Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Vilken härlig morgon-reaktion från henne, det verkar verkligen som att hon älskar dagis alla redan! Hoppas Milton också blir lika tokig i dagis som henne, eller som jag var när jag var liten :)

Idag var första gången som jag lämnade honom själv en liten stund (första veckan på inskolningen) och han blev lite ledsen när jag gick.. Det sved i hela kroppen och jag ville bara vända och krama om honom. Tur att jag tycker så mycket om fröknarna, annars är risken stor att jag hade gjort slag i saken :D
Men det hade gått bra sen, det vara bara precis när jag gick.

Ja det känns riktigt bra i hjärtat! Hon har alltid varit social och utåtriktad, så jag trodde att hon skulle gilla dagisgrejjen, men att det skulle gå såhär bra hade jag aldrig vågat hoppas på.

Roligt att Milton också verkar gilla det, även om han fällde en tår vid lämnandet. Jag hade räknat med att hon skulle vara ledsen så det var en glad överaskning. Det kan ju dock komma att ändras när dagis inte är lika nytt och spännande längre. Vad skönt att du verkligen vet att det är ett bra dagis med bra fröknar!

Är DETTA samma mäklarfirma som någon (Svartfot?) länkade till för ett tag sen? Den där det såg ut som det hade skett ett mord. Ja ja sak samma, det jag ville komma till var att det måste ha gått åt enorma mängder frukt :D

Grattis! Vad kul med en tjej! Een kille hade såklart också varit roligt. :p

Visst var det A som vägde lika mycket som selma när han föddes? 4,7? Till mig sa de att andra barnet nästan alltid är störst, så du kanske slipper en jätteklump den här gången. ;)

*kl*

Selma somnade som sagt halv/kvart i sju igår. Jag gick och la mig ganska tidigt, trodde hon skulle vakna vid 4. Nu när jag slår upp ögonen så blev jag inte bara så lite förvånad över att se att hon fortfarande sover. :eek: Undrar om de satt alla ungar på varsitt löparband och tröttat ut dem igår på dagis. ;)

Ikväll ska vi på 40årsfest hos min sambos bror och hans sambo. Sambons mamma har tjatat sig till att Selma ska vara hos henne på kvällen, även fast det hade varit mycket enklare att ha henne hemma här med mina föräldrar. Nu hämtar vi upp henne när vi åker hem på kvällen, Selmas kusiner ska nämligen vara hos svärmor samtidigt... Även fast vi sagt att vi inte vill det, klart och tydligt. Jag har sagt till sambon att jag är väldigt orolig och att det inte alls känns bra, samtidigt som jag förstår att han inte kunde säga nej till allt hur länge som helst. Efter vad som hänt tidigare så litar jag inte på svärmor när det gäller det här och jag litar ännu mindre på kusinen... Jag har dessutom sagt att om Selma ska sova där ska hon sova i egen säng för att hon sover bäst så och vi har det som rutin hemma, men det verkar ha glömts bort... Nu ska de sova i samma säng och jag vet ju att Selma inte kommer att sova bra då.

För mig känns verkligen inte det här bra. Sambon säger att han litar på sin mamma nu efter att de pratat, men vi har ju pratat med henne förut och det har inte fungerat då, så jag ser ingen anledning till varför det skulle ändras nu? Jag skulle verkligen aldrig kunna förlåta mig själv om något hände.

Jag tycker fortfarande att bilderna de tar är häftiga men jag ser dem som en anings oseriösa faktiskt. Skulle nog aldrig kunna gå på en visning och tro att den här firman gör ett seriöst jobb, känns lite som de skämtar bort saker och ting (tänker främst på bilderna med allt godis de hade i en annan lägenhet)

Ursäkta en konstig fråga.. men ska inte svärmor vara med på sonens 40-års fest??

A vägde 4350 när han föddes och var 54 lång. Bm sa att bebisen ungefär kommer fördubbla vikten de sista veckorna nu så vill hon (:eek:) titta ut i tid så hamnar vi kanske under 4 kg strecket denna gång. Vågar inte riktigt tro på att det är en tjej. Ändå var jag tvungen att köpa några tjejkläder igår. Har inte vågat tvätta de ännu, jag väntar till nästa Ul. Skulle det bli fel så sparar jag dem som present till någon eller säljer dem :p

Ursäkta en konstig fråga.. men ska inte svärmor vara med på sonens 40-års fest??

Precis min tanke..

Usch Lottch.. det där var verkligen ingen rolig sits..
Går det inte att backa ur och låta dina föräldrar ha henne kvar hemma, så slipper hon ju flyttas när hon somnat :crazy:

Det var ju det jag trodde, att det skulle slippa bli en diskussion om barnpassning då jag tog för givet att de skulle gå, men tydligen har hon erbjudit sig att passa barnen...

J fick väl själv lite panik igår när jag tog upp det, men han sa att "nu är det ju försent att ändra". Men vi får se. Jag är verkligen genuint orolig, jag litar inte för en sekund på kusinen. Jag vågar inte låta S vara där en hel natt om han ska vara där...

Svärmor vill ju att hon ska sova där, det är vi som inte vill det. Då föreslog hon att vi skulle sova där, men det vägrar jag. :p

Nej det är väl inte försent? Försent är det när ni har lämnat henne hos svärmor. Kan ni inte säga att ni har tagit upp det förr med att ha kusinerna ihop och att ni nu inte vill eftersom kusinen kommer han också.

*kl*
Sedan har jag en fråga om kitchen aiden, vispar man på känn eller följa man de rekommenderade farterna i instruktionsboken? :o

Jag tyckte det också, men inte sambon... Sambon vet om vad jag känner och jag tror han känner likadant, men av principskäl så kan han inte erkänna det. :grin:

Jag har testat mig fram.

Knåda bröd så kör jag långsammare.
Vispa grädde/ socker och ägg ökar takten men ser till att det inte stänker.
Blanda i torra ingredienser på 1.an

Manualer och jag vi brukar sällan lära känna varandra. Men till Aidan så har jag läst.

Jag kör aldrig några delar i diskmaskinen.

Jag tyck att det är respektlöst av svärmor att planera in att kusinen också ska vara där när ni pratat med henne om att ni inte litar på honom.

Men det låter som om problemet snarare är att J inte vill ta tillbaka ett givet löfte om barnpassning. Men det tycker jag inte riktigt att ni gör. Det gör nämligen svärmor självt. Ni har sagt att hon får passa S när kusinen inte är där. Nu väljer hon att ta dit kusinen och då väljer hon ju i samma veva att inte passa S. Så beslutet är helt hennes eget.

Det är ju inte ni som ändrar förutsättningarna utan hon som väljer att inte uppfylla dem.

Senast ändrad:

Efter att ha sett vilka domare som kommer döma finalen så kommer nog maken försöka följa med också. Upptäckte att du skall grillas av en gymnasiekompis till honom som nu mer är en god vän till oss båda.

Jag brukar inte läsa manualer men just den här kändes som att jag behövde göra det för jag är ju inte alls insatt i maskinen. Man får vara glad att jag tar fram mixern till digestivekexen när jag gör cheesecake, så den nivån är jag på med hushållsmaskiner.

Ska nog gå och baka en äppelkaka nu och testa maskinen men mitt huvud värker och känner mig allmänt omotiverad.

Lottch: Jag tycker som Svartfot ang. svärmor och kusinen. Så tråkigt när det blir så här för jag kan ju förstå J också att det inte är så lätt att säga ifrån till sin mamma.

BTW så kommer jag behålla den röda KA efter att ha varit på Cervera och tittat på de andra färgerna. Den svarta var ganska tråkig och den vita såg billig ut :o en liten färgklick blir det i köket m.a.o. :D

Vad roligt! Hehe undrar om jag kan dra fördel av det..... :D nejdå, men vad kul att ni kommer. Jag får hålla utkik!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 146
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka