Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Fy vilken pina att gå 4 veckor längre tid än man ställt in sig på! :eek: Vilgot kom i perfekt tid, 5 dagar före bf, jag var precis "klar" eller vad man ska säga. Var ju så orolig för förlossningen men hade ändå kommit till en punkt då jag var redo. Vi hade lagt ut handdukar i bilen och handlat matlådor till maken samma dag! :D Matlådorna glömde vi ändå hemma, men det gjorde ju inget.

Jag har boken "Att bygga häststall" hemma. Läste det häromdagen. Tror det var mellan 130 och 150 cm. Kan kolla när jag kommer hem om du vill.

Hahaha, nej ögonen kan han ju i alla fall använda, hovslagaren :D
Men då borde ju 1,30 fungera alldeles utmärkt till mina plutt-hästar också, kanske skulle man satsa på 1,40, ifall man någon gång skaffar en större häst?

Jag har boken "Att bygga häststall" hemma. Läste det häromdagen. Tror det var mellan 130 och 150 cm. Kan kolla när jag kommer hem om du vill.

Ja tack snälla, du får gärna kolla! Tänkte att jag skulle skaffa den boken, men hittar inte den någonstans?

Jag gissar att utekläder är vanliga kläder men som sen byts när man kommer in för att inte dra in så mkt sand och skit. Men det är bara min gissning.

Jag har en timmes körning till Helsingborg, så jag ses hemskt gärna!! Hade varit jätteroligt, vilka mer är på? Jag har svårt att säga dag och tid och så. Beror på inskolningen och sedan måste Milton sova sina timmar i sin säng. Så senare eftermiddag någon av dagarna passar mig allra bäst =)

Eftermiddag passar oss också bäst! Vi har ett relativt öppet schema så det är bara att hojta till när du vet lite närmare! Vore jätte kul om några till ville hänga på. Men jag har dålig koll på vilka som bor nära. :o

Bara för det står det helt still här också :o men juzzzen, mikan, emelieR, jag, hhmmm... Vilka mer?

Mikan skulle jobba. Men ni andra då? Vi kan som sagt ta oss en liten bit om så önskas. :)

Nu är jag på jobbet fram till 07 imorgon bitti så nu får ni förgylla min kväll med ert härliga pladder!! :)

*kl*
Nu ska jag bara skicka in mitt intyg som jag hämtade på arbetsförmedlingen idag om att jag är inskriven. Det ska jag skicka till kommunen. Sen får Oscar börja sina 15 timmar i veckan i september :laugh::bump:

Va skönt att det fixade sig så att han kan få komma till Dagis och härja lite och så du får vila!! :)

Jag börjar bli nervös om vi får någon dagisplats eller inte. Visst det är ett tag till 1nov men iaf. Jag vill ju veta Nu!! :grin:

Åh, vad härligt för er båda ;)

kl

Nu går Mikaela ofta och bra, vi var en sväng på Ikea idag och hon ska minsann gå själv utan att hålla i handen och gärna till närmsta hylla och bråka med något :p

Fy vilken pina att gå 4 veckor längre tid än man ställt in sig på! :eek:

Jag var med helt inställt på att A skulle komma ca två v innan bf. H är född på uträknat datum så att jag skulle gå över tiden fanns inte i min värld. Så de 11 dagarna efter bf var väldigt långa. Denna gången är jag mentalt inställd på att det blir en november bebis :D

Aneka, jo jag ska ju jobba egentligen. När ni bestämt dag och tid så ska jag se vad jag kan göra åt det ;) Behöver shoppa lite grejer ändå så en tripp till Helsingborg vore ju trevligt!

Man beställer den på SLUs hemsida.
0,8-1*mankhöjden är rekomenderat mått vid låg mellanvägg.

Jasså, de var så snabba med att publicera det.
Jag blir alltid lika ställd när det gäller att svara på frågor sådär på impuls eller vad man nu ska kalla det.
Tack, det ska bli riktigt roligt!

Jag kan verkligen rekommendera att bygga häststall. Hade vi inte planerat ett stall till hade du kunnat få mitt exemplar.

*kl*
Håller på att natta min tokigt övertrötta dotter. Det märks att dagis tar på hennes krafter nu. Imorgon är första dagen själv, vi tränade på (kg kände att jag behövde det mentalt inför imorgon, slår man upp känslomässig mes i nationalencyklopedin så kommer det upp en bild på mig nämligen) ge Selma till fröken idag och jag sa hejdå, som när jag gick på toa eller liknade istället för att ta henne med. VARJE gång störtgrinade hon och så fort jag kom bakom hörnet så tystnade hon. Så det är bara att stålsätta sig och svälja tårarna och impulsen att vilja knocka fröken, slita Selma ur hennes armar och springa därifrån med henne.

Är lite kluven också. Jag och sambon hade ett möte med vår säkerhetsansvarige ang hemma och Selma när hon går på dagis. Vi ska ju bygga ut och ska gå igenom säkerhetsaspekten i utbyggnader, kameror ute osv. Han har ju koll på oss, mer än vad man vill, och han är, jag ska inte säga arg, men irriterad, för att jag lägger ut så mycket av mig själv på nätet. Att jag fortfarande har publikt telefonnummer, använder Facebook och lägger ut bilder osv. Men jag är lite kluven, var drar man gränsen för säkerhet och att leva "livet"?

Jag är inte ute och festar, jag lever ett (nu somnade Selma förresten, haha) tillbakadraget liv, jag har ingen hög inkomst och syns inte på några rikast i landet listor, jag är inte kaxig och hörs inte i en stor mängd (vilket mest beror på att jag är rädd för stora folkmassor, men ändå) och jag lägger inte ut mycket bilder på saker som man kan vilja ta. Ska jag ändå behöva vara anonym och inte kunna använda facebook som vilken normal person som helst? Jag vet inte... Var drar man som sagt gränsen? Skulle det hända något så skulle jag inte tveka på att ta bort min användare, så egentligen är det väl korkat att ha kvar den.

Jaja, lite skitsnack, men jag känner mig lite urlakad efter att ha fått värsta föreläsningen och fått reda på saker som man kanske skulle mått bättre av att inte veta. Det är många nätter jag vaknar kallsvettig av att jag Drömt att någon skadat eller kidnappat Selma. Hade vi inte haft en kamera i hennes rum hade jag varit vansinnig och rusat in i hennes rum 20 gånger om natten. det är verkligen min värsta mardröm.

Er säkerhetsansvarig vet säkert vad han pratar om och att följa de råden kanske inte är så dumt. Vad gäller internet så ska nog alla personer, oavsett om man är en vanlig Svensson eller mer "offentlig", vara försiktig. Till och med jag som är fullkomligt ointressant för skumma typer är försiktig. Jag försöker vara så anonym som möjligt och visst kan folk som jag känner lista ut att det är jag om de hittar hit. Men jag tror att det är omöjligt för någon okänd att lista ut vem jag är utifrån det jag skrivit i den här tråden. Har aldrig skrivit mitt namn eller i vilket område jag bor. Du har skrivit både ditt namn och vart du bor och efter hand en hel del info om dig och din familj och det har faktiskt förvånat mig lite efter att ha googlat lite. :o Du får ursäkta, men jag är lite lätt nyfiken av mig. :o ;) Nu tror jag väl att vår tråd är ganska ointressant för gemene man, men ändå. Nu vill vi ju inte att du ska sluta skriva här eftersom vi alla gillar dig :laugh:, men försiktig ska nog alla vara.

Nu är jag på jobbet fram till 07 imorgon bitti så nu får ni förgylla min kväll med ert härliga pladder!! :)

Alltså, jag måste bara säga att jag är så grymt imponerad av dig och alla andra som klarar av att jobba natt. Jag skulle inte överleva en enda natt... Jag som knappt orkar jobba dagtid längre. :o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka