Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Precis, man kan ju å dåligt på olika sätt. Oregano har ju avskytt att vara gravid från början och för min del så är det först nu som jag börjar känna något åt det hållet. Tycker det är modigt att våga blir gravid en gång till när hon vet att hon kommer att hata det!

Jag tycker verkligen synd om dig som har så ont och dessutom har två barn att serva. :( jag har verkligen ingen rätt att gnälla igt såpass bra som jag klarat mig. Bara lite foglossning men inget som stör allt för mkt i vardagen. Mitt största problem just nu är att jag börjat längta så sjukt mkt efter att få bebis på utsidan. Jag har verkligen noll tålamod. :(

Jag längtar till nästa termin när man kan rida som folk och vågar lite mer och att det inte är någon katastrof om man åker av.

H är såpass stor att han är väldig självgående, dessutom så springer han efter lillebror när jag inte hänger med ;)
Ändå ska det bli skönt att sluta jobba och A kommer vara på dagis mellan 9-12 så då har jag några timmar hemma själv. När jag hämtat A kommer han vara trött och då kan vi sova en timme ihop :D
Idag fick sambon vara den som sprang mest efter A.

tyvärr märks det inte ens på trädet..... finns många 5 liters hinkar kvar att plocka (suckar uppgivet).

delvis knapplån till alla i tråden
Jag måste fråga när vi ändå pratar graviditeter, har ni andra alltid vetat att ni vill ha flera barn? Eller har ni ändrat er efter första barnet?

Jag hoppas ju innerligt att jag kommer ändra mig men jag ser ingen framtid med flera barn. Jag har alltid trott att jag vill ha två men nu vet jag inte samtidigt som jag inte vet om jag verkligen vågar avtså syskon. Det är tur att man är ung än måste jag få tillägga :o

Åhh skicka hit! :d Jag tror att vi har ett körbärsträd och ett plommonträd men det har inte kommit någonting på nått av dom så är inte säker på att det är sånna. Men kan sånt komma nästa år eller är träden utom räddning då? Vissa grenar är döda men inte alla. För kommer det ingen frukt på dom så kan jag lika gärna såga ner dom.

Jag har alltid velat ha "många" barn, minst 2 men gärna 3. Nu vill jag nog väldigt gärna ha tre samtidigt som sunda förnuftet försöker backa mig och frågar mig om jag verkligen orkar det. Men jag tror att en trea när minsta är 4 skulle nog funka fint! Ja det är verkligen tur att man är unga! :)

Vi har ett par bekanta med en dotter född sep -10 och mamman säger det att de måste vänta lite med syskon nu för annars kommer de hinna med väldigt många barn :o pappan verkar däremot inte tycka detsamma om mängden barn ;)
Jag hinner ju som sagt känna efter ett tag till men det är intressant att höra er andra :)

delvis knapplån till alla i tråden
Jag måste fråga när vi ändå pratar graviditeter, har ni andra alltid vetat att ni vill ha flera barn? Eller har ni ändrat er efter första barnet?

Jag hoppas ju innerligt att jag kommer ändra mig men jag ser ingen framtid med flera barn. Jag har alltid trott att jag vill ha två men nu vet jag inte samtidigt som jag inte vet om jag verkligen vågar avtså syskon. Det är tur att man är ung än måste jag få tillägga :o

Iggy är ett barn mer än jag någonsin skulle ha ;) så jag har inte tänkt så mycket på hur många barn jag vill ha. Men jag kan inte säga nu att jag är färdig med barnalstrandet. Önskade bara man kunde komma på ett sätt att slippa förvaring och leverans :angel: Jag är ju relativt ung men sambon fyller 40 nästa år (vilket iofs inte är lastgammalt) men han vill inte vara en "farfar" när barnen börjar skolan.

När jag var tillsammans med ex'et så skulle inte jag heller ha barn men så träffade jag M och livet fick andra prioriteringar :D
Det är just det där med att jag inte kan säga om jag är klar och det gör egentligen inget att jag inte kan tala om det. Jag tror folk redan har spekulerat om ev. syskon till Isabella men ingen säger något för enligt tradition hos släkt och vänner borde det bli ett till barn nästa år. Vi bryter traditionerna och suger på karamellen ett tag till och känner efter :laugh:

Jag har ju hela tiden varit inställd på att bara ha ett barn, men har ju på senaste tiden funderat lite på ett syskon till M.
Känner väl att 2 ändå kan vara ganska lagom men absolut inte flera ;)
Däremot så vill jag istället inte ha allt för länge mellan barnen och känner att det snart börjar blir dags för tillverkning vilket sambon inte riktigt är med på ;) Jag vill gärna "bli klar" snart så man kan gå vidare, tycker inte att varken graviditet, förlossning eller spädbarnstid är särskilt "kul" och vill ha det avklarat. Jag tycker det är helt underbart nu när M är över året och man kan ha kul med henne :D
sambon verkar dock tycka det inte är så brottom :( sen tycker han att jag ska ha ett jobb först :angel:
Inte att jag inte vill jobba, utan jag vill ju såklart ha ett jobb så att jag dels kan få bättre sgi och allt det där sen är det ju även allt annat med att ha jobb som jag saknar med.
Så nu banne mig ska här fixas ett jobb så fort M är inskolad så kanske jag kan övertala sambon om syskontillverkning sen :idea::angel:

oj, blev visst lite långt...och kanske rörigt.

Jag har alltid sagt att jag inte skulle ha några barn, men det var nog egentligen svar på tal när det "tjatades" från folk runt omkring. Fast jag höll stenhårt på det tills en dag som min man förde det på tal och det passade mig helt enkelt. När Alice var född kom frågor igen om när vi skulle skaffa syskon.... Aldrig blev svaret förstås. :D

Så en dag tog maken upp syskonfrågan och ja, nu har vi ju två barn.
MEN NU ÄR DET NOG!!!!!!
Jag ska inte ha fler barn och absolut inte efter jag fyller 30. Maken är inte riktigt lika bombsäker som mig, det går upp och ner beroende på om vi får sova ordentligt eller inte :grin:

Fast på något sätt så har jag nog känt att två barn skulle det vara....

Varken långt eller rörigt :)
För mig var garviditet - underbar (men så har jag förträngt foglossningar, förkylningar från helvetet, kräkningar när man böjde sig framåt osv)
Förlossning horribel och spädbarnstiden något man var tvungen att göra. Håller med dig att det är så roligt nu och särskilt nu när Isabella har börjat gå 90% av tiden iaf och äter själv m.m.. Åh jag vill inte börja om eller vill jag det? Det var ju periodvis så mysigt med en liten som låg och sov vid bröstet men samtidigt så låst man var! Det som är mest motigt att det inte kommer bli samma sak som med första som man kunde ägna all sin tid åt eftersom man har Isabella att ta hänsyn till också.

Hoppas du får jobb snart :)

Har du inte vägarna förbi här då?? Du får plocka hur mycket du vill, lika så äpplen :idea:

Vi har fyra körsbärsträd, ett stort och tre konstiga. Det stora har vi alltid fått körsbär på. De tre konstiga har haft enstaka körsbär tills i år.... då kom det mycket för att vara de träden. Det ena har massa dött i toppen, men ger körsbär på de friska grenarna.
Vänta och se med ert träd.

Vårt plommonträd är stendött och fungerar endast som hagstolpe :angel:

Ska neråt i landet på måndag men åker inte förbi västerås då tyvärr :(
Annars hade jag kunnat komma och plocka hur mkt som helst. Jag älskar körsbär! :d
Äpplen har vi till förbannelse. Bävar för den dagen det börjar rasa ner. :(

Jag måste säga att det var mycket enklare med andra barnet och jag kände mig inte alls lika bunden. Alice går ju 15 timmar på dagis och då fick jag tid att mysa med enbart Vera.
Med ett barn så fanns det inte lika mycket måsten, utan vi kunde "vara fast" hemma. Men med barn nummer två så måste jag lämna Alice på dagis, fixa lunch, läsa bok, fixa det och det och det så Vera blev liksom van från början att det var så det var....

hmm hänger du med? Knappt att jag själv gör det :angel:

Svärmor är nog den enda som har frågat om syskon när Isabella var ganska nyfödd (2-3 månader gammal kanske) men jag sa som jag tyckte för ett år sedan att när Isabella är 3-4 år gammal och det köpte hon och har aldrig nämnt syskon igen.
Nu vill jag som sagt inte alls ha fler barn. Tycker det känns okej med beslutet men samtidigt finns tanken 'tänk om jag ångrar mig och vill ha syskon senare men det är "försent"'. Jag vet ju att M vill ha syskon men samtidigt så är det jag som ska bära och föda så han har lagt över beslutet på mig. Vill jag så vill han och vill jag inte så accepterar han det.

Accepterar folk svaret att man inte ska ha fler barn tills dess att man har bestämt sig eller fortsätter de att tjata ändå?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 157
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat