Men för att organisera en effektiv jakt riktad mot vargs, så behövs denDå behövs knappast spårsnö för att hitta dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men för att organisera en effektiv jakt riktad mot vargs, så behövs denDå behövs knappast spårsnö för att hitta dem.
Än så länge har myndigheterna samma inställning som i Sverige före jakterna. Men det börjar mullra i leden. Man har ju bland annat en verksamhet där kringvandrande herdar betar av fälten efter skörd. och där fåren bara hålls inne av hund och en provisoriskt satt eldråd. Gefundenes fressen så att sägaVi var nere i Tyskland och jagade i höstas, och även där har de en snabbt växande vargstam, som numera inte är långt från Berlin.
Det ska bli spännande att se hur vargfrågan hanteras där när de har dem inne i huvudstaden.
Det gäller att hitta en balans, lika lite som det är rimligt att utrota vargen för att jägarnas ska få fritt spelrum så är det rimligt att "utrota" jägarna.
PS. Råttorna är inte direkt utrotningshotade så vi behöver inte förbjuda jakt på dem så det anses okej att människan fredar sitt revir här..
Det är tur att man har hund då, som "jagar under bössan" så ev varg attack faller under skyddsjaktOm en hundägare släpper lös sin hund i skogen och retar upp en varg så får ju hunden och hundägaren skylla sig själva om hunden blir uppsprättad. Vargen har väl rätt att försvara sig. ........jamen reta inte upp vargen då. Det finns väl andra ställen att springa på än just där vargen går
Lyft näsan över pottkanten så ser du att det är rätt gott om grå varg här i världen. Så jakten på folk får du pyssla med i dataspelen istället.Det gäller att hitta en balans, lika lite som det är rimligt att utrota vargen för att jägarnas ska få fritt spelrum så är det rimligt att "utrota" jägarna.
PS. Råttorna är inte direkt utrotningshotade så vi behöver inte förbjuda jakt på dem så det anses okej att människan fredar sitt revir här..
Alla vurmar för varg som inte är i det minsta nära att vara utrotninghotad men när det gäller fjällräv och myskoxen så hör man inget och oxen finns det inte många själarna kvar av !Ja, givetvis är det så.
PS, vargen är inte heller utrotningshotad utan tillsammans med människan det rovdjur som är mest utspritt över världen Kanske borde vi plantera ut svartråttor, som brunråttan helt har trängt undan? Den kategoriseras ju t om som utdöd i Sverige.
Jägare dödar för att födan, de lämnar inte bytet eller destruerar det. Det samma som vargen gör för den delen.Generellt: ja. Men det som gör det värre är ju resonemanget att döda för att få döda ännu mera. Jägare snackar så ofta om behovet av jakt, om trafikolyckor osv, men vargarna som kan hjälpa till att reglera balansen vill de ändå döda...
Om du vill diskutera med mig så håll hyfsad ton, jag svarar bara om du beter dig så du förtjänar det.Lyft näsan över pottkanten så ser du att det är rätt gott om grå varg här i världen. Så jakten på folk får du pyssla med i dataspelen istället.
Alla vurmar för varg som inte är i det minsta nära att vara utrotninghotad men när det gäller fjällräv och myskoxen så hör man inget och oxen finns det inte många själarna kvar av !
Är detta din nivå så är det inga problem "så är det rimligt att "utrota" jägarna."Om du vill diskutera med mig så håll hyfsad ton, jag svarar bara om du beter dig så du förtjänar det.
Jakten på rödräv är nog den enskilt viktigaste verksamheten vi kan pyssla med om vi vill ha kvar fjällräv. Speciellt som klimatförändringen driver trädgränsen allt högre upp på kalfjälletLite så. Sedan lever ju den svensk-norska populationen avskilt, men att den skulle vara utrotningshotad stämmer ju inte.
Nej, fjällräv och myskoxe hör man inte så mycket om, men myskoxen är väl inplanterad?
Att det mest effektiva för att öka fjällrävens överlevnad är att skjuta mycket rödräv i området bidrar kanske till att det inte pratas så högt om det.
Håller med och så ekologiskt går det alldrig att få tamdjursuppfödning och inga transporter av djurVad gäller älgjakt... jag äter hellre viltkött än tamdjur för de har haft absolut bäst liv.
Vad jag vet så är fjällräven fridlyst och så vitt jag vet är den inte i närheten av att bli utvald för någon form av jag utom möjligen av humanitära skäl om de har skabb.Alla vurmar för varg som inte är i det minsta nära att vara utrotninghotad men när det gäller fjällräv och myskoxen så hör man inget och oxen finns det inte många själarna kvar av !
Ok 100 meter har varit 2 meter från en myskoxe i vilt tillståndVad jag vet så är fjällräven fridlyst och så vitt jag vet är den inte i närheten av att bli utvald för någon form av jag utom möjligen av humanitära skäl om de har skabb.
Myskoxen är också fridlyst och jagas inte, tvärrt om får amn inte komma närmer än 100 meter.
Det är lite svårt att jämföra, men hade det blivit licensjakt på dessa två arter tror jag att jägaran tvärvägrat att skjuta.
Hade du frågat i stället för attackerat hade jag förklarat att "inte" fallit bort och bett om ursäkt.Är detta din nivå så är det inga problem "så är det rimligt att "utrota" jägarna."
Fy på digOk 100 meter har varit 2 meter från en myskoxe i vilt tillstånd
Å fan då ändrar jag väl till ankdamskanten dåHade du frågat i stället för attackerat hade jag förklarat att "inte" fallit bort och bett om ursäkt.
Jag är tämligen fredlig och vill inte utrota någon.
Myskoxen har tveksam status som hemmahörande i Sverige...Alla vurmar för varg som inte är i det minsta nära att vara utrotninghotad men när det gäller fjällräv och myskoxen så hör man inget och oxen finns det inte många själarna kvar av !
Håller inte riktigt med.Håller med och så ekologiskt går det alldrig att få tamdjursuppfödning och inga transporter av djur