Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Spännande, hoppas den lille vill visa upp sig. Båda mina barn har varit väldigt duktiga på det. Både jag och sambon såg själva att det va en killa på det senaste ul:et. På det med Milton va vi alldeles för facinerade över att se att det fanns en bebis där inne för att tänka på något kön ;)
Vad hoppas du på då? Om du "hoppas" på något spec vill säga?

Ni som har barn som har hunnit bli 14-15månader. Har era barns fötter vuxit mkt sen 1års dagen? Jag funderar på att beställa ett par kavat vinterkängor till Milton nu när jag har en 50%rabatt igen och för att få det överstökat. Men vet inte riktigt vad vi ska ta för storlek. Får försöka mäta hans fot imorgon men vet ju inte alls hur mkt dom växer storleksmässigt under dessa månader fram till jul nu.

Spinner vidare på vinterkläder. Finns en sån blå didriksson overall på tradera nu som jag har spanat in men den är snart uppe i 500kr och då känner jag att jag nog lika gärna kan köpa en ny för 700-800kr. Eller är jag dum om jag tänker så? Overallen är i nyskick men ändå använd på ett annat barn. Auktionen går ut om en timme ca.

Min pappa är inte mörkrädd, men han en rottweiler i hallen, basebollträ utanför sovrumsdörren och så vidare,

:eek::eek::eek:
Hur vågar han ha basebollträt utanför sovrummet? då kan ju någon ta det och sedan komma in i sovrummet... Nä jag skulle helt klart ha det bredvid mig :o:D

:eek::eek::eek:
Hur vågar han ha basebollträt utanför sovrummet? då kan ju någon ta det och sedan komma in i sovrummet... Nä jag skulle helt klart ha det bredvid mig :o:D

Hahahahaha, det skulle jag ju frågat honom, undra om han har tänkt på det?
Fast sen har han kniv i sängbordet, men det vågar jag knappt skriva :o

Isabellas fötter har inte växt nämnvärt (15,5 månad gammal nu) under sommaren måste jag få säga, en halv storlek kanske? Köpte hennes stövlar och ett par gympaskor i strl 20 i måndags.
Räknar med att köpa riktiga vinterskor i strl 21/22 senare i höst innan snön kommer som bör räcka/hålla till i vår (hur många par vet jag inte men minst två).

Frakt tillkommer väl dessutom? Jag skulle ha köpt en ny i så fall.

Vi fick klippa upp resåren i ärmarna på Alice didriksson jacka. Den satt åt så hårt att det blev märken.... något att kolla på!

Ja 48kr i frakt tillkommer så då är det uppe i 550kr. Nää det får bli en ny isåfall. Ska ju iaf använda den till två barn. Har provat den ovarallen och fick igenom Miltons händer lätt och den verkade inte sitta allt för hårt. Men har hört att det kan vara en vanligt problem.

:eek::eek: Mer än två par vinterskor tänker jag inte köpa. Behöver man verkligen mer än 2 par? Det blir nog ett par kavat och ett par billigare att ha när dom andra torkar. Milton kommer inte gå så mkt på dagis heller så kan ju ta hem extra skorna när han ska vara hemma över helgen. Kanske ska satsa på stl 21 då för antagligen vill man väll ha en tjockare strumpa i.

ja men då så :D

Inte för att han behöver några av grejerna, med en rottweiler i hallen, som dom får ha ihjäl för att komma förbi, så kan han nog sova tryggt :D
Idag var jag dit för jag skulle ta ut hunden. Vi har nyckel till källaren och går in den vägen och upp för trappan. Precis ovanför trappan är hallen där Dusty alltid ligger. När han hör att någon kommer så står han blickstilla, enda tills jag säger något och då håller han på att ramla ner för källartrappan av lycka över att det är jag :love: Älskade hund vad han gör mig lycklig!
Däremot hade jag inte velat vara i en okänd människas kläder och stövla in där, hua, vad det hade kunnat gå illa :D

Du föresten, grattis till finasplatsen och sådär! När är det nu tävlingsdags? Vilka fina loppisfynd du hade gjort förresten!!

*kl*

Är man gammelmodig/töntig om man köper sig en kökssoffa? Alltså inte ärven en utan köper en för att man vill ha en i köket eller är man osmart så?
Just nu har vi ett bord från Ikea i köket som blir runt när alla iläggskivor är borttagna och avlångt med mkt rundade kanter när man lägger i skivorna. Vi får bara plats att ha det runt. Men jag är sugen på att skaffa en kökssoffa och ett normalformat bord ist för att få lite mer plats på liten yta runt köksbordet. För nu får det bara plats 4st runt bordet och en får sitta jätte trångt. Eller är det en dum ide och borde skaffa bara stolar ist? Kan försöka ta kort imorgon om jag inte hittar något på bloggen som jag redan lagt upp.

Vi har med Ul imorgon :)
Egentligen bara för att kolla moderkakans placering men hoppas på att bebbe är lite mera samarbetsvillig denna gången. På RUl fick vi bara se en ryggrad och ett huvud :cool:
Är nervös inför att få reda på resultatet, trots att jag är rädd inför förlossningen så vill jag inte att det ska bli planerat snitt..

Håller alla tummar och tår att moderkakan flyttat upp så att den inte ligger ivägen!

kl

Sitter med dåligt samvete. Har beställt halm till stallet. När jag pratade med dem här om dagen sa de att frakten skulle gå runt 800-1000 kr. Så då räknade jag ut att varje bal skulle bli ca 20-30kr billigare (beroende på hur många de får på) mot att ta ifrån en bonde i närheten. Och när de ringde i dag så sa han att lastbilskillen ville ha 1500 för en körning. Men troligtvis kommer de behöva köra två gånger. Det innebär att halmen kommer kosta precis lika mycket eller 5 kr mer styck. Vi beställde nämligen 43 st rundbalar. Jag ska ha 8 st en kompis 8 st och hon som har stallet 27 st. Hon blev lite putt när jag sa att körningen skulle gå på 500 kr mer... (de vi redan har lite på kanten med) Själv är spelar det inte så stor roll, ska ju inte ha så många. Jag tänkte slå ut frakten per bal, annars blir det lite orättvist att vi ska betala 1000 kr/st för våra 8+8 som skulle få plats på en körning + en 4-14 till. Så hon vill inte betala för en egen frakt för de balar som de inte får plats med.

Varför frågade jag ifall hon ville vara med???? Jag skulle bara ha beställt till mig, kanske till och med hämtat mina 8 st. De ska köra ca 10 mil. Jag ville beställa snabbt och få hem innan det är totalslut med halm på marknaden. De närmaste milen runt om oss är det tomt på halm. Grannen behöver 400 st och har fått in ca 150 st, kanske får hon in 100 till på de hon inte tagit ännu. Annars har vi kunnat köpa massor av henne.

Suck suck suck. Kanske lika bra att betala de hundralapparna bara för att slippa gnäll...

Samma här, dåligt med halm. Det vi tröskade idag fick vi pressa och plasta istället. Alltså inget att strö med (men perfekt mat för 3 lättfödda kusar)
Får se om det blir bra tork på det vi har kvar att tröska så vi får lite torr halm till fårskallarna.

Ensilage har vi gott om däremot. Har kvar 25-30 fjolårsbalar och en jädra massa balar blev det av förstaskörden, håller på med andraskörden nu.
Så i år kan vi nog sälja lite till hästfolket häromkring.

Vilgots fötter har växt en hel del under sommaren. Vi köpte strl 21 i våras och i tisdags var maken iväg eftersom de blivit för små. Han tog naturligtvis hjälp och kom hem med ett par i strl 24!! :eek:

Ni som hunnit lämna barnet ensamt på dagis, hur har de reagerat när ni hämtat dom?

Det hade gått jättebra för Vilgot igår. Inga problem vid lämningen och han hade både ätit och sovit jättebra. Inget gråt på hela dagen. Men sen när han fick se sin pappa igen hade han brutit ihop och storgråtit och klamrat sig fast och vägrat släppa sin pappa. Vad tror ni, är det en "normal" reaktion?

:eek::eek: Mer än två par vinterskor tänker jag inte köpa. Behöver man verkligen mer än 2 par? Det blir nog ett par kavat och ett par billigare att ha när dom andra torkar. Milton kommer inte gå så mkt på dagis heller så kan ju ta hem extra skorna när han ska vara hemma över helgen. Kanske ska satsa på stl 21 då för antagligen vill man väll ha en tjockare strumpa i.

Jag vill ha ett par som står på fsk så då måste det bli minst två par. Jag vill veta att hon alltid har torra varma skor eller par skor hon kan gå hem med ifall de hon kom med har blivit blöta av ngn anledning. Är det konstigt tycker du?!

Ni som hunnit lämna barnet ensamt på dagis, hur har de reagerat när ni hämtat dom?

Det hade gått jättebra för Vilgot igår. Inga problem vid lämningen och han hade både ätit och sovit jättebra. Inget gråt på hela dagen. Men sen när han fick se sin pappa igen hade han brutit ihop och storgråtit och klamrat sig fast och vägrat släppa sin pappa. Vad tror ni, är det en "normal" reaktion?

Jag tror det är normalt för så gjorde Isabella i onsdags när jag kom och hälsade på de sista 40 minutrarna och då hade ändå hennes pappa varit med hela dagen ;)

Det måste bli nån känslostorm som de inte kan hantera. Men när jag varit ensam med V länge och han får se sin pappa komma med bilen och in genom dörren blir han helt toklycklig och lyser i hela ansiktet och ger ifrån sig glädjetjut. Är det tvärt om att jag kommer hem blir han mest gråtig. :confused: Jättekonstigt. Vad är det för skillnad i hans relation med mig och sin pappa?

så gjorde min S sin första "ensam gång" och även andra gången..
De har liksom glömt bort att vi varit borta ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka