Värma upp innan stretch?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag måste bli smidigare, spagat hade inte suttit fel :o

Har hittat ett 10minuters strechprogram som verkar intressant att göra några gånger i veckan.

Men hur mycket bör jag värma upp innan?
 
Sv: Värma upp innan stretch?

När jag gick hos sjukgymnast så fick jag alltid värma upp 10 minuter på löpband innan stretch. Jag skulle därför köra på det, dvs. 10 minuters jogging, rask promenad eller på cykel.

Ett alternativ är att göra solhälsningar ("uppvärmningsasanas" i ashtangayoga).
 
Sv: Värma upp innan stretch?

Jag har fått lära mig av massör att man inte alls behöver vara "varm" i musklerna innan mat stretchar, utan att du kan stretcha när som helst :)
 
Sv: Värma upp innan stretch?

Jag har fått lära mig av massör att man inte alls behöver vara "varm" i musklerna innan mat stretchar, utan att du kan stretcha när som helst :)

Ny forskning hävdar det iaf :)

Även min sjukgymnast som också är elitidrottare säger att man inte alls behöver vara varm utan att det är gammalt och förlegat.
Men visst man behöver ju inte börja bända det hårdaste man kan det första man gör.
 
Sv: Värma upp innan stretch?

Jag försöker hinna med att stretcha lite varje kväll. Jag värmer inte upp på något särskilt sätt men givetvis är det ju viktigt att ta det gradvis och anpassa till kroppens smidighet så man inte skadar sig på något vis. Men bara man tar det försiktigt går det utmärkt att stretcha utan uppvärmning, det lärde jag mig av sjukgymnast.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 113
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 429
Senast: Marita73
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 860
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp