Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Tack!
16 oktober är finalen.
Ja jag gillar loppisen i Ludvika, det finns så mycket att kika igenom. Jag tror att allt gick på 160:-. Då saknas det två filtar och 4 glas på bilderna.....

vilda spekulationer här men..
Pappa = bus, lek, skoj
Mamma = kärlek, närhet, trygghet, mys

mina barn reagerar olika på mig och pappan när vi kommer, och vi tror att det är typ så.

Det måste bli nån känslostorm som de inte kan hantera. Men när jag varit ensam med V länge och han får se sin pappa komma med bilen och in genom dörren blir han helt toklycklig och lyser i hela ansiktet och ger ifrån sig glädjetjut. Är det tvärt om att jag kommer hem blir han mest gråtig. :confused: Jättekonstigt. Vad är det för skillnad i hans relation med mig och sin pappa?

Åh känner igen! Oftast är Isabella glad när jag har kommit hem denna vecka men jag får inte de där skuttande, skrattande välkomnshälsningar som M har fått när han kommer hem.

vilda spekulationer här men..
Pappa = bus, lek, skoj

mina barn reagerar olika på mig och pappan när vi kommer, och vi tror att det är typ så.

Det tror vi också att det är så här hemma.

Pappa = bus, lek, skoj
Det är nog precis så, men ibland känner jag mig så otillräcklig (speciellt nu när jag inte orkar) när jag inte är lika rolig som pappa. De leker så mycket roliga saker och Vilgot kvider av skratt hela tiden. Jag får honom aldrig att skratta och busa lika mycket fast jag försöker. Däremot så brukar jag kunna ha lättare för att få honom att varva ner och sitta och mysa i soffan och jag har också lättare för att tigga till mig en puss eller kram. Jag får, men pappa blir utan. :D

så är det här med.. :)
Enda gången som jag får mina små att skratta så att de kiknar är om jag busar "jaga leken" precis när de är som tröttast. Då skrattar de gott.
Men jag har accepterat att jag inte kan busa som pappan kan med dem. Och är nöjd med situationen faktiskt..

Pappan kan ju busa rätt rejält och häftigt med barnen och jag står bredvid med andan i halsen typ. Jag är nog lite mesig på det där att kasta runt dem och så. Jag skulle orka, men jag vill inte :D

frågade sambon och kom fram till att S grät när vi hämtade honom på dagis den första tiden. Säg kanske 1 mån eller så..
Men nu gör han det inte. Nu blir han världens lyckligaste kille, släpper allt och springer emot mig med världens leende och skall upp i famnen och sen peka och visa på allt han har gjort. Men kan också acceptera att gå ner på marken igen och vänta medan jag plockar ihop grejjer osv. Det var otänkbart att släppa honom ifrån sig när man väl plockat upp den första tiden..

Även stora sonen grät när vi hämtade honom den första tiden på dagis.

tjuvar knappen.
Moderkakan hade flyttat sig en del men en bit låg fortfarande för så det blir ett nytt ul om tre veckor. Suck.
Sen fick vi ett hett tips från bm om vad det var för kön....

Tack!
16 oktober är finalen.
Ja jag gillar loppisen i Ludvika, det finns så mycket att kika igenom. Jag tror att allt gick på 160:-. Då saknas det två filtar och 4 glas på bilderna.....

Då måste jag fara dit och kolla, jag har ju inte sååå långt ändå. Och har ännu inte hittat någon bra loppis i krokarna. Vill ju också gå på auktion, men det var det himla snålt med här där vi bor.

*kl*
Western_Ivy.. Vi måste ha missat er på IKEA, för vi var också där igår,men vid 17-tiden och framåt typ. Trivs ni bra nu i nya placet?

trist med moderkakan. Håller tummarna. (men plan snitt var inte så farligt)
- en kille till :D

Håller tummarna för dig att moderkakan hinner flytta lite mer på sig, så du slipper ks...

Här får pappa både pussar och en unge som kiknar av skratt och jag är inte alls avundsjuk... :p på morgonen om jag hämtar henne och lägger henne i vår säng så kryper hon i full fart till jeppe och pussas och kramas, går Jesper och hämtar henne så ägnar hon inte mig en sekund... Unge! :p

Lämnade Selma på dagis imorse, första dagen hon är själv. Hon vinkade inte ens hejdå och grinade inte en tår när jag gick, jag grät däremot hela vägen hem... :o Ska hämta henne vid 13 och jag längtar efter att höra hur det gick!

Angående säkerhet så resonerar jag lite dumt att, vill någon komma åt oss så kommer de åt oss. Sen så kan man ju självklart försvåra, så nu blir det hemligt nummer osv så att jag ska sluta synas på hitta och eniro, men jag finns ju fortfarande kvar om man söker på skattemyndigheten tex. Vi har så hög säkerhet där vi bor och en anställd som är fd soldat i ryska armén som alltid är här och vaktar om vi inte är hemma samt när vi är hemma. Så jag känner att jag kan ha kvar min fb, men kanske hålla lite mer tyst här. ;)

Du kan inte ha fått upp så mycket på Google om mig, antar att det var mina föräldrar som dök upp? :p

Japp! :D

Egentligen gör väl Eniro varken till eller från nu när t.ex ratsit och birthday finns. Där kan man ju hitta alla personer som inte har skyddad identitet. Makens mamma skaffade hemligt telefonnummer pga sitt jobb eftersom hon inte ville att någon skulle kunna ta reda på vart hon bor. Men hon har ju ingen aning om vad internet är knappt. :angel:

Ja, när nu säkerhet/inbrott mm är på tapeteten..

Var inslag senast idag på lokalnyheterna om villainbrotten i länet. Det talas om organiserad brottslighet, baltiska ligor och allt mer förfinade metoder. Min kommundel är värst drabbad, tack för det :mad: (nu ska vi väl inte dra allt för stora växlar på det med tanke på att min kommundel är i särklass störst och det var totalt 4 av 10 inbrott i år. Men ändå). Har hört flera mammor på Öppna som berättat om inbrott på deras gator. De flesta inbrotten sker dagtid, och man tror att tjuvarna rekar området i flera veckor innan de slår till.

Nu bor ju jag i en pytteby flera kilometer utanför samhället, det är inte "på vägen förbi" något och här bor massor av (nyfikna!) pensionärer så det går i princip inte att köra genom byn utan att hejja på minst en person som är ute och går/fixar med något. Dvs, inte helt lätt för en liga att göra inbrott dagtid.

Fast man funderar ju ändå. Vi har inte mycket av det tjuvarna verkar vara ute efter (smycken och kontanter) hemma men det vet de ju inte förrän de har kollat. Vi har en dobermann, fast seriöst - det känns som att det kanske stoppar Pelle och Palle, 17 år och ute efter kickar och snabba cash. Men inte någon som passar in under kategorin "organiserad brottsling". Då hittar vi väl inte bara huset länsat, utan hunden död dessutom :( Och vad händer om någon - typ jag och H! - är hemma när de bryter sig in..?

(Och basebollträ låter inte alls dumt i mina öron. Jag sov med laddat gevär under sängen förr om åren när jag var ensam ;))

Vi hade ju med all säkerhet besök av en sådan professionell utländsk liga. Det var iaf vad polisen sa. Fördelen eller vad man nu ska säga är ju att de gjorde det väldigt proffsigt. Ingenting förstört eller så, utan de tog det de skulle ha.

Men eftersom de är proffs så är jag oerhört noga med att aldrig skriva på Facebook att jag inte är hemma. För det är självklart att såna ligor får info från sociala medier! Jag skulle inte ens skriva att jag ska ut på promenad och jag larmar alltid huset och tar med mobiltelefonen även om jag ska vara borta i 10 minuter. Vi larmar alltid på natten också.

Alla mina smycken är borta och faktiskt kan jag känna lite oro över vad ev tjuvar tar sig till om de skulle bryta sig in igen. Det finns ju inga smycken att ta, men då kanske de river runt extra mycket istället eftersom de kanske tror att det är gömt. :crazy: Usch och fy vad sånt där sätter sina spår.... :(

Ja, fi fan.. Bara det att någon gått omkring i ens hem oinbjuden är nog, att de sen stjäl till på köpet.. Brukar inte heller skriva när vi åker bort. Och som tur är (?) har vi oftast en bil på gården ändå, så det ser ut som att någon är hemma.

Paranoid update: en helikopter har flugit över lågt över byn flera gånger i sommar - senast idag och då kom de paranoida tankarna! Frågade maken vad det var för helikopter andra gången den for förbi, "nån gammal" sa han. ÄR DET INTE JUST SÅDANA EN LIGA SKULLE KUNNA REKA MED! Ställde mig mitt på gården och blängde hotfullt när jag såg den för en stund sedan ;)

Fast bil på gården betyder ingenting, tjuvarna har bättre koll än så. Hos grannarna stod det 4 bilar (två egna och två gästers), men ändå drabbades de också.

För en tid sedan var det en artikel i nån av kvällstidningarna att ett par fått inbrott sedan de annonserat om det i lokaltidningen ("vi gifter oss där och där kl ...."). Tillvägagångssättet vid inbrottet var exakt samma som hos oss och våra grannar. Grannarna gifte sig och hade en sån där egen sida på en bröllopssida. De hade brytit sig in på precis exakt samma sätt. De har också ett unikt efternamn. Har undrat många gånger om det kan ha varit så de fick vetskap om att iaf deras hus var tomt. Trots att det var fullt med bilar utanför.

Haha, ja vi var där på förmiddagen och fick gratis frukost :)
Var något katalogsläppevenemang :o

Vi trivs jättebra i nya lägenheten även om den oxå ligger typ mitt i ingenstans ;)
Men... jag vill ha häst! finns typ värsta fina ridslingan här :D
Lägenheten är bra(fin tänker jag inte kalla den ;)) och vi trivs i den, Mikaela sover bra i sitt eget rum med.
Det ligger ganska lagom till ändå ca 2mil in till Örebro och 1mil till Kumla.

kl

Vad ska ni alla hitta på i helgen då?

Här får vi idag besök av svärmor så imorgon blir en sväng i centrala Örebro så hon får se det och sen blir det en sväng på Ikea, så hon blir nöjd ;)
Hon har besämt att hon ska shoppa till Mikaela med :)
Vi ska hämta henne vid tåget i eftermiddag, tror det tog sambon en timma att övertala henne att hon kunde åka tåg själv, hon ville att sambon skulle möta henne på centralen ;)

Nej tycker absolut inte att det är konstigt, mer att jag/vi kommer bli ruinerade ;)

Men eftersom de är proffs så är jag oerhört noga med att aldrig skriva på Facebook att jag inte är hemma. För det är självklart att såna ligor får info från sociala medier! Jag skulle inte ens skriva att jag ska ut på promenad och jag larmar alltid huset och tar med mobiltelefonen även om jag ska vara borta i 10 minuter. Vi larmar alltid på natten också.

Kan du inte bara ställa in ditt FB så att bara dina vänner kan läsa statusuppdateringarna? Verkar enklare, tänker jag.

Vilket säkerhetspådrag ni har därhemma, allihop! Vi låser dörren, har aldrig tänkt på att göra mer än så. Balkongdörren brukar vi ha stå öppen på nätterna, det blir så varmt i sovrummet annars (balkongen går från sovrummet).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka