Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Man beställer den på SLUs hemsida.
0,8-1*mankhöjden är rekomenderat mått vid låg mellanvägg.

Tack! Då "behövs" bara 120 cm till mina hästar, men satsar jag då på 135 cm så har jag ju fullt tillräckligt och en hel del till, om jag nu har räknat rätt :o
Ska beställa den boken, tack för informationen!!

Har du ringt din tandläkare eller har du väntat på svar från mig? Jag tror inte att det är någon fara utan det låter normalt men du ska ha koll på ditt allmäntillstånd och höra av dig till din tdl om det skulle vara något särskilt eftersom du är gravid tycker jag att du ska ta det säkra före det osäkra..

Mabuse: Precis som aneka skrev, ytterkläder är jackor och regnkläder osv. och utekläder är vanliga kläder; byxor, tröja m.m. men som bara används ute för att inte få in grus inne i lokalen där barnen leker :idea:

Armani: Vi kan alltid slå på en till bräda om vi vill höja en boxvägg men nu är boxarna byggda efter mina kusar :)

Svårt det där, hur mycket man ska ge ut av sig själv, och framför allt nu då sen Milton kom. Och hur mycket man ska ge ut av honom, så offentligt, som det faktiskt blir på internet. Jag bloggar ju och har också facebook.. Och en hel del foton läggs ut på honom. Jag funderar alltid en extra gång innan jag lägger ut något på honom och framför allt då vilka foton.
Mina föräldrar är inte alls så förtjusta i att jag bloggar om Milton, framför allt då lägger ut foton på honom. Min pappa t.ex. vill absolut inte att vi lägger ut foton på honom och det respekterar jag fullt ut.
Samtidigt är jag allergisk mot det där att man inte ska kunna det, för man kan inte lita på folk och så vidare. Nu vet jag ju att det är så, men jag vägrar erkänna det. Likaså vägrar jag vara mörkrädd, jag vill kunna gå där jag vill och när jag vill, utan att behöva se mig över axeln och vara rädd.
Jag vill inte tro illa om någon, jag vill tro gott om alla.
Där skiljer jag och min pappa (på tal om honom) och lika så jag och min sambo, oss från varandra. De tror ont om de flesta (inte riktigt så illa, men ja ;) ) från början, så blir man inte besviken liksom. Sambon är skitmörkrädd och tror ungefär att han ska bli mördad så fort han går ut. Min pappa är inte mörkrädd, men han en rottweiler i hallen, basebollträ utanför sovrumsdörren och så vidare, vilket jag aldrig skulle få för mig att ha.

Inte för att jag tror att du blev mycket klokare av detta, förstår också att du kommer från en helt annan familj än vad jag gör och för er är säkerhet kanske viktigare än vad det är för en vanlig, som jag (du förstår vad jag menar).

Nä, jag har inte ringt tandläkaren, utan väntat på dig. :o Jag åkte och köpte Alvedon och mådde bättre efter att ha ätit en sån. Men nu mår jag bra utan att ha ätit någon på länge, så det är nog som sagt ingen fara. Är bara himla öm fortfarande. Tack för svaret iaf! :idea:

Va skönt att det fixade sig så att han kan få komma till Dagis och härja lite och så du får vila!! :)

Jag börjar bli nervös om vi får någon dagisplats eller inte. Visst det är ett tag till 1nov men iaf. Jag vill ju veta Nu!! :grin:

Kommer Milton hinna börja på dagis innan lillebror kommer?! Bra isf, då behöver inte jag känna mig som en "skurk" mot Theos dagmamma :D. Vi har inte berättat för henne ännu..kanske dumt? :o Men vi vill vänta tills efter rUL...i morgon :bump:

Men samtidigt vet jag inte varför jag är så orolig, har redan sagt att han nog aldrig kommer gå mer än MAX 30h/vecka första året....När liten kommer så blir det visserligen inte mer är max 15 timmar, men i dagsläget är han ju ändå inte där mer heller eftersom jag är arbetslös ännu...och det verkar då inte bekomma henne nåt.

*kl*
BTW inskolningen hos dagmamman går super. Han var där själv i dag i ungefär 5 timmar. Lämnade honom vid nio och hämtade honom igen efter lunchsovningen. Hade gått hur bra som helst. Han blir glad när han kommer dit och blir lika glad när jag kommer å hämtar honom och där emellan så leker han mest hela tiden utan några större bekymmer. Åt lunch där själv i dag också, hade visst ätit hur mkt som helst :D

Nä, jag har inte ringt tandläkaren, utan väntat på dig. :o Jag åkte och köpte Alvedon och mådde bättre efter att ha ätit en sån. Men nu mår jag bra utan att ha ätit någon på länge, så det är nog som sagt ingen fara. Är bara himla öm fortfarande. Tack för svaret iaf! :idea:

Äsch inga såna :o-smilysar alvedon kommer man långt på, som sagt, tycker det låter normalt. Det är normalt att ha ont, bli öm och svullen, få blåmärken (ja det händer, massa snyggt i ansiktet är det ;) ) och lite svårt att gapa.

Alltså, jag måste bara säga att jag är så grymt imponerad av dig och alla andra som klarar av att jobba natt. Jag skulle inte överleva en enda natt... Jag som knappt orkar jobba dagtid längre. :o

Och jag är galet imponerad av dig/er som kan gå upp 6-7 på morgonen där och verkligen komma igång direkt. Jag önskar SÅ att jag var som du!

Hehe jag ska inte skryta så mkt för det här är min första(frivilliga) natt någonsin om man inte räknar med stängningarna på donken som drog ut på tiden så att man inte va klar förens framåt 06, men då va man rätt slut efter att ha hållit igång konstant sen 15,30. Nu får jag sitta och slöa i en soffa och surfa/läsa bok/se på tv. Än känns det bra men kl är ju bara tjugo över nio :p

Mabuse: Precis som aneka skrev, ytterkläder är jackor och regnkläder osv. och utekläder är vanliga kläder; byxor, tröja m.m. men som bara används ute för att inte få in grus inne i lokalen där barnen leker :idea:

Ha ha ha nu känner jag mig lite pantad ;) men jag hänger fortfarande inte med... Byter man kläder på barnet i hallen då?

Ja ibland är det bra :D

viv: nej nej du är inte pantad du har rätt men det är bara brallorna de behöver byta om inte barnen har på sig overall, regnbyxor eller så över byxorn :)

Du får tala om imorgon hur det gick! :idea: Nu ska iaf jag släcka lampan och kura ner mig och sova ända till kl 5:15. :banana:

Ja jag hade tänkt det iaf. Har sökt till 1nov och hoppas få honom inskolad och klar under november och sen är bebis beräknad till 13 dec. Blir väll några veckors uppehåll där runt jul som vi får mysa allihop och landa i att vara 4st i familjen.

Varför ska du ha dåligt samvete för förstår jag inte? Det är ju hennes jobb att ta hand om ditt barn när du inte kan och är det bara 15h/veckan så är det så. Du är nog inte den första som skaffar syskon till ett av barnen som hon har hand om! :) Lycka till på RUL va spännande! Är avis att ni har det framför er fortfarande! Ska ni tjuvkika eller låta det vara hemligt vilket kön det är?

Ja ibland är det bra :D

viv: nej nej du är inte pantad du har rätt men det är bara brallorna de behöver byta om inte barnen har på sig overall, regnbyxor eller så över byxorn :)

Aha :idea: Jag blir mer och mer imponerad av förskolelärarna och deras val av yrke. Tänk att klä på och klä av 15 st slingriga 1,5-åringar ett par gånger om dagen :bow: Jag är helt slut ibland efter ett klädbyte.

+ alla blöjbyten förstår inte hur dom orkar. Iofs har jag haft praktik på en förskola och va på fm med 1-2åringarna och på em med 3-5 åringarna och jag älskade förmiddagarna. Dessa underbara 1-2åringar.

Ja de är duktiga :) men på Isabellas försjkola har de "bara" 4 barn var att byta kläder på skulle en ha alla barnen så skulle inte de bli långlivade i sina yrken. Hinner ju knappt ut innan det är dags att byta kläderna på första barnet igen ;)
Än så länge är vi väldigt nöjda med Isabellas förskola, efter tre dagar.

Ja alltså egentligen vet jag inte varför jag känner så....Tack för dina ord :laugh:

Jo det blir nog en tjuvkik den här gången också, om h*n nu tillåter :D Ska iaf bli spännande. Den här gången känner jag mig inte alls lika säker på att det är en kille som jag gjorde förra gången, men kommer samtidigt bli jädra förvånad om det inte är det :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka