Varghybrid uppfödare ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varghybrid uppfödare ?

Ngn som känner till ngn uppfödare till Varghybrider ?

Skaffa dig en grå schäfer med lite malamute i så har du en hund som ser ut som en varghybrid.
Mår du sen bättre av det så får du väl säga till folk att det ÄR en varghybrid.:devil: :rofl:

Men allvarligt.. varför skaffa en sån som man sen inte kan använda till nåt vettigt?
För att det är tufft?:angel:

Vargar har inte samma lynne som en hund.
En hund accepteras du av . Helt utan förbehåll.
En varg får Du BE om att bli accepterad av. Varje dag.
Och jäkligt griniga och egensinniga är de, de blir aldrig tam som en hund.
Så snälla.. VARFÖR?`

Ge mig en bra anledning så ska jag vara tyst sen.;)

Senast ändrad:

Vad har du rökt på? Hur kan du få en korsning till att bli 100% varg? :confused: :rofl:

Jag missade ett ord i meningen, men jag antar, att om du är förmögen till att kunna tänka, så skulle du förmodligen se vad jag ville komma fram till..

Om du nu är så förälskad i Vargen....Varför vill du då ta en del av den i fångenskap? Varför inte låta den vara den den är, ett underbart djur som lever i det vilda.

Jag älskar vargar ( se min avatar) och skulle aldrig kunna leva med mig själv om jag fråntog den dess naturliga leverna....jag skulle se sorgen i dens ögon, längtan till det fria...

Om jag skall dra det stråt i stacken, så vill jag att Alla djur skall vara fria..
För att dra mig lite i från ämnet, så får jag även säga att Vargens frihet börjar röra sig emot en total förintelse genom människan.. Då det pågår en massutrotning av detta djur..

Skaffa dig en grå schäfer med lite malamute i så har du en hund som ser ut som en varghybrid.
Mår du sen bättre av det så får du väl säga till folk att det ÄR en varghybrid.:devil: :rofl:

Men allvarligt.. varför skaffa en sån som man sen inte kan använda till nåt vettigt?
För att det är tufft?:angel:

Vargar har inte samma lynne som en hund.
En hund accepteras du av . Helt utan förbehåll.
En varg får Du BE om att bli accepterad av. Varje dag.
Och jäkligt griniga och egensinniga är de, de blir aldrig tam som en hund.
Så snälla.. VARFÖR?`

Ge mig en bra anledning så ska jag vara tyst sen.;)

Nu mår denna ras vara förbjuden i Sverige..
Men i utlandet, t.ex. Usa är detta högs vanligt.. och sköter man dem Rätt, så blir de mer lojala än ngn annan ras..
Och "varför skaffa en sån som man sen inte kan använda till nåt vettigt" ? Vad är det du vill använda djuret till som är så "vettigt "?

Men i utlandet, t.ex. Usa är detta högs vanligt.. och sköter man dem Rätt, så blir de mer lojala än ngn annan ras..
Och "varför skaffa en sån som man sen inte kan använda till nåt vettigt" ? Vad är det du vill använda djuret till som är så "vettigt "?

Ja.. varför ska du använda ett till hälften vilt djur.
Hunden är trots allt vårat äldsta tamdjur..
Vargen gör sig bäst i skogen.
Tycker inte ens de hör hemma på zoo..
Släpp ut en hund i det vilda och se hur länge den klarar sig.

USA tillåter mycket dumt.
Och de har mycket problem med sin befolknings sällskapsdjur oxå.

Och att dessa hybrider skulle bli MER lojala än nån annan ras.. nähä du. Det tänker jag inte gå i god för.
Där har du garanterat fel i längden.

Att hålla vilda djur i människans tjänst är inget annat än rent och skärt djurplågeri, du borde skämmas.

:rofl:
Man KAN inte vara seriös i sitt hundägande om man vill ha en varghybrid. Dessa hundar är olagliga i Sverige, flytta till USA istället om du så gärna vill ha en varg :idea:

btw, en hybrid är inte en varg. Det är en korsning mellan två arter. Alltså: varken hund eller varg. Du kan omöjligt förutspå hur den avkomman blir.

Vad korsar man varg med? :D Chihuahua-varg, whippet-varg eller varför inte irländsk varghund-varg :angel:

Jag förnekar inte ditt val av varghybrid.
Men för att ha en varghybrid måste vargen vara 6 genrationer bakom eller mer. Men jag har träffat en varghybrid och den var väldigt vänlig med jämt humör. Vissa varghybrider har mycket från vargen och vissa inte.
/Abraham

Jag måste bara fråga...... Kan det vara så att du har tittat lite för mycket på dr. Quinn? ;)

Tänk att ha en egen Vargenschnauzer...
Eller en Leonvarger...
Vargen Retriver, Vargpudel, Strävhårig vargterrier...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 647
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 878
Senast: Sel
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 367
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund När ni är redo att köpa hund, hur gör ni? Själv har jag kontaktat några olika uppfödare för att fråga lite i allmänhet och om deras...
2
Svar
27
· Visningar
2 344
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar