Vad gör vi? Kids edition - del 4

Imorgon fyller mina barn 4 år! Det känns så stort, hur kan de ha blivit så stora? Det känns sorgligt att det går så fort samtidigt som att det ju är en sån fröjd att följa dem, det blir bara roligare och roligare men de blir ju stora alldeles för snabbt!
H avslutade kvällen med att gråta över att mammutar inte finns längre 😢, inte ens på en djurpark, inte ens en enda liten bebismammut.

Grattis ungar! :heart

Visst växer de alldeles för fort. Sonens bebiskropp håller på att växa bort och jag kan inte låta bli att sörja att det är den sista lilla bebiskroppen som kommer finnas i den här familjen. Ingen mer bebis. Jag pussar på hans mjuka runda mage samtidigt som han börja bli snabb som en gasell och stark som en oxe. Jag skrev nåt längre här men det blev alldeles för tungt, så jag håller mig till att skriva grattis :heart Ja, tiden går alldeles... alldeles för fort.

Var på århundradets sämst arrangerade disco igår men dottern. Vi var där när discot började. Först fick vi köa 25 min för att komma in, sen köa 15min till kiosken för att få höra att godiset var slut. I samma veva stängde insläppet för att det var fullt, så hälften av kompisarna kom inte in. I lokalen var det totalt kaos, var så sjukt mycket folk! Hade tänkt lämna dottern så fort hon blev lite varm i kläderna men fanns inte en chans jag skulle lämna henne där. Hon ville bara gå spökrundan innan vi åkte hem så resterande tid spenderades ytterligare en timme i kö till spökvandring. Kändes inte som de tänkt överhuvudtaget på hur många som skulle komma. 🙈

Kom precis hem ifrån en legoutställning där jag endast hade två av barnen med mig och jösses vad enkelt det var och framför allt roligt att kunna se allt :D Jag vet att det beror såklart på barnens åldrar och utmaningar i livet men för mig kändes det som en paus i vardagen. En välbehövlig sådan eftersom jag ska snart köra ett barn på Halloweenparty, hinna laga mat och träna innan han ska hämtas samtidigt som mina andra barn är hemma. Är det möjligt att klona sig ?

Håller på att ensamhetsträna mitt barn. Känns vemodigt att hon nått den åldern där hon inte vill följa med och handla exempelvis och klarar sig utmärkt själv. Idag var jag borta över en timme och förutom att hon ringde och frågade om hon fick äta så var hon lika obrydd som vanligt. Är nog mest jag som behöver öva på att hon är en egen individ.

Håller på att ensamhetsträna mitt barn. Känns vemodigt att hon nått den åldern där hon inte vill följa med och handla exempelvis och klarar sig utmärkt själv. Idag var jag borta över en timme och förutom att hon ringde och frågade om hon fick äta så var hon lika obrydd som vanligt. Är nog mest jag som behöver öva på att hon är en egen individ.
Sjuåringen här hemma är numer också hemma kortare perioder, inte så länge som en timma än, men kanske 20-30 min. Han brukar cykla hem när man hämtar på fritids, så åker jag eller pappan och hämtar tvillingarna på förskolan. Likaså kan han vara hemma själv medan jag går promenad med tvillingarna i vagnen eller går till lekparken, om han inte vill bli med!

Efter att ha umgåtts dygnet runt sedan I måndags med min snart tvååriga son så blir det en välkommen paus med fyra nätter på akuten :angel:. Herregud vad mycket energi han har! Om jag ändå hade haft
Känner igen det där så väl. Människor runt omkring mig brukar se totalt oförstående ut när jag säger att det är ibland lugnare på jobbet (intensiven) än hemma.

Men på jobbet utspelar sig inte följande:
Barnet: "T jättesjuk nu" och ser lite ledsen ut
*får alvedon pga lite förkyld och snorig*
"T jättefrisk nu" och börjar springa runt hela nedervåningen.
😁

Häftigaste just nu är att sitta brevid sexåringen som är såhääär 🤏🏼 nära att knäcka läsningen. Han kan alla bokstäver, kan oftast hur de ljudas men har inte riktigt lyckats sätta ihop ljuden till ord. Och så tappar han motivationen när det är svårt. Senaste dagarna har jag dock märkt ett litet uppsving i intresset och ikväll efter maten satt vi med mjölkpaketet och ljudade tillsammans och då satte han flera ord själv! 🤩 Jag är så stolt så jag spricker ❤️
Vi är också där med våran 6 åring! 😍 han läser enkla, väldigt lättlästa böcker och är så nöjd! Så nu är han galet taggad på läsbingot han fick över lovet, känns så skönt! Det är mycket fart i honom och jag oroade mig att de skulle bli tufft med att läsa/ skriva men hittade berättelse han skrivit på sitt rum häromkvällen och han skriver såpass att jag förstår när kom allt det!

Har lämnat på föris och sitter nu i skolan och väntar på att föreläsningen ska börja. De stora har höstlov så de är hemma och lär väl sova halva dagen 😄😄 Överväger att åka och köpa ett till fodrat regnställ efter skolan, så vi har ett hemma och ett på föris

Så jobbigt med höstlov känner jag. Jag är alltid ledig en vardag/v och brukar då åka till biblioteket/simhallen osv, så skönt när det är typ tomt. Ledig på onsdag denna vecka och insåg idag att det är höstlov så våra vanliga ställen lär ju vara belamrade med folk. Så, kriga bland folk eller typ dra till skogen eller nåt istället? 😁😅

Så jobbigt med höstlov känner jag. Jag är alltid ledig en vardag/v och brukar då åka till biblioteket/simhallen osv, så skönt när det är typ tomt. Ledig på onsdag denna vecka och insåg idag att det är höstlov så våra vanliga ställen lär ju vara belamrade med folk. Så, kriga bland folk eller typ dra till skogen eller nåt istället? 😁😅

Skulle absolut åka till skogen! 😂

Jag är ledig med barnen onsdag-torsdag och försöker hitta på något att göra. Barnen ville träffa kusinen - hen var upptagen. Barnen ville åka till mormor och morfar - mormor börjar känna sig sjuk så ev kommer vi inte iväg dit heller... Jaja, hemmatid är inte fy skam det heller, finns mycket aktiviteter runtomkring att åka till också

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 977
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
116 964
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar