Åh Grattis!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!!Jag fick en pojke igår kväll. En liten knubbig sak på ca 3000g och 48cm trots att han kom i v 36+1.
Det gick rätt fort. Värkarna började göra lite ont runt 16-17 men var ganska glesa. 18.30 kom dom typ var 5:e minut och 21.30 var han ute.
Åh grattisJag fick en pojke igår kväll. En liten knubbig sak på ca 3000g och 48cm trots att han kom i v 36+1.
Det gick rätt fort. Värkarna började göra lite ont runt 16-17 men var ganska glesa. 18.30 kom dom typ var 5:e minut och 21.30 var han ute.
Vi gick med första barnet. På vår kurs fick vi lära oss tre andningslägen. De blev liksom snabbare och ytligare efterhand som det gjorde ondare. Följde detta på förlossningen men min sambo fick typ skäll för att jag inte gjorde den djupa, långsamma andningen. Han försökte tappert få mig att göra som kvinnan sa (jag hade inte hört henne) och jag blev bara arg och undrade vad han envisades förJag och min partner har varit på profylax kurs i helgen. Var otroligt givande och jag är väldigt glad att vi gick och har pratat igenom allt och har en gemensam plan
Jag tittar med på mina bebiskläder och förundras över hur liten en bebis måste varaFick en låda med bebiskläder från min bror så nu började jag plocka ihop lite till BB-väskan. Men alltså vem är ens såhär liten?
Visa bifogad fil 114490
Och jag insåg igår att lillebror kan komma om strax över 3v. Det gav mig lite panik räknar med att han ska vara punktlig som sin bror men det är ju inte säkert. Den blivande storebrodern har gått från att absolut inte vilja ha en bebis till "jag vill att lillebror ska komma nuuuu... Jag saknar lillebror!"
Ingen avundsjuka? Sonen är så otroligt mammig att jag misstänker att han inte kommer bli en snäll storebror när lillebror väl är härJag känner igen det där. Dottern gick från att inte vilja ha ett syskon och absolut inte en lillebror, till att vilja åka hem tidigare från mormor och morfar för att titta på honom när han var född vilket aldrig hänt förut. Nu är det helt okej med en lillebror och hon är väldigt gullig med honom och klappar gärna på huvudet och vill hjälpa till att byta blöja.
Ingen avundsjuka än i alla fall och jag försöker ge henne mycket uppmärksamhet så hon inte ska känna sig åsidosatt.Ingen avundsjuka? Sonen är så otroligt mammig att jag misstänker att han inte kommer bli en snäll storebror när lillebror väl är här
Trist men ingen mening att kämpa på när det verkligen inte gårIdag kastade jag in handuken och blev sjukskriven. Har ganska kraftig foglossning men framförallt får jag rejäla sammandragningar under flera timmar om jag försöker jobba heltid. Känns skönt att släppa jobbet och mest ärligt mot min arbetsgivare då de inte ska betala min lön när jag inte fixar prestera på min normala nivå. Vecka 36. 2.5 vecka tidigare än jag planerat.