Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Självklart har jag inställningen att bara mina vänner läsa statusuppdateringarna, men jag litar inte riktigt på Fb. T.ex har jag upptäckt att jag ser vissa personers sidor (som jag inte är vän med) via iPhone-appen, men när jag tittar på datorn så kan jag inte se. Jag kan ju aldrig kontrollera deras säkerhet, därför är jag noga. Har ju själv jobbat med säkerhet och behörighet på dataapplikationer och vet mycket väl att det finns sätt att ta sig runt vissa saker.

Innan vi fick påhälsning av tjuvar låste vi också bara dörren och kunde även ha någon fönster kvar öppet om vi åkte hemifrån. Inte helt öppet såklart, utan på första hacket så det är låst så att säga, men ändå lite öppet. Det har jag aldrig nu. Ganska lätt att få in en kofot i springan. Sovrumsfönstret kan jag ha öppet på natten, men inte något annat fönster.

Men ser tycker jag det är stor skillnad mellan att bo i lägenhet än att bo i hus, i alla fall för vår del. När vi bodde i lägenhet bodde vi på tredje våningen. Ytterdörren till trapphuset låstes vid 20 och, förutom oss, så var det 2 lägenheter till i vår trappuppgång. Där bodde ett gäng pensionärer på våning ett och två, och överst granne med oss bodde en yngre skittrevlig kille som vi hade mycket kontakt med och så en ensamstående pappa med två tonårsbarn som var där ibland.
Nu bor vi på landet med ett hus som granne ca 200 meter från oss. Vår nedervåning är på markplan med fem trappsteg upp till ytterdörren och fönster i "ansiktshöjd" när man står på marken. Klart att vi tänker lite mer på säkerheten här, altandörren är alltid låst när vi inte är där ute eller på nedervåningen. Ytterdörren låses givetvis alltid när vi går och inga fönster öppna.
Hade gärna haft larm etc. också, men det får bli en senare fråga. Det hade jag t.ex. aldrig brytt mig om i lägenheten vi hade.

kl
Viv
Förstår att du blev lite irriterad ang cykeln och mycket irriterad ang bokhyllan. Vår lägenhet används också som förvaringsplats och jag börjar bli sjukligt less. Vi har börjat förklara för våra föräldrar att kvadratmeter priset i Stockholmsinnerstad är betydligt högre än ett förråd där de bor… Går inte riktigt in. Är sjukt att vi måste avsätta nästan ett helt rum för möbelförvaring.

Lottch
I viss mån är det nog bra att lyssna på er säkerhetsansvarige och i viss mån sitt egna sunda förnuft. Jag tror att om man börjar anpassa sig för mycket för att nått ska hända så kommer rädslan till slut att kunna styra en. Förklarar dåligt. Men om nyheterna varje dag rapporterar om pedofiler kommer människor bli obefogat rädda för pedofilangrepp. Även att risken är ohyggligt liten.

Men det kanske inte behövs så stora förändringar för att göra dig mindre sökbar på nätet. Att skriva S o J istället för Selma och Jesper gör att man inte lika lätt hittar hit. Inte ha ett nick som knyter an till dit namn och inte skriva ut vart du bor är ganska enkla åtgärder. Men att dra ner på dit skrivande här ger du katten i :mad:.

Tredagars inskolning
Är jätteglad för at läsa hur det går för era barn med inskolningen. Ts börjar på måndag. O att den bara ät tre dagar gör mig lite nervös. Men o andra sidan så har vi träffat barnen och pedagogerna i parken varje morgon denna veckan.

Nu har vi både lämnat och hämtat vårt barn, inga tårar mer än att hon skrek till lite innan hon somnade och har sovit 1h10min. Visst ville hon inte bli nedsläppt när vi kom och hon valde mig framför sin pappa ( :angel: ).
Kändes jätte konstigt att vara hemma utan henne men vi fick det städat här hemma så vi är nöjda ändå. Var ett tag sedan vi dammsög under sofforna :o

aneka: Jag undrade om du tyckte att det var konstigt eftersom jag tyckte det var en ganska häftig reaktion med två stycken :eek:. Får se vilken prisklass vi lägger oss på skorna men några kavat blir det nog inte för Isabella trivs inte med dem. Fast ändå så blir två ett minimum.

Och här har vi knappt börjat fundera över vinterskor :o
Ska införskaffa vanliga gummistövlar snarast sen har vi ett par fodrade stövlar redan ett par sandaler och ett par gympadojor :)
Här blir det nog inte så dyra vinterskor pga av vår ekonomi, men men det ska nog gå bra det med.

Jag köpte ett par tunnt fodrade gummistövlar direkt, jag misstänker att det ändå behövs nya sen när snön är borta i vår (oh ja jag räknar med mycket snö i år också).
Jag har inte tänkt så mycket alls på vinterskor (märke osv) mer än att det kommer bli två par. Ett par att ha hemma och till och från fsk och ett par som får stå på fsk som reservskor :)

Ja men två par skor förstår jag. Men det lät lite på dig som att du gärna hade haft 3-5 par vinterskor och det tycker jag va lite mkt. Blir han blöt om skorna hemma så får han gå in. Ska vi någonstans så får han väll ta sina vanliga skor(om dom andra är blöta) och vi får bära honom till bilen.

Milton har bara ett par skor än så länge. När det varit som varmast i sommar har han varit barfota så har inte behövt några sandaler iår. Ska köpa ett par gummistövlar men känns inte som någon brådska med det än.

Gulle dig! :love: jag ska svara på pmet förresten, tiden har bara susat iväg och jag vart så irriterad (inte på dig ;) ) när jag läste det att jag inte kunde svara direkt. Du vet hur det är... :p

Kan du inte komma och hälsa på någon dag när t börjat dagis? Så fort jag satt igång alla hästar kan vi ta en lång mysig uteritt.

*kl*

S somnade kvart i sju (!!!!) nyss, hon tokdäckade totalt och gick inte att väcka, så det var bara att lägga henne och hålla tummarna för att hon sover längre än till 4... Första dagen på dagis hade gått strålande! Inte en enda tår hade fällts, hon hade sovit, lekt med de andra barnen, snott en annans napp och varit på ett strålande humör. Men det är väl därför hon somnade nu, helt slut stackarn.

På tal om skor så har vi två par stövlar, ett par hemma och ett par på dagis och kommer göra likadant med vinterskor. Vi ska till London i vinter på någon horseshow och då ska jag skämma bort oss två med likadana uggs i julklapp... :D

På tal om skor så har vi två par stövlar, ett par hemma och ett par på dagis och kommer göra likadant med vinterskor. Vi ska till London i vinter på någon horseshow och då ska jag skämma bort oss två med likadana uggs i julklapp... :D

Jisses va gulligt!!! Om jag ändå hade fått en tjej! ;) :p

Kul att det går så bra för alla med inskolningen. :) Längtar lite tills det är dax för oss, fast samtidigt inte. Älskar att vara hemma med honom just nu!!

Det var bara misstänkta fuskare som gick vidare :D
Hela upplägget på tävlingen gjorde det ju bäddat för fuskande. Vad jag har förstått så var det väldigt enkelt för datorkunniga. Cookies och liknande tydligen.

När upplägget är att få så många som möjligt att rösta på bidragen så blir det gärna en tävling i vem som har mest vänner med mest vänner så att säga.

Jag har många kompisar som är väldigt datorvana, men jag har ingen aning om dessa har "hjälpt" mig. Jag har då inte gjort det, när min dator gör något oväntat trycker jag febrilt på alla knappar jag kan komma åt tills min man stoppar mig och fixar problemet.....
Men eftersom jag plötsligt fik 4000 röster så.... Andra ökade med 2000 sista dagarna....

Fazer skulle se över sättet att rösta på till nästa år.

Doris!!!

Loppisarna i Ludvika (Hammarbacken och Gammelgården) har öppet på Lördagar under sommaren, jag tror att det augusti ut.

I ditt blogginlägg så visar du bilder på skålar och kak/tårtfat i glas som ser ut som "blommor", första bilden. Om du gillar dem har jag ett helt gäng med skålar i olika storlekar som vi har sorterat ut om du vill ha fler :idea:

Det var mest tårtfatet som jag var ute efter, skålarna var med på köpet. Vad är det för delar du har?

3 större skålar (en skål ska nog vara en bålskål) och sedan små portionskålar och 4 lite större skålar (storlek med djupa tallrikar). Var bara en tanke för just nu står de i en flyttkartong ute på verandan som ska kastas på återbruket.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka