Vad gör vi? Kids edition - del 4

Mina ungar körde 10 dagar var med hosta och feber och hade den goda äran att dela det med mig och gav mig lunginflammation av det hela.
Hoppas det går över fortare för er.
Usch lunginflammation har jag aldrig haft men låter inget vidare! :cry:

Förra året hostade hon mer eller mindre konstant oktober-april typ. Och jag hade typ 2 månader med hosta då på hösten. Nu har jag varit förkyld som börjar om med halsont och lite feber då och då sen en månad tillbaka. Förut har det kunnat gå flera år mellan mina förkylningar. Dessa förskolebaciller är ju något extra alltså.. O_o
 
Usch lunginflammation har jag aldrig haft men låter inget vidare! :cry:

Förra året hostade hon mer eller mindre konstant oktober-april typ. Och jag hade typ 2 månader med hosta då på hösten. Nu har jag varit förkyld som börjar om med halsont och lite feber då och då sen en månad tillbaka. Förut har det kunnat gå flera år mellan mina förkylningar. Dessa förskolebaciller är ju något extra alltså.. O_o
Det var premiär här med. Hoppas slippa det igen. Och då var min ändå ganska mild. Skulle jag få värre skulle jag nog behöva bli inlagd med syre.

Denna sjuka kom dessutom från storebror, som går på skolan. Inte förskolan längre. Å andra sidan många ungar som har syskon på förskolan.
 
Det var premiär här med. Hoppas slippa det igen. Och då var min ändå ganska mild. Skulle jag få värre skulle jag nog behöva bli inlagd med syre.

Denna sjuka kom dessutom från storebror, som går på skolan. Inte förskolan längre. Å andra sidan många ungar som har syskon på förskolan.
Fy! Gick det över av sig självt eller behövdes antibiotika?

Jag tänkte (hoppades iaf) ju lite naivt att det kanske skulle bli mindre "vanliga" förkylningar för varje år, men fattar ju egentligen att det inte funkar så.. :bag:
 
Fy! Gick det över av sig självt eller behövdes antibiotika?

Jag tänkte (hoppades iaf) ju lite naivt att det kanske skulle bli mindre "vanliga" förkylningar för varje år, men fattar ju egentligen att det inte funkar så.. :bag:
Antibiotika. Stod på det lite förebyggande så fick byta sort och då märkte jag skillnad redan efter andra dosen. Sista tabletten idag 🥳.
 
Ska strax hämta barnen hos exet. Igår var jag på konsert så de fick vara en dag extra hos pappan. Extra mycket längt nu.
Idag blir det lugnt för de är krassliga båda två, trädgårdsstädning och inköp av lördagsgodis typ :p
 
Lilla E är oftast typisk minsting, kan nästan inget själv, om man frågar henne själv då. Men så lämnar man godispåsen obevakad i en minut och då kan hon klä av sig ytterkläder i ett nafs, bära med sig påsen in i soffan och tillochmed lirka upp svåra godispapper! :laugh::sneaky:
 
Måla pumor låter både svårt och riskabelt utan barn :nailbiting:

(Var barnen inte konstnärlig nog för pumpor eller kom det mer färg på dem än grönsaken? :idea::D)

Hade väl någon tanke om att dottern skulle klara av färgen och sonen kunde måla med tusch. Men slutade med att dottern var dränkt i målarfärg, tröck ut allt från alla flaskor och sonen åt pennor och skrek 😅 Fick släppa ner honom på golvet tillslut så han rev ut lådor i köket samtidigt som jag försökte, någorlunda, hålla målarfärgen under kontroll. Han lyckas hitta in i knivlådan, dottern hittar in i pyssellådan med allt lim. Aja, hon blev sjukt stolt över sina pumpor i varje fall så kanske nästan värt.

Nu har jag städat undan, dottern har badat, vi har lagat lunch så köket är återställt till normalläge igen osv. 😅 Men ni ska vi alla krypa ner och vila en stund!
 
Hade väl någon tanke om att dottern skulle klara av färgen och sonen kunde måla med tusch. Men slutade med att dottern var dränkt i målarfärg, tröck ut allt från alla flaskor och sonen åt pennor och skrek 😅 Fick släppa ner honom på golvet tillslut så han rev ut lådor i köket samtidigt som jag försökte, någorlunda, hålla målarfärgen under kontroll. Han lyckas hitta in i knivlådan, dottern hittar in i pyssellådan med allt lim. Aja, hon blev sjukt stolt över sina pumpor i varje fall så kanske nästan värt.

Nu har jag städat undan, dottern har badat, vi har lagat lunch så köket är återställt till normalläge igen osv. 😅 Men ni ska vi alla krypa ner och vila en stund!
Som när de ska baka pepparkakor i Sunes Jul, fast Halloween-edition 🎃😅❤️
 
Hade väl någon tanke om att dottern skulle klara av färgen och sonen kunde måla med tusch. Men slutade med att dottern var dränkt i målarfärg, tröck ut allt från alla flaskor och sonen åt pennor och skrek 😅 Fick släppa ner honom på golvet tillslut så han rev ut lådor i köket samtidigt som jag försökte, någorlunda, hålla målarfärgen under kontroll. Han lyckas hitta in i knivlådan, dottern hittar in i pyssellådan med allt lim. Aja, hon blev sjukt stolt över sina pumpor i varje fall så kanske nästan värt.

Nu har jag städat undan, dottern har badat, vi har lagat lunch så köket är återställt till normalläge igen osv. 😅 Men ni ska vi alla krypa ner och vila en stund!
Tack för varningen! Det blir nog pumpmåleri utomhus (eller i verkstan) om det ska målas pumpor här i framtiden...
 
Hade väl någon tanke om att dottern skulle klara av färgen och sonen kunde måla med tusch. Men slutade med att dottern var dränkt i målarfärg, tröck ut allt från alla flaskor och sonen åt pennor och skrek 😅 Fick släppa ner honom på golvet tillslut så han rev ut lådor i köket samtidigt som jag försökte, någorlunda, hålla målarfärgen under kontroll. Han lyckas hitta in i knivlådan, dottern hittar in i pyssellådan med allt lim. Aja, hon blev sjukt stolt över sina pumpor i varje fall så kanske nästan värt.

Nu har jag städat undan, dottern har badat, vi har lagat lunch så köket är återställt till normalläge igen osv. 😅 Men ni ska vi alla krypa ner och vila en stund!
Det låter svettigt!
Jag och sexåringen skar pumpor igår när Lilla E tog en nap, hon har ju fördelen att hon fortfarande blir trött en stund på eftermiddagen och vill sova, men ändå somnar på kvällen. Eftersom aktiviteten inkluderade borrande, knivar och svarta tuschpennor så var jag glad att hon sov, men jag hade nog aldrig kommit på tanken ändå att vara inomhus 😅🙈
 
Vi hade ett väldigt mysigt födelsedagskalas för nyblivna 7åringen idag. Var i en lekpark som ligger vid skogskanten i grannbyn. Eftersom dottern precis börjat skolan och fått nya kompisar så var jag lite nervös men alla lekte fint tillsammans och planerade lekarna fungerade perfekt.

Nu är jag helt slut. En skolvecka till och sen är det höstlov. Det ska bli så skönt de senaste veckorna har varit lite stressiga.
 
Tack för varningen! Det blir nog pumpmåleri utomhus (eller i verkstan) om det ska målas pumpor här i framtiden...

Det låter svettigt!
Jag och sexåringen skar pumpor igår när Lilla E tog en nap, hon har ju fördelen att hon fortfarande blir trött en stund på eftermiddagen och vill sova, men ändå somnar på kvällen. Eftersom aktiviteten inkluderade borrande, knivar och svarta tuschpennor så var jag glad att hon sov, men jag hade nog aldrig kommit på tanken ändå att vara inomhus 😅🙈

Jag målar ju själv en del inomhus och har täckpapper lite överallt. Men.. låt säga att det inte räckte :D Så ska man vara uppmuntrande och inte gripas av panik också. ”Aha! Okej, den färgen OCKSÅ ja men vad bra! SÅ MYCKET? Oj oj ja men jag tror det räcker nu heheheh….” *svetten rinner”
 
Häftigaste just nu är att sitta brevid sexåringen som är såhääär 🤏🏼 nära att knäcka läsningen. Han kan alla bokstäver, kan oftast hur de ljudas men har inte riktigt lyckats sätta ihop ljuden till ord. Och så tappar han motivationen när det är svårt. Senaste dagarna har jag dock märkt ett litet uppsving i intresset och ikväll efter maten satt vi med mjölkpaketet och ljudade tillsammans och då satte han flera ord själv! 🤩 Jag är så stolt så jag spricker ❤️
 
Jag målar ju själv en del inomhus och har täckpapper lite överallt. Men.. låt säga att det inte räckte :D Så ska man vara uppmuntrande och inte gripas av panik också. ”Aha! Okej, den färgen OCKSÅ ja men vad bra! SÅ MYCKET? Oj oj ja men jag tror det räcker nu heheheh….” *svetten rinner”
Haha så många gånger som jag suttit med barnen och tänkt att vi ska göra något särskilt och dom ballar ur och iväg åt ett helt annat håll 😅 (inte geografiskt då, mer i intensitet...)
Sexåringen har ju oftast koll på sig själv men ibland mer fantasi än jag pallar med 🙈 men lilla E har ju noll gränser 😁
 
Jag tyckte också det var så häftigt när min grabb började läsa @FeatherCloud !
Idag läste vi en bok tillsammans (han läste huvuddelen och jag tog vid i slutet) och efteråt upptäckte vi att det fanns en skala med "svårighetsgrader" 1-5 typ på den typen av böcker. Han tyckte att han var på en 2:a (var en beskrivning till varje nivå) men boken han läste var en 4:a. Sjukt coolt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 855
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 944
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 217
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
116 910
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp