Vad gör vi? Kids edition - del 4

Jag tyckte också det var så häftigt när min grabb började läsa @FeatherCloud !
Idag läste vi en bok tillsammans (han läste huvuddelen och jag tog vid i slutet) och efteråt upptäckte vi att det fanns en skala med "svårighetsgrader" 1-5 typ på den typen av böcker. Han tyckte att han var på en 2:a (var en beskrivning till varje nivå) men boken han läste var en 4:a. Sjukt coolt.
Så kul 😊 Jag undrar liksom vad som hände, när blev den skrikande bebisen och vilda treåringen som drev mig till vansinne en klok liten person som typ LÄSER?
 
Häftigaste just nu är att sitta brevid sexåringen som är såhääär 🤏🏼 nära att knäcka läsningen. Han kan alla bokstäver, kan oftast hur de ljudas men har inte riktigt lyckats sätta ihop ljuden till ord. Och så tappar han motivationen när det är svårt. Senaste dagarna har jag dock märkt ett litet uppsving i intresset och ikväll efter maten satt vi med mjölkpaketet och ljudade tillsammans och då satte han flera ord själv! 🤩 Jag är så stolt så jag spricker ❤️
Här är det lite ”skomakarens barn”, jag är utb lärare för F-3 (vissa ämnen även 4-6), barnet går i ettan. Vi har inte direkt tränar läsning hemma, mer än när han frågat. Jag blev något förvånad när han kom hem med den svårare läsläxan här i början av terminen, jag trodde inte han kunde läsa så bra 😂
 
Igår var det fotbollsmatch för sjuåringen, han fick åka dit med sin kompis då de skulle samlas 9,15 och matchen började 10. Mannen jobbade. Jag utmanade mig själv och åkte dit med tvillingarna till 10, packade med pepparkakor, russin och festis. Brukar inte välja att åka själv på sådana aktiviteter där de inte kan härja fritt. Det gick dock toppenbra! Två små incidenter bara plus ett toalettbesök, Cajsa var absolut tvungen att kissa på toaletten trots blöja 😂
 
Maken är på jobbresa och tempot när man är själv med dem är ju inte att leka med. Beundrar er som är själva helt eller mestadels! Igår kväll när de somnat vek jag in all tvätt och la fram kläder till idag. Packade påsar med extrakläder till förskolan, både extra ytterkläder och innekläder. Förra veckan köpte jag extra vantar och mössor så de skulle ha ombyten även av det, och vi skulle slippa leta på morgnarna. Jag köpte även två nya overaller till sonen, men skippade regnkläder eftersom det börjar bli kallt. Han har en regnoverall som han precis växt ur så den har jag hängt undan. Så på vägen till förskolan börjar det såklart regna och jag inser att jag glömde sonens stövlar hemma, och regnkläder har han inte heller 😐 Suck, det går verkligen inte att få till det här 😅 Det är i varje fall morfar som hämtar idag så jag hinner nog köpa regnkläder på vägen hem..
 
Vi är också klara med födelsedagspresenterna till våra ungar som blir fyra år på fredag!! Så sjukt hur fort det går?? Man vill ju bara stanna tiden ❤️😢.

Igår på kvällen frågade jag H om jag fick borsta hans tänder och han sa ”ja! För jag har ju inte varit så mycket med dig idag!” 😭❤️. Då har vi varit tillsammans hela dagen utöver att han var med sin pappa i affären en stund på eftermiddagen. Sen kom S och kramade mig och sa ”och jag har inte varit så mycket med dig idag för förut var ju jag med pappa och tömde skottkärran när du var kvar på gården” 😭❤️. Hjärtat brister ju, hur känner de då efter en vanlig dag på förskolan när vi inte ses på åtta timmar?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 855
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 944
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 217
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
116 910
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp