämpa är den som gnäller och hatar det här mest! :grin: Jag måste ha nån mutation nånstans som gör det, för jag inser själv att jag faktiskt har det ganska lätt. Men lik förb så hatar jag det.

Japp, klämmer ut med fingrarna.
5 liters hinken tog sin lilla tid idag....

Blodbad värre än värst. Hittade stänk långt ut på köksgolvet.
Nej det får nog bli en elektrisk urkärnare nästa år.

Ja jäklar vad jag ska träna sen! :D Jag ser nog banne mig mer fram emot att få en normal kropp igen än själva bebisen. :o

Fast det spelar väl ingen roll om man fysiskt mår bra om man inte mår bra psykiskt som gravid? Klaga och gnälla får man oavsett.

Bollen 5 liter åh gud, jag tror det kanske bara var två-tre liter som jag tog hand om och det var mer än tillräckligt! :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat